træning af Underarme


madiedk
 Share

Recommended Posts

Jeg har styrketrænet i mange år, i mange forskellige centre, jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvordan jeg træner mine underarme ordentligt.

hvad er de bedst øvelser til at træne underarme? Jeg har set at der er noget der hedder en wrist roller, men har aldrig prøvet sådan en, er der nogle der har nogle erfaringer med sådan en? og ved hvor man kan købe sådan en hennne?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tja, underarmen bliver jo brugt ved mange øvelser. Dødløft, div. træk-øvelser, biceps curls osv osv bider godt i underarmen. Du kan naturligvis godt lave isolerede øvelser til underarmen, men jeg vil altå mene at det er lidt spild af tid du kunne bruge på andre mere vigtige øvelser.

K

Link to comment
Share on other sites

Wrist curls osv er spild af tid hvis man spørger mig. Leg derimod med grebs-træning på forskellige måder, det er både sjovt og brugbart. Plateflips, farmerwalks, dobbelt OH greb på dødløft, hæng med vægt i bæltet for tid....Og så lidt COC, så man kan imponere pigerne ved at lukke en 2'er for reps... :tongue:

Følgende ved jeg godt at man ikke kan bruge til så meget, men jeg har sjældent set en stor stærk og seriøs gut sidde og fedte med at wristcurle. Det er typisk små folk, der hellere skulle lave 4 sæt dødløft mere der gør det. :wink:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Er det meget svært at skulle formulere et spørgsmål korrekt?
Mit spørgsmål er rimeligt klart, i lyset af citatet som det bliver stillet efter.

Grundet din klart elitære erfaring med de fleste sportsgrene og specifikt football, må det jo være rimeligt let at svare på.

Alligevel:

HVORDAN ER UNDERARMSTRÆNING ET UUNDVÆRLIGT MUST I FOOTBALL (AMERIKANSK FODBOLD) OG HÅNDBOLD?

For de langsomtopfattende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mine favoritøvelser til underarmene.

1. Kettlebell snatch.

2. Rebklatring / Towel chins. (evt. med ekstra vægt)

3. C&P og Rows med sandsæk.

4. Farmer walks med kettlebells.

5. CoC og plate holds.

Min personlige erfaring siger mig, at det ikke er den store overførsel fra 'almindelige' grebstræningsøvelser (fx CoC og plate-holds/flips) og så til den grebsstyrke man bruger i sport. Fx grappling. Dermed ikke sagt, at det ikke er fedt alligevel! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål er rimeligt klart, i lyset af citatet som det bliver stillet efter.

Grundet din klart elitære erfaring med de fleste sportsgrene og specifikt football, må det jo være rimeligt let at svare på.

Alligevel:

HVORDAN ER UNDERARMSTRÆNING ET UUNDVÆRLIGT MUST I FOOTBALL (AMERIKANSK FODBOLD) OG HÅNDBOLD?

For de langsomtopfattende :wink:

Joe Defranco har besvaret dette spørgsmål en milliard gange.

Mener at han blandt andet kommer ind på grebstræning i dette interview.

http://www.t-nation.com/index.do >T-Nation Radio > Joe Defranco

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share