Frivend-progressionscyklus


Vuffi
 Share

Recommended Posts

Alo

Jeg har forsøgt at sammesætte en 8ugers progression for frivend. (se vedhæftet)

Min 1RM har jeg sat til 72.5 kg, som jeg har lavet progressionen ud fra.

Mit spørgsmål går på om min progression er realistisk, da den f.eks. siger at jeg efter den 7. uge regner med at kunne tage mit forhenværende 1RM, 3x3.

Hertil skal det siges, at jeg for ganske nyligt er startet med øvelsen, så om en forbedret teknik og tilvænning kan resultere i en øget stigning, skal jeg ikke kunne sige.

Gider i kigge på det og sige om det er helt hen i vejret, eller om den godt kan gå.

Jotak.

8ugers_frivend_cyklus.xls

Link to comment
Share on other sites

Har du adgang til kompetent instruktion? Mange flere sæt á højst 2-3 reps kombineret med grundigt indpiskning af alle frivendets enkeltelementer er sikkert en bedre vej frem end en forud planlagt progressionscyklus. Man skal ikke bare hælde kg på i et frivend, så hellere bruge en masse uger med 10-12 sæt pr. pas indtil teknikken sidder der.

Link to comment
Share on other sites

Enig med onkel bølle... Frivend er ikke en øvelse hvor man bør køre fastlagt progression - og især ikke hvis ens teknik ikke just er perfekt (hvilket en 1rm på ca 70 kg nok pejer en del på) :smile:

Point taken :bigsmile:

At min teknik halter lidt er ikke ulogisk, eftersom jeg som sagt lige er startet på øvelsen som et led i mit studie.

Hvis vi ser bort fra mit manglende kendtskab til øvelser, hvordan ser progressionen så ud? Hvis teknikken osv er iorden, kan man vel køre en planlagt progression i frivend som man kan ved andre øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share