Jeg skal have bygget en god Dødløft op


Seb M
 Share

Recommended Posts

Min Dødløft er fuldstændig kørt i sænk. Er røget fuldstændigt ned på den og det ærgre mig noget så grusomt!!

Skal bruge jeres erfaringer med sæt/rep kombinationer og evt. hjælpeøvelser. Har også en tendens til at trække skævt (min højre side er for dominerende) og det vil jeg også meget gerne af med.

Så hvis i har nogle gode programmer eller råd, er jeg lutter øre! :xmas:

Mvh Seb.

Link to comment
Share on other sites

For mig virker det modsatte.

Speed pulls en gang om ugen. sammen med noget træning for bagsiden (RDL, GHR, GM etc.)

Den anden gang om ugen skiftende bevægelser for styrke. Typisk squats eller en dødløft variant.

Det der tæller for mig er super teknik i speed pulls og så bare bygge alle musklerne op der paver trækket i dødløften.

Mht din skævhed kan det være et teknisk problem, eller det kan være noget muskulært. Det skader ihvf aldrig at lave et bens bevægelser som lunges, stepups, bulgarske squats etc..

Link to comment
Share on other sites

So far, thanks! Har fået gode input.

Det er jo umuligt, at rådgive manden ud fra de info han har givet...

Selvfølgelig er det da det!

Har trænet "ordentligt" i snart 5 år og har efterhånden prøvet en del forskellige programmer. WSB, HST og div. fitness/BB split programmer. Det er svært at gøre redde for det sidste halve års tid, fordi jeg har haft rigtig meget om ørene, som har gjort at træningen har stagneret til at være "overlevelses-vedligeholdelses-træning". Men det er to måneder siden, at jeg fik gang i træningen igen og alle mine andre øvelser er kommet op på det niv. de var på før... pånær Dødløft!

Det er meget demotiverende overhovedet ingen fremskridt at have, så det er ikke sjovt at stille sig hen til stangen, men min ryg har virkelig brug for det. Jeg har en DL- dag om ugen og en dag med GM's/Stivbenet DL og Knæfleksioner (hase-curl). Det program jeg har kørt den sidste måned, er et helkropsprogram som jeg har tilpasset til, at have fokus dage og sådan. Lidt langt at forklare, men det virker godt... bare ikke for Dødløften.

Har analyseret mig lidt frem til, at jeg ikke er stærk nok omkring min midte (muskel korset) og jeg har svært ved at lave et ordentligt opspænd.

Så jeg havde egentlig i tankerne, at finde et program, der kunne bygge lidt op for bunden... altså ligesom starte "from scratch" og det var derfor jeg ikke skrev så meget i starten.

Spørg endelig om mere, hvis det er!

Mvh Seb :xmas:

PS. Der er ikke rigtig noget punkt i selve bevægelsen, der halter. Måske lige et stykke over gulvet og specielt lige før lockout.

Edited by Seb M
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share