Nye artikler på dragondoor.com


Thomas J
 Share

Recommended Posts

jeg har fået svar fra Pavel og Garm på Dragondoor.

1) ja, den nær maks single fra den første mesocycle skal bruges som maks i den intense mesocycle.......

2) i introduktioncyklusen skal man squatte 3 dage i træk og derefter lave lunges de næste 3 dage........

3) mht. anden uge af intro cyklusen - så er målet at komme at lave ET sæt med 80-85%X5 reps. Garm anbefaler at man/jeg squatter mandag/onsdag/fredag og så arbejde op til

mandag

1X5X85%-20 kg

onsdag

1X5X85%-10 kg

Fredag

1X5X85%

Nå, men jeg har testet 1rm og nu deloader jeg en uges tid så jeg er parat til 14 uger fyldt med smerte.......og skvatning

Der er forøvrigt en masse andre gode svar til andre personer der forsøger sig med Smolov under workouts-forummet.

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

jeg har forsøgt mig lidt med Overhead squats - som jeg ville bruge som opvarmning i min Smolov-cyklus.

De virker bare utroligt underlige i forhold til alm. squats.......Pavel skriver i hans artikel at de skulle lære en god teknik på den hårde måde....... mht. til god teknik så synes jeg bestemt ikke det umiddelbart virker sådan. Mine knæ vandrer uhyggeligt langt ud over mine fødder. Jeg har tjekket de artikler der er på testosterone om overhead squats men jeg synes ikke de fortæller mig om jeg gør noget forkert........så hvis en eller anden skulle ligge inde med et andet link eller personlig erfaring vil jeg meget gerne høre noget om det........

sådan som jeg udfører oh-squats er benstillingen medium-bred og fødderne ud-ad, jeg holder stangen forholdsvist bredt, dvs. udenfor ringene - holder stangen så langt tilbage over hovedet som mine skuldre umiddelbart tillader det og går så i knæ......mine knæ vandrer bare meget langt ud........stabiliserer i bunden og rejser mig op. Jeg har ikke haft problemer med knæ eller noget endnu - bortset fra balancen i bunden :)

Mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share