Øvrepatmuskler, skuldre og mavse


jenz
 Share

Recommended Posts

Hej Mol´er

Jeg har trænet i noget der ligner 4 år (3år seriøst 1år useriøst), hvor jeg hovedsageligt har trænet styrkeløft / haft fokus på styrken.... Dette har medvirket at den nedre brystmuskel har fået en god størrelse, da jeg har fokuseret meget på bænkpressen. Jeg har dog ikke haft den store fokus på den skrå bænkpres, hvilket har medført at den øvre del af brystet halter en del efter. Nu er jeg så begyndt at køre noget skrå bænkpres for at komme "skaderne" til livs. Jeg er så kommet til at tænke over følgende. Hvordan skal den skrå bænk indstilles for at give bedst til det øvre patværk? Eller skal jeg ikke holde mig til en bestemt vinkel, men fortsætte som jeg gør nu, hvor jeg varierer i hvor skrå den er fra gang til gang?

Forslag til en god øvelse til sideskulderne? syntes lat raise går lidt for meget i nakken, men er måske det bedste bud alligevel?

Nedre mavemuskler. De øverste er mere fremtrædende end de nederste. At jeg har lidt mere fedt på den nedre del af maven end den øvre har selvfølgelig lidt at sige, men muskelmassen er stadig større i de øvre end i de nedre. Ved ikke helt hvilken øvelse der her er at foretrække, så kunne være lækkert med et par forslag :bigsmile:

På forhånd tak for hjælpen :smile:

Mvh Jenz

Link to comment
Share on other sites

Øvre pat; synes elv at det er en god idé at variere, tror ikke det gør den helt store forskel.

Delt; er selv vild med upright rows, men ikke alle kan køre den. Ellers må du ud i noget kabel-værk.

Mave... Alene det at du kan se dine abs er useriøst :nonono::tongue:

1.

Tror nemli os det er en god ide. Det er vel os lidt meget små detaljer :tongue: Har os hørt det skulle være sundere for skulderen at blive belastet fra forskellige vinkler, så fortsætter bare som jeg gør nu

2.

Snakkede os lige med jfk om det i dag. upright rows var også hans forslag, så vil lige give den et forsøg :smile: Ved ikk helt med cabel-øvelserne. Er ikke helt sikker på at vi har den store mulighed for det, men må man jo hellere lige se efter

3.

haha man går vel efter lidt strandform :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mol´er

Jeg har trænet i noget der ligner 4 år (3år seriøst 1år useriøst), hvor jeg hovedsageligt har trænet styrkeløft / haft fokus på styrken.... Dette har medvirket at den nedre brystmuskel har fået en god størrelse, da jeg har fokuseret meget på bænkpressen. Jeg har dog ikke haft den store fokus på den skrå bænkpres, hvilket har medført at den øvre del af brystet halter en del efter. Nu er jeg så begyndt at køre noget skrå bænkpres for at komme "skaderne" til livs. Jeg er så kommet til at tænke over følgende. Hvordan skal den skrå bænk indstilles for at give bedst til det øvre patværk? Eller skal jeg ikke holde mig til en bestemt vinkel, men fortsætte som jeg gør nu, hvor jeg varierer i hvor skrå den er fra gang til gang?

Forslag til en god øvelse til sideskulderne? syntes lat raise går lidt for meget i nakken, men er måske det bedste bud alligevel?

Mvh Jenz

1. Nu er der nok intet som direkte gør det dårligt at variere vinklen fra gang til gang. Jeg synes dog ikke det er optimalt. Alt efter vinkel vil du kunne tage mere/mindre. Og så er det lidt svært at vide hvordan det egentlig går med programmet. Jeg ville vælge en bestemt vinkel og så træne der. Så længe du ikke sætter vinklen vildt, så skal patteværket nok får rigeligt med tæsk.....og skulderne får også pænt.

2. Skulderpres. Military.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig13

1.

Kører ikke et fastprogram med kg, sæt og gentagelser. Kører mere efter dagsform, så iforhold til "programmet" ser jeg det kun som en positiv ting, at der er noget variation i det. Men som du selv skriver så kan det være lidt et problem at se hvordan udviklingen er, hvilket har drillet mig lidt. Har så også kørt med 3 forskellige vinkler, hvilket kan tydeligt kan mærke er alt for forvirrende. Så bør i fremtiden holde mig til færre vinkler (1 eller 2)

2.

Har et lille problem med at frivende vægtene. Nogen gange giver det blackout :dry: Men en mulighed er self. at vægtene ligger i et stativ og jeg derfra kan tage dem ud..

Jeg takker endnu engang for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share