Veteran gonnabe


heffehurtig
 Share

Recommended Posts

Let/mellem/tung uge

Snetræning med Thygemaisteren, der gjorde det godt i ben, men snart gør det bedre.

Jeg skulle lige smage på dagsformen i træk og stød som en slags julegave til mig selv.

træk

op til

60x2

65x1

70x1

75x1

80x1

85x1 fløj afsted. Tror måske 87.5 havde været der, men følte ikke for at presse yderligere på.

stående træk

65x4

65x4

65x4

Christian, hvis du læser det her, vil du så ikke være sød at lade være at fortælle Flemming, at jeg kørte lidt op i dag? - meningen er, at jeg ikke skal køre tunge træk... :blush: Og heller ikke om det her:

vend+opadstød

80x2+1

85x2+1

90x1+1

95x2+1

95x2+1

90x3+1

90x3+1

90x3+1

100x1+1 altså et stød på 100. Den kunne godt kategoriseres som en mellem vægt, så det går nok, selvom coach har mig på noget mere tonnagepræget. Havde til mere end 105 i dag, men nok ikke 110. Hvem ved?

stødhiv

100x6

100x6

100x6

100x6 let

ben bag

95x6

100x6

100x6

100x6

100x6

100x6 dejligt, dejligt. Vælger at skære en anelse af dybden, da atg med bounce har det med at rippe min lænd i smadder. Prøver det fremover.

super med lidt uengageret

bænk

70x5

70x5

70x5

70x5

70x5

70x5

70x5 eller noget....

Go'fin runde. Tre uger til cwc, så ville lige have en fornemmelse af træk og stød og det går fremad i begge.

Glædelig Jul til alle vægtløftere. Og til alle andre, bare knap så teknisk glædelig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Julevedligeholdelse i Lemvig Motionscenters technogym helvede. Der står wellness på deres stænger. Det er bare ikke særlig rustikt...

En stor supersæt pærevælling

bentåge

70x10

70x10

70x10

70x10

db bænk

30x8

30x8

30x8

32x8

34x8 de havde ikke tungere. De troede nok, jeg er på krååådt.

ben foran

90x5

90x5

90x5

90x5

90x5 følte mig stærk, men når omgivelser og udstyr er så uvant, er det svært at vurdere præcist. Havde desuden løbesko på og måtte stille mig på et par skiver.

rdl

50x6

70x6

70x6

70x6

pulldowns

80x12 hehe

I går aftes efter 6 timers familiejulefrokost med afsluttende filmkiggeri derhjemme med voldpropning af superlækker chokoladekage følte jeg mig så anabolsk, at jeg gik med armene i en 30 graders vinkel ud fra kroppen. Helkropspump rent og skært baseret på superkompensation og megakalorier. Helt vildt.

Link to comment
Share on other sites

for helvede jeff. Hvis du nu var blevet rådet til at holde dig fra tunge løft, hvorfor gjorde du det så ikke? :laugh:

Nå går det jo heeeelt galt

Heldigivs har det været jul og så bliver man tilgivet og elsket alligevel.

Sad desuden og snakkede vægtløftning med min bedstefar på 83, som ikke var synderligt imponeret. Han havde lige set en ungarsk skvinde støde 250 ca på tv. Han mente også, at han nok kunne støde 100, hvis han skulle. Damn, det er ikke nemt at følge med de ældre nu om dage.

Link to comment
Share on other sites

Heldigivs har det været jul og så bliver man tilgivet og elsket alligevel.

Sad desuden og snakkede vægtløftning med min bedstefar på 83, som ikke var synderligt imponeret. Han havde lige set en ungarsk skvinde støde 250 ca på tv. Han mente også, at han nok kunne støde 100, hvis han skulle. Damn, det er ikke nemt at følge med de ældre nu om dage.

:laugh:

Vi har også en gut i klubben, der påstår at han har set en kvinde støde 270kg... Ok, det er så 83kg mere end nogen kvinde nogensinde har stødt, og små 4kg bedre end det bedste en mand nogensinde har stødt til mesterskab.

Men han siger også selv at han er gammel, og gamle ved bedst!

Link to comment
Share on other sites

Post julehalløjtræning. Jeg var stærk i dag. Meget passende, da det er tung uge i denne uge og jeg har fået carte blanche af Flemming til at mose mig selv grundigt igennem. Herligt!

let/mellem/tung uge

Træk under instrukshion af Flemming

op til

70x3

75x3

75x3

80x2

75x3

70x3 smed den ene af dem forover og den anden af dem bagover, men kun på grund af den lettere vægt. God runde med et vist overskud.

Stående fra hofte

60x3

60x3

60x3

60x3

Hiv

80x5

85x5

90x3

90x3

90x3

85x5

Stem

40x8

45x8

50x8

50x5

50x5

50x5

Ben for

90x5

95x5

100x3

100x3

100x3

95x5

90x5

God solid træning og mærkede intet til lænden i dag.

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Gæstelog!

Torsdag 30DEC2010 @ Tietgen

Active Recovery, eller hvad fanden det nu hedder. Har haft det som om jeg er blevet kørt over af en lastbil i går og i dag.

Tog min flotte elastik med ned i træningslokalet og gav los. Jeg havde en helvedes masse DOMS i quads, glute/hams og lænd. Lavede en masse Good Mornings med elastikken, Goblet Squats med en pinlig let håndvægt, band pull aparts, og stående pres/flies. De stående flies er forresten uendeligt meget federe end de almindelige med håndvægte.

Derudover "traction" af skuldre, som udstrækning af korpus.

Derudover fedtede jeg lidt rundt med box squats, fordi Møgkranen kiggede ind (han er begyndt at køre dem....). Vi fik også kæwet den af.

Front squats er forresten ikke specielt fedt uden VL-sko.

Band-GoodMorning.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skidehyggeligt med gæstetræning. Så ser det også ud af mere :laugh:

Formiddagstræning med Flemming og resten af eliten.

let/mellem/tung uge

stød

op til

90x1

90x1

95x1

100x1

100x1

100x1

frivend+opadstød

90x2

90x2

90x2

90x2 de var dælme hårde! Der var ikke meget fart i muskulaturen tilbage

Stødhiv

100x5

110x3

110x3

110x3

bænk

80x5

80x5

80x5

80x5

80x5

sådan lidt super med

ben bag

100x3

110x3

115x3

115x3

115x3

115x3

110x3 udmærket runde ben

Ser ikke ud af noget på skrift, men det var en ok hård runde.

Så er det bare at blive mast igennem på mandag og så er det deload uge med lette vægte. Jeg tænker jeg vil køre en masse træk og vend fra højt hæng med lette vægte og så køre skuldre og måske noget lats, sådan så hoftekomplekset kan få hvile fra det tungere arbejde.

Igen i dag var lænden ok. Det er satme dejligt.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg måske vil gå en anelse amok og ryge direkte på 85 i træk og så forhåbentligt være klar til 105 som åbningsstød. Det er for mig et trænigsstævne, så har ikke noget at miste og kan måske lære noget om at satse af det. Men det bliver opvarmningen, der bliver indikator på den endelige startvægt.

Det klør i mig for at komme tilbage i pr-land...

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg måske vil gå en anelse amok og ryge direkte på 85 i træk og så forhåbentligt være klar til 105 som åbningsstød. Det er for mig et trænigsstævne, så har ikke noget at miste og kan måske lære noget om at satse af det. Men det bliver opvarmningen, der bliver indikator på den endelige startvægt.

Det klør i mig for at komme tilbage i pr-land...

selvom jeg 100% forstår fristelsen og trangen til at gå tungere på åbnerne, så giver det ikke nogen mening, med mindre det er fordi du spekulerer i at nå DM kval krav eller lignende. På dit andet stævne nogensinde (er det ikke det?) og det første i flere år giver det ikke særligt meget mening at tale om at lære at satse, IMHO.

Jeg tror at det let kan vise sig at være en mental fodfejl at forvente at starte på en vægt du ikke VED at du har håndteret forholdsvis rutinemæssigt til træning. Så skal det da lige være fordi at du tager 85 og 105 til opvarmningen.

Men hvis det er fordi du vil ramme 200 er det lidt en anden snak, self.

Link to comment
Share on other sites

Mjoe jeg har trukket 80x2 meget komfortabelt og stødt 100 ligesådan yderst komfortabelt og begge dele uden nogen form for pause fra træning, så med et par dages hvile/let træning op til, er der ingen ben i 85/105. Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg gerne vil råbolle de 200 og med f.ex 80/100 skal jeg så hoppe ti kilo i både træk og stød for at gøre det. På den anden måde, er der flere forsøg på 92 og 112...

Men ja, opvarmningen bliver det afgørende.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning er dedikeret dels til Incognito, der har internettets klogeste muskler og dels den cm2 hud, der mangler på min venstre tommeltot. Hvil i fred hud :cry:

Følte mig stærk som en tyr i dag. Det var jeg også. Måske en lille tyr? En tyrekalv?

let/mellem/tung uge

træk

op til

60x2

70x1

75x1

80x1

85x1 småkage! Var ikke specielt hurtig, hvilket er forventeligt, men havde masser af kraft på hele løftet.

70x2 spoing!

stød

op til

80x1

90x1

95x1

100x1

105x1 og så spurgte jeg, om jeg måtte prøve på 110 og fik meget diplomatisk at vide, at det måtte jeg selv om, men det var ikke smart. Jeg valgte smart. Meget stolt :smile:

vending+stød

100x1+1

100x1+1 det var lidt hårdt. En pr af en slags.

vend fra hofte+opadstød

80x1+3

80x3+1

80x3+1

80x3+1

opadstød

80x3

opadstød+oh squat stødfat

90x3+1

90x1+1 vist ligeledes en pr af en slags. I hvert fald med stødfat.

ben foran

90x5

95x5

100x3

105x3

110x2

100x4

100x4

100x4 arghh volumen arghhh

Godt most igennem i understellet efter den omgang. Kan godt lide.

Rotator cuff med elastikker, hvor jeg måske fandt ud af, at min højre skulder er ustabil, hvilket skulle kunne forklares ved en svagere rotator cuff end i den anden side.

Stadig god lænd :smile:

Vægt 91,3

Link to comment
Share on other sites

M to the T: Venstre tommel er altid tapet til og kun i dagens anledning ikke, hvilket viste sig at være rigtigt, sådan, dumt, da jeg i samme anledning ville bruge vores halvgrove stang for at simulere stævneforhold = fail. Måtte midt i et sæt på to rulle en runde tape på i rekordfart. En pr jeg vist glemte at nævne i loggen!

Bliver fedt, hvis der skal rykkes 200 rundt. Det planlægger jeg så også. Totalt dovent hvis han ikke gider bruge mere end et løft på det, ham der. Hvem er han? Nå googler lige lidt.

Nitorzzzz: Græææt :smile: Husker du at trappe ned inden dagen, så du kan få maks fart i hjernecellerne?

Link to comment
Share on other sites

Det der deloadstræning med Thyge, som gav megagas i konditioneringsøvelser med så eksotiske klingende navne som farmer walk og reverse e-zee curls. Og så har vi fået en dygtig squatter i klubben, der hedder Alex og som skulle tage og få sig en logbog, så vi kan reklamere for Thor :smile: Det skulle hans makker Jacob også, men han er desværre næsten lige så ringe til squat som mig.

Let/mellem/tung uge

Trækvarianter

en masse lir med 50-60 kilo. ca 20 løft?

smal bænk

70x6

70x6

70x6

70x6

70x6 højre skulder er ikke så glad for at presse for tiden...

frivend

70x5

70x5

70x5

70x5

70x5

ben foran

70x6

70x6

70x6

70x6

70x6

70x6

kropshævninger ohg

x6

x6

x6

x6

x6

x8

Lidt rotor kaffe øvelser. Ikke nok.

Damn det vsar drøjt i dag. Godt nok med en let uge!

Har siddet og set den dokumentar om det bulgarske vægtløftningshold i 80'erne og flere ting falder i øjnene. Abadjiev bruger tilsyneladende lugtesalt SELV, når hans løftere skal på platformen. Det kalder jeg engagement. Og en anden lidt mindre ting, der er rart at se, er at både Ivan og hans assistenttræner begge to sætter sig ned på hug som den naturligste ting i verden indtil flere gange i den film trods det, at de begge to har været eliteløftere. Abadjiev selv vistnok en 3plads til et verdensmesterskab og assisten dobbelt olympisk mester. Nok snak om at vl er dårligt for knæene.

Link to comment
Share on other sites

Det der deloadstræning med Thyge, som gav megagas i konditioneringsøvelser med så eksotiske klingende navne som farmer walk og reverse e-zee curls.

Ja, jeg fyrede den mega meget af. Min puls var over 100bpm i ca. 30 sekunder - i hvert fald!

Har du et forslag til et nyt navn til min log?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share