Sex og træning


Deluxe
 Share

Recommended Posts

Hm ok - Men jeg kan da godt omformulere det lidt:

Selvom testosteron niveauet igennem en dag er svingene, vil det jo være en fordel at det lå nogenlunde stabilt og "højt" på dage med træning og restitution. Men efter udløsning, må der jo ske noget med niveauet, og mener at det sænkes væsentligt.

Skal bare lige ha' understreget om dette er korrekt? Hvis dét er tilfældet harmonere det jo ikke særlig godt med træning, på træningsdage eller restitutionsdage. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Lige et par ting :lol:

* der var en gang en myte om at sex skulle være præstationsfremmende for kvinder og præstationshæmmende for mænd.... så kan man så spekulere i hvorfor den myte opstod :D

* hvis man begynder at tilpasse sit sexliv efter sin sport må det være fordi man går for højt op i det (sporten altså, red. ) (måske undtagen boksere... der kan jeg godt se en mening :biggrin2: ) Det er da lige til at blive dum i roen af hvis man ikke måtte have sex pga en sportspræstation....

* grineren emne i det hele taget (undskyld deluxe jeg ved du mener det alvorligt og det er fair nok, men jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet :) )

Link to comment
Share on other sites

Tidligere hed det sig i flere idrætsgrene, at de mandlige atleter ikke måtte sove med deres koner/kærester i flere dage eller uger før en vigtig konkurrence. Rent fysiologisk er der tilsyneladende ikke hold i dette princip, men det er selvfølgelig muligt, at ting som træningsmotivation og aggression kan påvirkes. Vi kan kun anbefale, at man prøver sig frem.

Citatet er fra den artikel, som Litopsi har linket til. Marvin Hagler afholdt sig fra sex i flere dage inden en titelkamp. Han sagde at det fik ham til at hade sin modstander så meget, at han kun tænkte på at slå ham ihjel, når han gik i ringen. Men amerikanske boksere er også lidt ud over det almindelige :D

Link to comment
Share on other sites

Mht. litopsi`s myte, så læste jeg for et par dage siden noget, der bakker den myte op! (skrevet af en tysk landstræner for kvindelige atletik udøvere).

Ideen skulle være, at kvinder under samleje, opnår et øget test indhold i kroppen, hvorimod mænd`s test indhold ´falder lidt. Derfor skulle det være bedre for kvinder, hvis de havde sex umiddelbart inden en idrætspræstation, hvorimod det skulle være negativt for mænd...........

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for nylig læst en artikel(kan self ikke huske hvor), hvor en læge afviste, at sex skulle have indflydelse på en sportspræstation.....

Derimod sagde han, at det var en fordel, da man var mere afslappet og "glad" efter en go gang duskning(aarrgh, nu får jeg hug......)

:lol:

Mvh søren :mandance:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hej.. :bblush:

I skolen i dag kom dette her enme op at vende i idræt på gymnasiet..

I artiklen på MOL "Skader sex præstationsevnen?", står der "men det er selvfølgelig muligt, at ting som træningsmotivation og aggression kan påvirket."

Vi snakkede mest rent psykisk, altså om hjernen bliver påvirket, så man måske er mere træt og mindre motiveret... Er her nogle som ved om der er lavet nogle undersøgelser på dette, altså om man bliver mere træt om minre motiveret til fx at læse dine lektier..Vi snakker ikke træning eller koncentrationsevne, men simpelthen MOTIVATION eller f.eks. træthed til at tage sig sammen til fx læsning.

Fandt dette her gamle link på netdoktor.dk:

http://www.netdoktor.dk/debat/forum.asp?fo...te=01%2D12%2D01

Hvor der er et emne der hedder "onai VS træthed" Her står bl.a.:

"Hej.

Jeg er en ung fyr, som onanerer flere gange hver dag.

Problemet er bare, at jeg altid føler mig så træt og

umotiveret resten af dagen. Orker f.eks. at dyrke motion

eller læse lektier de dage, hvor jeg har onaneret meget..

Bliver simpelthen sløv/uoplagt. Mister man noget

adrenalin/kampgejst? Er dette et velkendt problem??? Hvis

man da kan kalde det er problem.

Mvh den unge fyr."

Måske virker dette totalt tåbeligt, og måske får jeg ikke et seriøst svar, men det er nu seriøst ment dette her indlæg, så mon ikke en herinde ved lidt om "det psykiske"hjernen", så jeg kan brille lidt næste gang vi har samme fag.

I bund og grund er det vel meget individuelt.

Hilsen Robert

Har lige redigeret dette, da mit første link var forkert..

Edited by Robert
Link to comment
Share on other sites

hmm, min viden på det område rækker vist ikke meget ud over ... brugerniveau :D :lol:

det er da sikkert utroligt individuelt - en vis træthed umiddelbart efter er formentligt velkendt af alle(du kan jo lave en poll? :))

Men der kan sikkert også være andre faktorer, der spiller ind - fx. kunne den unge mand være psykisk træt i forvejen og hvad gør man så, når man keder sig? :D

Link to comment
Share on other sites

Som det er blevet nævnt før, så er det ikke ualmindeligt. at boksere og kampsportsmænd holder sig fra sex et stykke tid før en kamp.

En jiu jitsu fyr ved navn Rickson Gracie sammenlignede det med heste. At galopheste først blev brugt til avl efter de havde stoppet karrieren på væddeløbsbanen.

Jeg har endnu ikke kunnet finde nogle artikler som har bevist at sex skulle ahve en negativ effekt på træningen. Så kan min kæreste ihvertfald ikke bruge den undskyldning! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share