Push Press


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg har egentlig lavet push press længe men er gået hen og fået en ide om jeg laver den forkert, søgte på nettet og fandt flere forskellige varianter.

Normalt starter jeg ud som i drop snatch og ender så i en overhead squat. lyder det korrekt ??

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Push press er et military press men med lidt afsæt fra benene - og military press er stående skulderpres med stang og strakte ben.

Startposition er med stangen foran på skuldrene, som efter et clean. Om du cleaner den op eller bare racker den må du selv bestemme.

Et lille dip i knæene, et kvart squat eller deromkring.

Sammen med det moment stangen får når du rejser dig op igen, presser du fra med armene og presser stangen op på strakte arme.

Dropsnatch kender jeg ikke lige. Start og slutposition siger jo heller ikke så meget - der er flere måder at få stangen op på strakte arme. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver tre varianter af stem fra nakke. Den første er almindelig nakkestem, så er der pushpres og til sidst split jerk back.

Det jeg tror du laver, uden at have set det, er et split jerk back med kick-stød. Du bøjer benene igen efter du har arbejdet færdigt første gang. Gør du det, er der ikke tale om pushpres.

Link to comment
Share on other sites

Fanger ikke lige hvad du mener, men :

Udgangs stilling : Smal ben stilling og stangen på brystet

1: bøjer i benene

2: explodere op og ud med benene i bred stilling og squatter ned samtidig med jeg stemmer stangen op.

3: squatter op med strakte arme og lower stangen til brystet igen.

split jerk back ? eller noget helt andet ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share