Klaus Riis


angel
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået at vide af en bekendt hvor jeg bor, at han er blevet snuppet i hans far's center på mors. Og er blevet udelukket for konkurrencer i 2 år. I hvert fald i dk...

Hvis det er sandt, er det ret griner han blev nakket i hans far's gym :laugh:

men ved ik om den holder

Asbjørn´s center er medlem af DSF, så mon ikke det havde stået på styrke.dk såfremt der var nogen derfra der var testet positive....

Link to comment
Share on other sites

Asbjørn´s center er medlem af DSF, så mon ikke det havde stået på styrke.dk såfremt der var nogen derfra der var testet positive....

Plejer det ikke at stå i "Styrkeløfteren".. Desuden mener jeg at kunne huske at resultatet fra Morsø ikke nåede at komme med i sidste nummer.

Men hæng mig ikke op på det :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kender ikke den aktuelle sag, men jeg kender en smule til proceduren.

Først testes en A-prøve.

Findes den positiv, meddeleles dette til forbundet og atleten selv (nok også klubben, ikke helt sikker på det). Atleten får mulighed for at kræve B-prøven testet og at være til stede under sagens behandling. Derefter går der en rum tid, inden selve dommen falder.

Så fra en positiv prøve til offentliggørelse kan der gå adskillige måneder. Det eneste man kan være sikker på hurtigere er en negativ prøve, hvis atleten kan fremvise den - den kommer efter få uger.

Jeg skal igen understrege jeg udtaler mig generelt, ikke om den konkrete sag.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Citat fra Klaus Riis:

"Start the day with carbs high on the G.I. scale and finish the day low. Except pre and post workout, where you have to spike you insulin in order to grow and repair."

Jeg kan huske at der blev linket til et skema her på mol (lang tid siden) som oplyste om high/low G.I madvarer. Nogen der har linket/eller et andet?

Thanks :smile:

Denne? http://www.madogsundhed.dk/?page=visord&id=73

Link to comment
Share on other sites

Og hvad i alverden skulle det have at gører med om han er på dope eller ej? :blink:

Ikke for at gå ind i diskussionen om doping eller ej, men ved indtag af fx væksthormon kan man nogle gange se vækst bl.a. af underkæben (og fingre/tæer/næse), det sker også ved naturlig øget produktion hvor tilstanden kaldes akromegali (el. gigantismus hos unge)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at gå ind i diskussionen om doping eller ej, men ved indtag af fx væksthormon kan man nogle gange se vækst bl.a. af underkæben (og fingre/tæer/næse), det sker også ved naturlig øget produktion hvor tilstanden kaldes akromegali (el. gigantismus hos unge)

Disse bivirkningen var ganske almindlige ved brug af "det gamle" væksthormon som var udvundet fra hypofysen på lig. De former for væksthormon der er på markedet i dag er fremstillet ved gen-splejsning, hvor man har lavet en mindre ændring på hormonets aminosyrerkæde, så disse bivirkninger ikke skulle forekomme.

Link to comment
Share on other sites

Disse bivirkningen var ganske almindlige ved brug af "det gamle" væksthormon som var udvundet fra hypofysen på lig. De former for væksthormon der er på markedet i dag er fremstillet ved gen-splejsning, hvor man har lavet en mindre ændring på hormonets aminosyrerkæde, så disse bivirkninger ikke skulle forekomme.

Okay - har ikke ret megen forstand på doping i praksis så det skal nok passe :smile:

Fysiologisk er det da interessant at hGH kan modificeres til kun at påvirke muskelvæv og ikke chondrocytter og evt. epifyseskiver - det er vel ikke noget du kan uddybe eller linke til? - lyder som go' morgenlæsning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay - har ikke ret megen forstand på doping i praksis så det skal nok passe :smile:

Fysiologisk er det da interessant at hGH kan modificeres til kun at påvirke muskelvæv og ikke chondrocytter og evt. epifyseskiver - det er vel ikke noget du kan uddybe eller linke til? - lyder som go' morgenlæsning :smile:

Har desvære ikke et link, idet det er noget jeg læste engang for flere år siden. Jeg kan ikke engang huske om det var på nettet jeg læste det. Men pointen var ihvertfald, at man ved at ændre en smule på aminosyrerkæden kunne fjerne en uheldig bivirkning. Om ændringen bestod i, at man tilføjede en enkelt aminosyrer eller fjernede en husker jeg ikke. Iøvrigt var grunden til, at man begyndte at bruge gensplejsning til fremstillingen af disse hormoner, at den gamle type kunne give Creutzfeld Jacobs syndrom. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share