Veteran gonnabe


heffehurtig
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt at øvelsen squat er dårlig for knæene?

Du har ca tre år til at komme op på 200kg, derefter springer knæerne i luften. Hvis du ikke når 200 indenfor tre år, må du godt tage nogle pauser. For hver pause på en måned kan du lægge to måneder til de tre år. Hvis du så for eksempel er oppe på 180 efter 2år 8måneder og det ikke ligner, du når det, kan du tage en pause på et halvt år og så har du over et år til at komme op på 200. Men så kan du nok ikke tage 180 mere og må gaine hurtigere end ellers. Knæene springer under alle omstændigheder i luften ved over 200. Hvis du har set nogen tage mere, er det uden at bruge knæ.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning med den eksplosive Incognito i Thor.

Let/mellem/tung uge

Spring til bord

x5

x5

x5

x5 det der har mest værdi er egentlig en sidegevinst: Farten hvormed man bliver i stand til at kontrahere hofte og knæled bliver forbedret = mere fart under stangen.

Træk

masse på 40 og 50

60x2

60x2

70x2

75x2

75x2

80x2

75x2

75x2 easypeasy, selvom det godt kunne mærkes på familiariteten, at det er små to uger siden sidst.

stående træk m stropper gulv/hæng/hæng

65x3

65x3

65x3

stående træk m. stropper

70x1

75x1

80x1 tror det er tangering af pb...god styrke og intet drama men ikke den vilde fart. Ugens ubesindige move! Flemming var kun lettere mellemfornøjet og kunne til nød tilgive mig, men også kun fordi, det var en enkelt. Lidt ligesom en kone, der ikke vil have man drikker, men godt kan se det smarte i at give en lov til at tage en fyraftens.

trækhiv fra blokke lige over knæ

85x5

90x5

95x4

95x4

95x4 føles funky, Den skal jeg lige vænne mig til, men fornuften i at spare benene for tiden er ikke til at debatere.

stem

40x10

40x10

40x10

40x6 arghh korte pauser og afbrændthed.

Og det var det. En times træning.

Jeg er begyndt at spise en stack af hmb, beta-alanin, cla, kreatin og nogle bcaa'er. Det er Incognito, der sponsorerer min kur. Jeg bliver så stærk, så jeg rykker armene ud af skulderleddene! Det er spændende.

Link to comment
Share on other sites

.

Jeg er begyndt at spise en stack af hmb, beta-alanin, cla, kreatin og nogle bcaa'er. Det er Incognito, der sponsorerer min kur. Jeg bliver så stærk, så jeg rykker armene ud af skulderleddene! Det er spændende.

Ugh!#€% du er stærk!

Men alt det kosttilskud, er det nu også nødvendigt? Hvorfor ikke bare spise en stor bøf :4mewantfood: ? Så får du også lidt Clenbuterol, hvis den er fra spanien.

Link to comment
Share on other sites

Ugh!#€% du er stærk!

Men alt det kosttilskud, er det nu også nødvendigt? Hvorfor ikke bare spise en stor bøf :4mewantfood: ? Så får du også lidt Clenbuterol, hvis den er fra spanien.

Stærk som en clenbuteroltyr :superman:

Det vil vise sig, hvorvidt det er nødvendigt. Hvis jeg har fremgang på det, så er det helt sikkert nødvendigt! Det er ikke så dyrt, så det gør noget.

Clenbuterol, det lyder som en slags hårvoks, men noget siger mig, det er ramt ved siden af...

Link to comment
Share on other sites

Brystklunset: Det kører i olie. Ingen smerter og stabil fremgang. Lige pt ligger jeg nok på mine bedste vægtløftningstal nogensinde, men mangler nok en anelse i benstyrke og pressestyrke. Det er rigtig fedt at ikke skulle tænke på om lænden nu holder eller ej og så tror jeg, det er et smart træk at lade coach Flemming holde tøjlerne på stævneforberedelserne. Han har løftet i 45 år eller sådan noget :crazy:

Tjr: Arbejde, shcmarbejde...

Link to comment
Share on other sites

Kanon, mester!

Du svarede aldrig på, hvor meget du har dødløftet? :wink:

180 en gang for tre-fire år tilbage. Mener at huske der nok var til en 5kg mere. Jeg greb lige fat i en stang med 150 i dag og dødløftede den med låsegreb og sko på og det gik fint. Tror godt jeg kunne ramme 180-190 med nogle ugers træning. Efter 12 marts skal der bb på programmet et par måneder og der skal arbejdes lidt på at få bragt maveskindet under kontrol igen. Så vil jeg have noget highishrep dødløft med. Og hvem ved, et maksforsøg?

Dagens træning let/mellem/tung uge

Spring til bord

x5

x5

x5

x5

x5

stående træk

40x en masse

50x en masse

stående træk/træk fra hofte/træk

70x1+1+1 total slagterteknik. Langsom og grim og arghhh, så droppede dem.

træk

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1

70x1 begyndte at køre hen mod slutingen. Ømme håndled så stropper på.

frivend+opadstød

80x2

80x2

90x2

90x2

90x2 fino

opadstød

80x3

80x3

80x3 ret hårdt at køre dem ned til skuldre fra oh position

ben foran smolov dag 8

80x2

90x1

100x3

100x3

100x3

100x3

100x3

100x3

dødløft

150x1

ben foran

100x3

100x3

100x3

100x3 ret lette

rotator cuff.

glimrende runde med Alex og Jacob.

Link to comment
Share on other sites

"Efter 12 marts skal der bb på programmet et par måneder og der skal arbejdes lidt på at få bragt maveskindet under kontrol igen. Så vil jeg have noget highishrep dødløft med. Og hvem ved, et maksforsøg?"

Det er ihvertfald ikke sådan man træner til at trække 100 kg :)

Og highrep død er da vejen til skader. Ved highrep kører jeg altid stivbenet eller RDL istedet.

Er virkelig imponeret af dit hårde og systematiske (krebs) arbejde og at du så hurtigt har arbejdet dig op i pr land igen! Glæder mig til at se dig når du bliver stærkere så du kan løfte nogle tungere vægte med din sublime teknik, det er sgu lækkert at se på.

Ses snart til trænings!

Link to comment
Share on other sites

"Efter 12 marts skal der bb på programmet et par måneder og der skal arbejdes lidt på at få bragt maveskindet under kontrol igen. Så vil jeg have noget highishrep dødløft med. Og hvem ved, et maksforsøg?"

Det er ihvertfald ikke sådan man træner til at trække 100 kg :)

Og highrep død er da vejen til skader. Ved highrep kører jeg altid stivbenet eller RDL istedet.

Er virkelig imponeret af dit hårde og systematiske (krebs) arbejde og at du så hurtigt har arbejdet dig op i pr land igen! Glæder mig til at se dig når du bliver stærkere så du kan løfte nogle tungere vægte med din sublime teknik, det er sgu lækkert at se på.

Ses snart til trænings!

Trænger bare til at lave noget andet. Kommer nok også til at køre noget stationstræning aka crossfit. Tag den!

Dødløft bliver sæføli kørt textbook - og med højrep mener jeg nok femmere. Hvad med dig, er du blevet doublecheeselasket eller hvordan gik USAturen?

Kom i dag ved 15tiden - der skal moses på :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Mandagsrunde. Ikke specielt oplagt pga halvdårlig søvn lørdag og søndag. Men så er det godt man tager det der kreatin og betaswolanin.

let/mellem/tung uge

Spring til bord

x5

x5

x5

x5

x5

Vend

op til

80x1

80x1

90x1

95x1

100x2

100x2

100x2

100x2

100x2 nemme nok

vend fra højt hæng

90x2

90x2

vend fra blokke

90x1

90x1 bare lige for at prøve det. Det virkede egentlig fint.

stødhiv fra blokke

110x5

115x5

120x5

115x5

115x5 giver mening at køre dem fra blokkene, da benene så er friskere til andre og mere relevante bevægelser. Og kan desuden køre lidt tungere og samtidig få mere smæk på andethivet = win.

stem

40x10

40x8

40x10

ben bag smolov jr dag 9

skulle have kørt 97.5 men har ikke rigtigt temperament til de der små skiver.

100x6

100x6

100x6

100x6

100x6

100x6 udmærket fart og korte pauser. For to uger siden var der betydeligt mere grind i de 6x6 jeg lavede med samme vægt.

Glimrende runde. Godt med kraft i understellet trods den store tonnage for tiden i benene. Glæder mig rigtigt meget til at køre en gang 5/3/3/3/5 reps eller lignende og så med en lidt lavere frekvens. Så skal der satme moses nogle kilo på. Bliver feeed.

Link to comment
Share on other sites

Kort afbrudt runde i aftes. Fik besøg af to buddies, der skulle lære lidt teknik i squat og dødløft samt diverse andre småting. Nåede dog:

rdl

60x8

80x6

80x6

80x6

ben bag

105x5 .7x5 dag men som sagt afbrudt.

Stem siddende

60x1 totalt tåbeligt. Ugens ubesindige move. Det var så afgjort maks :laugh:

Og i dag onsdag Smolov Jr dag 10

ben bag

105x5

105x5

105x5

105x5

105x5

105x5

105x5 Glimrende runde. Det har været helt perfekt at køre denne smolov jr som 2xbagpå og 2xforan. De lette vægte bagpå har muliggjort et tiltrængt fokus på teknik og således er jeg nu bedre i stand til at backsquatte på den quaddominante måde. Den smule rdl jeg har lavet har gjort mig mere kontant i hele understellet, hvorfor det har været en del nemmere at få hoften frem.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagens træning med eliten. Anden gang jeg skriver denne post, da jeg stik mod al rationel adfærd glemte at kopiere teksten inden jeg sendte, hvilket på mol er lig med lodret arkivering i ca 15% af tilfældene :mad:

Nok surhed - tallene:

Træk

50x2

50x2

60x2

70x2

75x2

80x2

85x2 Pr vistnok

90 godt løft, sikkert. Tangering af Pr. Tredje eller fjerde gang jeg løfter den.

92.5x0 arghh bagover

95x0 forover

95 forover. Vægten moste mig ned i gulvet og jeg er ikke vant til tunge træk, så den tog røven på mig.

70x1/0 forover

70x2

70x0/1 forover. Altid meget mærkeligt at løfte på lette vægte i træk efter tunge.

fra blokke over knæ

60x2

70x2

70x2

Trækhiv blokke over knæ

90x5

95x4

95x4

95x4

95x4

kropshævninger uhg

x8

x8

x10

Ikke helt tilfreds med ikke at naile mere end 90, men hva fan, jeg er i slutningen af min smolov, ligger lidt højt i kropsvægt på 94 og er på ingen måder vant til tunge træk. så alt i alt er det fint nok. 100 kg er i hvert fald ikke den utopi, det har været i årevis. Jeg kommer og tager fuglen på den :superman:

Link to comment
Share on other sites

PR's, tunge dødløft og BB - er der noget, denne log ikke kommer til at indeholde? :w00t: Skidt med den lille smutter om KrydsPas...

Det var for at provokere. Du faldt ikke for den, hvilket gør dig til en good guy. Sat'me godt spottet. Du kan spotte mig anyday!

Hey Jeff, stærkt med tangering af PR :smile:

Men bare for at alle på MOL er enige: Hiv er vigtigere end alt andet på jorden, intet overgår denne smukke øvelse, lige bortset fra tunge ben!

Tak :smile: Jeg forstår dog ikke helt budskabet i din HIV-historie. Er den random, eller foreslår du flere hiv? Nu går jeg ned i kælderen og squatter, som jeg altid gør, når jeg støder på noget jeg ikke helt forstår og når jeg så kommer op igen har du svaret og ellers så finder jeg bare på noget selv, der passer ind i min i forvejen perfekte træningsfilosofi. Fuck hvor er du forresten badass at backsquatte 151 med den kropsvægt. Jeg bliver så flov af det. Arghhh. Tillykke!

Link to comment
Share on other sites

Hey Jeffe :smile:

Du kører fint med hiv, jeg syntes bare at vi alle lige skal huske at værdsætte øvelsen :wink:

Den er så flink at give stor yoke!

Reddet på målstregen - jeg var lige ved at svare efter kældertræningen og så så jeg, du læste loggen. 100% enig. Hiv-ohøj. Den er imo bare ret misbrugt af mange folk, som bruger den som en "hey jeg dødløfter lortet, shrugger på toppen og kalder den en pr i hiv, så tror hele verden jeg er megastærk!" Kørt korrekt er det ret så lækkert med noget hiv. Er selv begyndt at køre dem fra blokke, så andethivet kommer i fokus. Tror yoken er på vej. Den er hvert fald øm konstant.

HIV, for det aerodynamiske look :tongue:

Kældertræning smolov jr dag 11 (med lidt ekstra)

rdl

50x6

70x6

80x6

80x6

90x6

90x5 lidt progression. Stadig let.

ben foran

op til

100x4

100x4

100x4

100x4

100x4

100x4

105x4 alle sæt lette og med ca 1-2 minuts pause. Nice.

110x4 tag den hr Smolov. Vist måske en slags Pr. Bedste er 115x3x3, hvilket var med bælte en gang i tidernes morgen, så den skulle være på plads. Også noget kønnere denne gang.

ben bag

110x1

120x2 liiiige smage :blush:

Siddende stem

40x10

45x5

45x5

45x5

45x5

45x8 godt med pump i deltzzz.

Søndag bliver nok sidste dag i cyklussen, med mindre jeg føler mig überkäk i morgen formiddag. Efter planen er det 102.5 (i dag var 97.5) men tror bare jeg vil køre op i tre'ere til jeg går kold og så ned igen således at topsættet bliver en maks tre'er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share