Skal bruge noget ekspertise til nogen spg.


Danielsson
 Share

Recommended Posts

Hey jeg er en fyr på de godt og vel 17 år, vejer 66 kg og er 172 høj. Da jeg har planer om en fremtid inden for forsvaret, specielt elite enheden Frømandskorpset har jeg brug for en "total fysisk form". Jeg løber pt 100-150 km om ugen, så er meget sports aktiv. Det bliver lavet om så mit program sådan her:

Mandag - styrketræning fullbody

Tirsdag - løb 30 minutter fuld drøn!

onsdag - styrketræning fullbody

Torsdag - løb 40 min fartleg

Fredag - styrketræning fullbody

Lørdag - 60 min løb med diversen intervaller, 10 x 400 m, 2 x 4 km osv.

Søndag - slap af dag.

Jeg er meget inde i kosten da jeg løber så meget. Spiser 6 måltider om dagen, ved godt at hvis du vil se fremskridt så er kosten den rette vej. Jeg har erhvervet mig Epa - gla +, Omnimin, kreatin, druesukker, protein pulver, glykogen pulver. Ved godt at kosttilskud ikke er alt, bare så i ikke tror det. Så jeg skal slet ikke løbe så meget nu, da jeg går efter masse og styrke. Min styrketræning SKAL indeholde følgende:

squat 5x5

dødløft 5x5

Bænkpress 5x5

De andre øvelser vil jeg køre med 3x12. Hvad for nogen øvelser ville i supplere til de her øvelser når målet er masse og styrke? Og det skal virkelig være sådan at min krop bliver kørt helt igennem, ben og ryg er utrolig vigtig for mig. Jeg har læst artikler om hvordan man udfører de her øvelser og har kigget på getbig.dk. Jeg får også en instruktør til at vise mig hvordan jeg udfører de forskellige øvelser, og hvis han nu siger et eller andet dumt om at jeg skal dropper squat, dødløft osv. så gør jeg det sku ikke da de øvelser er "the shit"!

Noget andet er at jeg har tænkt mig at træne i bodygym i Køge, det ligger 7 km væk. Så har tænkt mig at cykle ind til centeret, det er også en god opvarming. Der sker vel ikke noget hvis jeg bare indtager nogle ekstra kalorier og proteiner for det motion jeg dyrker vel? Og sker der noget dårligt med ens krop efter en træning og man cykler hjem stille og roligt? Spiser jo som sagt de ekstra kalorier osv.

Mange noob spørgsmål, men i andre har sku sikkert også haft en masse spørgsmål en gang :nissetunge: Håber i tager jer tid til at hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

Hvad for nogen øvelser ville i supplere til de her øvelser når målet er masse og styrke?
De øvelser du vil se nævnt i næsten alle forslag på fornuftige fullbody (eller split) programmer, kropshævninger, en form for rows, military press, dips, noget til armene (biceps, triceps), lateral raise, backextensions, noget mave, læg evt lidt ekstra til benene i form af f.eks. lunges eller stepups.
Der sker vel ikke noget hvis jeg bare indtager nogle ekstra kalorier og proteiner for det motion jeg dyrker vel? Og sker der noget dårligt med ens krop efter en træning og man cykler hjem stille og roligt?

nej og nej :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du har helt sikkert fat i den lange ende, og hvordan du end sammensætter et program med de tre store, og de andre gode øvelser du selv nævner, så er du godt på vej. Bare husk noget progression (start under dit max, og forøg vægten uge for uge), så er du godt kørende.

Nu nævner du selv getbig, og jeg har rigtigt gode erfaringer med Thomas Jagd's fundamenttræning. Det opfylder også de krav du stiller, og vil være mere end rigeligt det første lange, lange stykke tid du træner.

Find det her: http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31

Derudover kan jeg anbefale Bill Starrs 5x5, som jeg selv kører for tiden. Det er blevet anbefalet af mange, og indtil videre er jeg også meget tilfreds med det. Tjek evt. min blog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share