Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Den engelske krigsmaskine bruger det i flæng :smile:

TRÆNING ! (det kan faktisk lade sig gøre):

Squash - 1 time

Med noget tiltrængt teknik først, og sidenhen lammetæv ved min faste makker, som har finpudset både løb og teknik mens jeg var udenlands...

Og selvom jeg rammer dårligt, blev dagens træning også en fysisk udfordring - på grund af min p.t. dårlige form :blush:

Og så er der ved at blive skruet ned til et månedslangt kcal underskud...

Link to comment
Share on other sites

Den engelske krigsmaskine bruger det i flæng :smile:

TRÆNING ! (det kan faktisk lade sig gøre):

Squash - 1 time

Med noget tiltrængt teknik først, og sidenhen lammetæv ved min faste makker, som har finpudset både løb og teknik mens jeg var udenlands...

Og selvom jeg rammer dårligt, blev dagens træning også en fysisk udfordring - på grund af min p.t. dårlige form :blush:

Og så er der ved at blive skruet ned til et månedslangt kcal underskud...

Vås, det er bare jetlag :laugh: Nej, det er sgu ikke sjovt at blive konfroneteret med at ens teknik står stille eller gået tilbage mens den faste makker bliver bedre. Men det er motiverende :4thumbup:

Min SAR var i "Arrehavet", og helt planlagt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Planlagte SARs er sjove :w00t:

Nå, men noget helt andet: TRÆNING TRÆNING TRÆNING !

Det kniber lidt i disse pendlertider at få nusset sig ned i centeret og til undervandsrugby (hvor iøvrigt sæsonen snart slutter), så jeg må finde på noget andet.

Og så stod mine støvede kettlebells ovre i hjørnet :blush:

Jeg har tidligere lavet tre små pas, som kunne gennemføres når jeg kom fra arbejde, før sengetid etc.

Jeg burde kunne lave et af dem dagligt, når jeg ikke lige laver andet.

Løb er i genoptræningsfasen (eller udføres på den knivskarpe æg mellem achillessenebetændelse og inaktivitet)...

Nå:

PAS 1

Front squat (sidenhen pistols)

Lette snatches

Alm. pushups

PAS 2

OAPU (p.t. på stoleryg)

Tunge swings

Chinups ladders

PAS 3

Pullups (sidenhen w. chinups)

Tunge cleans

Overhead squat

På mellemdage/som supplement lidt kernetræning og skulderpres...

LØB:

Sidste halvdel af dourun.dks begynderprogram 1 og sidenhen begynderprogram 2 - i blødt terræn hver 2. dag (o-løb går fint)..

Så burde jeg være dagligt trænende igen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Jeg sad også og læste denne log igennem - puha jeg var i god form sidste forår (og puha hvor er jeg i dårlig form nu) :sneaky2:

...men det må man jo gøre noget ved :wink:

Styrketræning

Crosstræner 5 min

Dødløft 10x3 x 70 kg

Bænkpres 10x3 x 45 kg

DB rows 10x3 x 18 kg

DB skulderpres 9-8-8 x 10 kg

Assisted CU 10x3

Leg ext 10x3 x 30 kg

Calf raise strakt & bøjet knæ, mave- og rygtræning.

Og det går vældig fint, med fullbody 2-3 x ugentligt, samt spinning de andre dage (x 3-4). Jeg mangler endnu at smide et par kg og få et par ekstra chinups for at genvinde fordums storform :w00t:

UV Rugbysæson here I come :wub:

Link to comment
Share on other sites

...men det må man jo gøre noget ved :wink:

Styrketræning

Crosstræner 5 min

Dødløft 10x3 x 70 kg

Bænkpres 10x3 x 45 kg

DB rows 10x3 x 18 kg

DB skulderpres 9-8-8 x 10 kg

Assisted CU 10x3

Leg ext 10x3 x 30 kg

Calf raise strakt & bøjet knæ, mave- og rygtræning.

Og det går vældig fint, med fullbody 2-3 x ugentligt, samt spinning de andre dage (x 3-4). Jeg mangler endnu at smide et par kg og få et par ekstra chinups for at genvinde fordums storform :w00t:

UV Rugbysæson here I come :wub:

Hurra - Louise is alive and kicking!

Link to comment
Share on other sites

Ah well, nu er jeg jo kommet i skrivehjørnet (ikke noget som en sjælden fridag til at genopfriske MOL) :bigsmile:

Træningen er lidt mere målrettet end den plejer, hvad antallet af discipliner angår. Fra at sprede mig uhæmmet over alt muligt: UV-rugby, styrketræning, løb, o-løb, squash, MTB, spinning, kitesurfing, kettlebells, svømning, diverse aerobicformer, motionsboksning (og sikkert også noget mere jeg har glemt), så er det p.t. spinning og styrketræning som er i højsædet.

Et par nye terrænsko på asfalt aflivede dellepuden under ve. hæl, og det tager mindst ½ år om at hele op, og har sat et midlertidigt punktum for alt der hedder løb (og afarter som o-løb og visse aerobicformer) og squash :dry:

Lige nu er det så styrketræning i den form, som gennem tiderne har givet mig størst succes uden skader: Fullbody 10x3 til nærfailure, 2x ugentligt. Eller næsten, da jeg dengang trænede HIT med 10x2 til failure - men det var også i maskiner (og jeg gider IKKE smide vægten ned over mig selv i en frivægtsøvelse). Vægten øges hver gang jeg tager 10x3 rent, og øvelserne er lidt anderledes hver 2. gang. Som ugens 3. pas ryger der indimellem lidt pump-agtigt aerobic ind, eller måske swissballtræning.

Det virker super for mig - jeg kan øge vægt relativt hurtigt uden deload, og de synlige resultater er heller ikke at kimse ad, selvom jeg kun har været i gang i en måned :w00t:

Spinning har selvfølgelig også hjulpet på dette - de ca. 3 gange ugentligt er for konditionens og forbrændingens skyld. Der er røget 3 kg siden jeg begyndte (også 1 måned siden) - og når der ryger 5 mere, så er det vist godt med det :wink:

Hvis man kan sige jeg har fået noget godt ud af at mase en dellepude under hælen og have 2 jobs, så er det langt om længe evnen til at målrette og fokusere træningen :tongue:

Samtidig benytter jeg lejligheden til at træne arvæv væk i achillessenerne (mangeårigt problem). Det er egentlig utroligt at jeg har større respekt for en flad dellepude end for noget så funktionelt som achillessenerne (jeg har aldrig formået at holde ordentlig pause trods achillessenebetændelse) :blink: :blink:

Muligvis fordi førstnævnte gør mere ondt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Hej Coq - næh, ikke noget banebrydende her.. Tung eccentrisk styrketræning :smile:

Idag:

Spinning 1 - 1 time

Instruktør havde fundet på noget pyramide-intervaltræning med stående 10-20-30-40-50-60 sekunder (med tilsvarende pause efter hvert) og så samme vej ned igen.. Ondt, ondt - jeg var især ved at dø på den første 50'er :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Søndag:

Styrketræning

Squat - 3x10 x 35 kg

Chinups assisted - 3x10

Bænkpres - 3x10 x 41 kg

Upright row - 3x10 x 12,5 kg + stangen (som jeg ikke aner hvad vejer)..

Mave og ryg fra hoften.

Dette lille højrepsprogram har hjulpet mig godt igennem en længere periode med ret så uregelmæssig styrketræning - helt ned til een gang hver 14. dag :cry:

Det kan for mig overhovedet ikke betale sig at tænke i neuromuskulær facilitering med tung vægt og lave reps og blabla under så ustabil en træningsrytme; jeg risikerer bare at rive en sene over til ingen verdens nytte.

Muligvis kommer der andre boller på suppen når jeg ikke skal pendle 140 km/dag pr. 1. maj - til gengæld arbejder jeg så langt væk hjemmefra så jeg bliver nødt til at overnatte ude.. og hvad kan man så få tiden til at gå med? Træning! :w00t: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej gutter! Det må også være fordi jeg har savnet jer, at jeg har sneget mig tilbage - og ikke for at prale med min omfattendeøøhh træningsmængde :tongue:

Mandag:

Løb - 3 km

Sådan lige for at se hvordan det går på asfalt. Når jeg løber terrænløb i 1½ time, har jeg ondt i hælen en uge bagefter (mast hælpude fra sidste forår)..

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Marathon spinning-styrke - 3 timer

1½ times ganske hård spinning og så 1½ times styrketræning i aerobicsalen bagefter.. argh...

Jeg har i den forgangne uge været hjemmefra på arbejde, og det er blevet til lidt løb og styrketræning. Og så har jeg prøvet en faens masse motorcykler - og købte det skønneste italienske sukkerkræs - Benelli TRE-K 1130. Aldrig har jeg kørt en mc som ku så meget :w00t: !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Gregers! Jotak, er også glad for den :bigsmile:

Og nu har jeg skamkørt mc'en i en måneds tid, så det er vist tid til lidt træning igen...

Thursday 090611

Complete as many rounds as possible in 20 minutes of:

115-pound Hang clean, 15 reps (jeg nøjes med 30 kg)

12 Ring dips (det blev bench dips)

21 Sit-ups

RUNDER: 6 (+ lidt ekstra hangcleans)

Friday 090612

Rest Day

Saturday 090613

Walking lunge 100 ft. Barbell 10 kg

21 Pull-ups, assisted

21 Sit-ups

Walking lunge 100 ft. Dumbbells 2x5 kg

18 Pull-ups, assisted

18 Sit-ups

Walking lunge 100 ft. Dumbbells 2x5

15 Pull-ups, assisted

15 Sit-ups

Walking lunge 100 ft. Uden vægt

12 Pull-ups, assisted

12 Sit-ups

Walking lunge 100 ft. Uden vægt

9 Pull-ups, assisted

9 Sit-ups

Walking Lunge 100 ft. Uden vægt

6 Pull-ups

6 Sit-ups

TID: 30 min

Ovenstående er Workout of the Day fra crossfit.com. Det er mine første udskajelser i den retning. Mærkeligt nok, så er jeg ikke død endnu (men tæt på) :tongue:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share