Veteran gonnabe


heffehurtig
 Share

Recommended Posts

Det er I også!

Program...

Går i nogle tanker om at få fordelt byrden ud på fire vægttræningsdage og så desuden få lagt en udendørsdag ind, hvor der skal hoppes, sprintes og springes i guds frie. Men er ikke helt sikker på, hvordan og hvorledes endnu.

Prioriteterne er som følger:

Kvalitet på alle løft. Dvs sige maksimal fart og intet langsomt, så hvis farten går af mig, bevæger jeg mig videre til næste punkt. Måske på nær med undtagelse af bentræning, hvor jeg nok bliver nødt til at acceptere lidt grinderi i ny og næ.

Lidt mere fokus på speedstrength end på klassiske løft. 60/40 fordeling? For at tilgodese at den totale volumen ikke bliver umulig at restituere fra, kan jeg godt tage lettere løft i træk og vendinger, så der er lidt mere intensitet at give af til hiv og bentræning. Giver det mening, det jeg skriver?

Jeg kan rigtig godt lide Krebsens let/mellem/tung uge struktur. Men der skal nok nogle tal på, for at ikke det bliver for fuzzy...

Der er sågar mulighed for at splitte ben/styrketræningen og de klassiske løft op på am/pm eller anden måde, da jeg jo kan træne i kælderen...

Hmm...

Forslag meget velkomne!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med resultatet, Heffe! Godt gået, selvom man sjældent er tilfreds :wink:

Jeg kom til at tænke på, om du ikke - ligesom undertegnede - ville få mere power fra bunden, hvis du undlod at starte så dybt i benene i træk? Ser ud som det stjæler noget kraft fra førstehivet, nu hvor du ikke skvatter 300 kg... Endnu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, jeg er såmænd også glad, jeg er bare ikke altid tilfreds :4mewantfood:

Jeg tror bare det du kan se, er at jeg ikke er stærk nok og eksplosovs nok og så bliver det hele sådan lidt lala. Er ret enig med Flemming om, at det er fint at hente førstehivene fra dybt. Men vi kan tage fejl...er også ude i at rode lidt med fodstillinger og så'n.

Har desuden fundet en struktur, der bliver gældende de næste tre uger.

Hedder sådan her:

Mandag morgen: Let rdl og smolov jr. i ben bag. Eftermiddag i Thor: 5x5 spring til bord. Stød og varianter, skulder pre-hab. Smidighed i hofter og ankel.

Tirsdag hjemme: Let rdl og smolov jr i ben bag.

Onsdag: Fri

Torsdag morgen hjemme: Smolov jr i ben for.

Eftermiddag i Thor: 5x5 spring til bord. Træk og varianter, evt bb og presseøvelser, abs og gøgl.

Fredag: Spring og hop og sprint udendørs. Trappe/bakkesprint. Smolov jr i ben for hjemme.

Lørdag i Thor: 5x5 spring til bord. Træk (eks 5x3, 6-8x2 eller lignende, stående/rå). Stød og varianter. Skulder pre-hab.

Søndag: Fri.

Hjemmetræninger på 30-45 minutter. Thor på maksimum 1.5 time + opvarmning og udstrækning. I alt ugentlig træningsmængde ca 8-9 timer men ved lavere gennemsnitlig intensitet end aktuelt.

Ad libitum udstrækning. Vend køres efter behov dybt eller som frivend. Ligeledes træk. I begge vil der gøres flittigt brug af varianter fra hæng.

Benprogram sat med henholdsvis 130 og 110, hvilket er ca. 5 kilo under reelt maks, så jeg kan holde til at køre dybe vendinger i et eller andet omfang. Nok mindre hen mod slutning af benprograms afslutning.

Evaluering efter tre uger. Der er tid til den herover planlagte let/mellem/tung og så kommer der let/mellem/tung - let/mellem og så er der en uge til stævne den 12 marts.

Go go go.

PS. Aftenens hjemmetræning

Rdl

70x6

70x6

70x6

ben bag

95x5

95x5

95x5

95x5

95x5

95x5

95x5 fino

ialt ca 25-30 minutter...

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare det du kan se, er at jeg ikke er stærk nok og eksplosovs nok og så bliver det hele sådan lidt lala. Er ret enig med Flemming om, at det er fint at hente førstehivene fra dybt. Men vi kan tage fejl...er også ude i at rode lidt med fodstillinger og så'n.

Jeg tror bare på, at når man ikke er specielt stærk i benene fra naturens side, så kan det ikke svare sig, at starte løftet så dybt. Selvf. bliver du stærkere med tiden, men det vil altid føles tungere fra den startposition(altså benstyrke kontra ryg). Nogengange skal man gøre hvad der føles bedst, men ikke nødvendigvis SER bedst ud.(For ja, det ser da meget godt ud, når de stærke gutter nærmest starter i kælderen) Bare mit indput :smile: Bliver spændende at følge med.

Hvad har du egentlig dødløftet?

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Forresten Jeffeleffe, er det ikke først til næste år du er veteran?

Jeg fylder 36 den 8 marts. Fremover behøver jeg ikke at blive stærkere for at få flere point. Sweet :laugh:

´

Har fået en god gammeldags influenza desuden og ligger og koger i, hvad føles som min egen urin, der kommer ud af porerne. Time to re-set the oooole system i guess...Er så svag, så det er omkring 85-90% at tage en dvd ud af kassen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede du var fra 1977? :wink: Hvor mon jeg har den vanvittige fejlinformation? Har du nogen idé Jeff? Host host...

Mit private forsøg på gennem bevidst vildledning at lære folk, at man ikke skal tro, alt man læser på fb. Jeg har tænkt mig at sætte årtallet frem sådan en gang imellem for at se, hvad jeg kan slippe afsted med :smile:

Mellem du og jeg er jeg fra 75. DET passer.

Link to comment
Share on other sites

Hvad betyder det at du "løftede alene" til stævnet?

Jeg ved ikke om det er det samme i styrkeløft, men i vægtløftning er det sådan, at der bliver sat f.eks 85kg på stangen, og det er så Jeffs tur, for han har bedt om 85kg, han får den, og øger måske så til 90kg.

Hvis det så er nogen der skal løfte f.eks 87kg, eller et andet tal mellem 85 og 90kg, så er det deres tur.

Altså bliver der kun sat kilo på stangen ikke taget af, og det er så ens tur, når der er det antal kilo på, som man har bedt om i sit næste løft, hvis der er to der har bedt om den samme vægt, er det den løfter der har løftet færrest løft, der skal løfte først, altså 1. forsøg går forud for 2. forsøg osv.

Jeff lå lige imellem nogle der løftede en del lavere end ham, og en del der løftede mere end ham, så han fik alle sine tre træk lige efter hinanden, da der ikke var andre der skulle løfte de samme kilo, eller kilo der lå imellem hans øgninger.

Følger man efter sig selv, altså, er det ens tur igen, efter man har løftet, så får man 2 minutters pause, løfter man efter en anden har løftet får man 1 minuts pause, disse tider gælder fra den sidste skivepåsætter har forladt plateauet.

Man kan i nogle tilfælde derfor kun have 2 minutter imellem sine løft, som det var tilfældet med Jeff, vidstnok både i træk og stød.

Man kan også komme ud for, ved store konkurrencer, at vente op imod 20-25 minutter imellem hvert løft.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeffert, tillykke med løftene i CWC :superman:

Nu skal vi snart smadre dine ben totalt, max out i frontsquat coming up! :4thumbup:

Men du må nok hellere blive rask først, så god bedring

Jow tak Muggzemand, så er spindelvævet da børstet af skoene.

Er blevet rask igen, omend maven stadig lyder lidt som fjern torden fra tid til anden. Jeg skal hverken maxe, dennisse eller torbenne i ben før om laang tid. Det er ikke min stylo!

Ses vi til træning snart? Ja :smile:

Aftenens kælderbentræning smolov dag 4

95x3

95x3

95x3

95x3

95x3

95x3

95x3

95x3

95x3

95x3 masse tre'ere! No problem whatsoever.

Link to comment
Share on other sites

Vanlig mandagsrunde med eliten.

spring til bord

x5

x5

x5

x5

x5

vend

60x2

70x2

80x2

90x1

95x2

95x2

95x2

95x2

95x2 fine vend, føltes stærke.

hiv

105x5

110x4

110x4

110x4

105x5 godt med flex! I stangen.

pushpres

60x3

60x3

60x3

60x3

60x3 skulderen har fået lov at hvile i et par uger pga grus og ting og det kan mærkes på svagheden. Den er i udbrud!

stem

40x8

45x5

45x5

45x5

50x5

ben bag

95x6

95x6

95x6

95x6

95x6

95x6 spoing sagde det. Smed ben sammen med vl, da det bare var let bagpå. Tror det vil være godt at gøre skille ad resten af ugen... Og den næste.

Et sæt barbell curls.

Godt ramt i torso og ben af den runde. Har ikke den store energi generelt og savner satme solen og at knokle igennem på noget udendørs gøjl. Vi snakkede om at tage til Østerbro og prøve noget kast og atletik til sommer. Kunne være fedt at prøve at kaste med spyd og hoppe og ting og sager.

Og så har jeg planer om at skabe et benprogram baseret på lineær periodisering, der skal hedde "heffehurtigprotokollen - en sæson med smerte" :-) Det starter til marts. Første dag er rep-out med kropsvægt og en af mesocyklusserne er 20-rep squat rutinen.

Link to comment
Share on other sites

Offensive / defensive

http://www.davedraper.com/fusionbb/showtopic.php?tid/26193

Godt ramt i torso og ben af den runde. Har ikke den store energi generelt og savner satme solen og at knokle igennem på noget udendørs gøjl. Vi snakkede om at tage til Østerbro og prøve noget kast og atletik til sommer. Kunne være fedt at prøve at kaste med spyd og hoppe og ting og sager.

Og så har jeg planer om at skabe et benprogram baseret på lineær periodisering, der skal hedde "heffehurtigprotokollen - en sæson med smerte" :-) Det starter til marts. Første dag er rep-out med kropsvægt og en af mesocyklusserne er 20-rep squat rutinen.

Jeg har kastet en smule med spyd (ja, jeg har delt areal med spydkaster, ligesom i den der benzinreklame). Selvom spydkast er meget funktionelt til når jorden går under/zombierne angriber tror umiddelbart at diskoskast og kuglestød er federe; Hvis du ser på udøverne er diskos/kugle-folk flottere og stærkere.

"Heffehurtigprotokollen" lyder godt. Bruger du Dual Undulating Periodization til træning af GUNS?

Link to comment
Share on other sites

Offensive / defensive

http://www.davedraper.com/fusionbb/showtopic.php?tid/26193

Jeg har kastet en smule med spyd (ja, jeg har delt areal med spydkaster, ligesom i den der benzinreklame). Selvom spydkast er meget funktionelt til når jorden går under/zombierne angriber tror umiddelbart at diskoskast og kuglestød er federe; Hvis du ser på udøverne er diskos/kugle-folk flottere og stærkere.

"Heffehurtigprotokollen" lyder godt. Bruger du Dual Undulating Periodization til træning af GUNS?

Mest syntes jeg bare spydkast ser så dejligt dynamisk og rapt ud, men er game på at prøve det hele. Også cabertoss og whatever vi kan finde på til den tid.

Der er ikke tanker om et gunsprogram, selvom jeg godt vil vædde med, at jeg kan tage 3-4 centimeter på armene i løbet af et par måneder. Du skal ikke spørge mig, hvordan man får store guns. Alt virker på mig...Det er straks værre med alt andet egentlig. Spørg mig, hvordan man får stærke ben. Spørg. Kom nu.

Aftenens noget sene smolovpas

rdl

50x8

70x6

70x6

80x6 light weight som sædvanlig. Dynamisk udstrækning og klargøring til

ben bag smolov jr dag 6

100x5

100x5

100x5

100x5

100x5

100x5

100x5 let nok til at jeg kunne lege lidt med positioner og forsøgsvist slappe en anelse mere af i lænd og hofte end jeg plejer = mindre lændesvaj.

stem sidden på trækasse

50x5

50x5

50x5

de sad dæme godt.

PS. Jeg hader januar meget meget intenst.

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share