Slanke Junk food?


pizzamandk
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden fundet ud af, at man kan få tilpasset sin junk food til sin smag. Ekselmpelvis har jeg i aften fået en pizza uden ost (men med ekstra skinke, det blev så til en veggie pizza uden ost men med skinke, forstå det hvem som kan) og også på Burger King kan man få en Whopper uden mayo, hvis man beder pænt.

Men mit spørgsmål er: nytter det her noget, eller skal man holde sig helt væk fra den slags junk?

Link to comment
Share on other sites

og også på Burger King kan man få en Whopper uden mayo, hvis man beder pænt.
Har du nogensinde set når sådan en whopper kommer ud af flammegrillen??? Jeg kan fortælle dig at der drypper så meget fedt fra burgeren, at det ligner en karklud der bliver vredet :crazy:
Link to comment
Share on other sites

Junk food er nok ikke vejen frem...
Nej!!! bestemt ikke - der er alt mange tarvelige fedtstoffer at hente der. Men McD's hamburgere og grilledchicks og supreme's overholder faktisk de fedtgrænse værdiger som er fastlagt af sundministeriet, hvis man undlader osten (bare bed dem om ikke at komme ost i - og du er scott free).
Link to comment
Share on other sites

tarvelige fedtstoffer at hente der

Hehehe...du har hugget Jørgen Storm´s sædvanelige betegnelse for dårligt fedt hva´ ;)

Men hamburgere fra McD er faktisk OK. Hvis man endelig skal æde sådan noget jævnligt, så er det faktisk et godt bud.

Desuden er der noget som er værrere end mættet fedt, og det er transfedt. Og det er der heldigvis intet af i McD´s Hamburger :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Et godt alternativ til junk food er pita brød med kylling, uden dressing... Det smager sgu udemærket og mange steder frityre steger de ikke kyllingen, så man slipper for de kalorier. Man kan istedet for vælge ketchup ;)

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo sagtens finde gode og forholdsvis sunde alternativer til Junk-food! Steder som Sub-way og Sunset Blvd laver gode sandwich's/baugettes, der er forholdsvis sunde, hvis man frabeder sig miraclewhip dressingen. Man kan desuden bare selv sammensætte den efter ønske, feks 3 x ekstra kalkun/kylling el roastbeef.... :rolleyes:

Forårsruller kan man selv lave med lækkert fyld efter behov...

Pomfritter i ovnen osv osv osv.

Men er man ofte til rigtigt ostedryppende burgere med hele piv-tøjet, hotdogs eller hvad grill-kortet ellers tilbyder af mundvandsdrivende herligheder, skal der næsten mirakler til hvis ikke et par overflødige kilo vil snige sig ind på sidebenene... <_<

Men der skal jo også være plads til at skeje lidt ud af og til.....

Link to comment
Share on other sites

McD er selv oplysende om indholdet i deres "mad":

McD Nutrition

i bunden er der en PDF fil med info.

om der er forskel på de amerikanske og danske burgere og fritter ved jeg ikke, jeg har ikke spist noget af det siden 86.... og gør det heller ikke inden jeg dør... :huh:

Selvfølgelig skal man tilberede sit eget mad, så ved man meget mere om hvad det indeholder.

Respect

Claus Mandal

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev engang til McD's danske informationschef, hvor jeg spurgte hvorfor i alverden de ikke lavede en fit burger, de svarede at den er god nok, "så længe den indgår i en afbalanceret kost". Typisk forsvarsmanøvre, den formulering har De Danske Sukkerfabrikker også brugt, da de blev kritiseret i pressen for ganske nylig.

Det er fint nok, bare spis 5 BigMacs dagligt og ud at løbe en daglig marathon, med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Arh sådan forstår jeg den nu ikke helt pizzamandk.... det betyder vel nærmest det modsatte: at så længe du IKKE æder 5 bigmac dagligt men sørger for at have en normal sund kost så gør det ikke noget at der ind imellem ryger en enkelt mcD ting ned også....

Men der er jo altså staedig Mcsalad shakeren, hvis du ikke putter dressingen på er det da faktisk en ganske sund omgang kost. Men det er slf. ikke burger, men hvis vennerne/kæresten vil på McD kunne det jo være et alternativ :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share