Fedt der "flytter" sig?


Ramius
 Share

Recommended Posts

Jeg har i en lang periode spist for lidt. Efter jeg har lavet om på dette i nu ca. 3-4uger så har jeg lagt mærke til en underlig ændring på min krop. Normalt har jeg stort set kun haft fedt på mine lår, ikke rigtig noget mærkbart på resten af kroppen. Efter at jeg er startet på at spise ordentlig så er mine lår blevet væsentligt mere markeret, men nu har jeg så istedet fået to små depoter ved min lænd og min mave er vokset en smule.

Ser jeg synder eller er der en fornuftig forklaring på det der sker??

Forresten så er min vægt steget med ca. 4kg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Du spiser mere - du tager på - det er aldrig til at sige hvor det sætter sig. Hvis du samtidigt er gået op i træning er dt ikke mærkeligt at du opfatter at det sætter sig anderledes - din oplevelse af din krob bliver anderledes fordi kroppen faktisk forandres - jeg leder efter hvor mysteriet er???

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hvis dine muskler er blevet større, kan den visuelle effekt gøre at markeringerne syntes mere tydelige. Foreksempel ved en stor muskel som låret vil øgningen i muskelmassen være stor, når du går fra utrænet til trænet - dine fedtdepoter på lårene er formentlig de samme (eller mere), men synsmæssigt ser det mindre ud. På maven er effekten mindre, men ved store trænede mavemuskler vil du kunne bære en relativ højere fedtprocent og stadig have sixpack - men grundet strukturen på musklerne i maveregionen, er størrelses effekten ikke mulig i samme udstrækning som på lårene.

Så du er ikke helt "freak of nature" :D

Link to comment
Share on other sites

Der er ellers en tidligere tråd et eller andet sted, hvor det siges at fedt forsvinder sidst der, hvor det satte sig først. Men det er i den grad hormonelt bestemt.

Efter jeg begyndte træning, som bla. er målrettet mod udskillelse af anabole hormoner, har min fedtfordeling ændret sig en smule. Førhen (da jeg lavede fitnessagtige øvelser) havde jeg forholdsvist meget fedt på arme og ben, og det forsvandt "sidst" fra lårene og først fra maven. Nu forsvinder det første fra arme og ben, og det omkring maven er endnu uændret trods en langsom sænkning af min absolutte fedtmængde - en ændring over mod en mandlig fedtfordeling. Måske endnu et lille tegn på, at tunge multiledsøvelser ændrer hormonudskillelsen.

Det kan muligvis være det samme, der gør sig gældende hos Ramius :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share