Ulle stopper


Christian B
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke være mere enig!

Glemmer aldrig da jeg så ham i Bianchi trøjen i 2003 til pressemødet inden touren hvor han var hulkindet og i topform!!!! Får gåsehud af at tænke på det!!!

Er der nogen der er frisk på en underskriftsindsamling for at få ham tilbage?? Selvom han aldrig slog Armstrong ville jeg ELSKE at se ham slå skødehunden Basso som var en kujon i sine aftaler med Armstrong!!

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo netop, at Ullrich ikke er dømt. Han er udelukket på baggrund af et etisk regelsæt som er sammensat i panik uden omtanke. Iøvrigt ser det ikke ud til at udelukkelserne længere står ved magt, da flere der er lige så indvoldverede i den spanske sag som Ullrich har været aktive i løb i den nye sæson.

Hvorvidt han kunne have fået en kontrakt, så fortalte han ved pressemødet forleden at han havde kontrakttilbud fra 7 hold, hvoraf flere skulle være fra ProTouren. Nøjagtigt hvilke hold der er tale om ved kun dem tæt på Ullrich. Men ifølge rygtebørsen skulle der blandt andet være tale om Lampre-Caffita, samt endnu et unavngivent italiensk ProTourhold og en række hold fra Continental Touren. Og blandt dem skulle det russisk finanserede italienske hold Team Tinkoff være det hold der har været længst fremme i forhandlinger med Ullrich.

Med hensyn til, hvilke løb han kunne være kommet til at kører så er det umuligt at sige. Såfremt han ikke var blevet renset helt fra den spanske sag inden ville han helt sikkert ikke komme til at kører de store tyske løb. ARD har jo meldt ud, at der ikke bliver produceret billeder, såfremt ryttere indvoldveret i den spanske sag stiller til start. Med hensyn til Touren, så er det ikke noget jeg tør spå om. Discovery regner da med at de får lov at stille til start med Basso. Men såfremt han havde valgt Tinkoff kunne Ullrich frit have stillet til start i Giroen, da holdet er blevet tildelt et Wild Card hertil, samt til flere af RCO´s øvrige løb. RCO gjorde jo klart ved deres rutepræsentation, at Operation Puerto for dem ikke var et problem, da de inviterede bla Basso og Hamilton med som gæster.

Lønmæssigt ville han nok have skullet gå et skridt eller to ned. Men det skyldes nu primært, at det udelukkende er Discovery og T-Mobile der til enkelte ryttere har betalt så store lønninger som det Ullrich hidtil har hævet årligt. :smile:

Men, hvad er problemet så egentlig ? Hvorfor fortsætter han ikke bare ?

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg personligt syns er/var så fantastisk ved Ulle var at han var et menneske på godt og ondt! Selvfølgelig er det ikke smart at et forbillede for unge tager amf, kører spritkørsel osv... Men når man tænker på hans konkurenter som var rene robotter både træningsmæssigt og disciplinært var det meget nemmere at identificere sig med Ulle, ihvertfald for mig personligt, på trods af at jeg hverken tager amf eller kører spritkørsel!

At han ku møde op med dunk fordi han var glad for mad, konkurrere mod maskiner og stadig køre dem totalt i smadder! At han i mange år var verdens anden bedste cykelrytter hvor der på førstepladsen lå en robot frem for et menneske!!

At være Ulle fan har klart givet større skuffelser end glæder, men han er den sportsmand jeg har og har haft størst kærlighed til nogensinde!!!!!!

Bortset fra, at der er mange andre sportsfolk som jeg også har respekteret, så er jeg overvejende enig med dig. Jeg har også ofte siddet og håbet på at det endelig ville lykkes Ullrich at få skovlen under Armstrong.

Men, at udnævne Ullrich til ene mand at have startet en ny generation af tyske cykelryttere eller have fået nye løb til Tyskland synes jeg er helt hen i skoven. Ullrich var (er) en dygtig sportsmand. Han tjente store penge i et enormt kommercielt cirkus. Det gør han så ikke mere. Ærgeligt, men så er det lige som det (imo). Der er masser af andre interessante profiler at følge.

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra, at der er mange andre sportsfolk som jeg også har respekteret, så er jeg overvejende enig med dig. Jeg har også ofte siddet og håbet på at det endelig ville lykkes Ullrich at få skovlen under Armstrong.

Men, at udnævne Ullrich til ene mand at have startet en ny generation af tyske cykelryttere eller have fået nye løb til Tyskland synes jeg er helt hen i skoven. Ullrich var (er) en dygtig sportsmand. Han tjente store penge i et enormt kommercielt cirkus. Det gør han så ikke mere. Ærgeligt, men så er det lige som det (imo). Der er masser af andre interessante profiler at følge.

Hans betydning for tysk cykelsport tager jeg slet ikke stilling til- Men jeg kan ikke se hvilke ryttere der har tilnærmelsesvis hans profil nu?

Savner ham :cry:

Link to comment
Share on other sites

Selvom han aldrig slog Armstrong ville jeg ELSKE at se ham slå skødehunden Basso som var en kujon i sine aftaler med Armstrong!!

Du tror måske ikke, at Ullrich har haft taktiske alliancer på tværs af holdene? :laugh:

Men, hvad er problemet så egentlig ? Hvorfor fortsætter han ikke bare ?

Mit bud er at hans lyst er blevet kvalt af pressen og den tyske befolknings dom på baggrund af den spanske sag. Desuden har Tour de France jo altid været drivkraften i Ullrichs karriere. Jeg tror ganske enkelt, at han ikke har motivationen til at træne med henblik på en sæson hvor han kan risikerer ikke at få starttilladelse til TdF. Jeg syntes ellers, at det kunne have været smukt med en Girosatsning som afslutning på hans karriere. Den eneste GT han ikke har vundet.

Men, at udnævne Ullrich til ene mand at have startet en ny generation af tyske cykelryttere eller have fået nye løb til Tyskland synes jeg er helt hen i skoven. Ullrich var (er) en dygtig sportsmand. Han tjente store penge i et enormt kommercielt cirkus. Det gør han så ikke mere. Ærgeligt, men så er det lige som det (imo). Der er masser af andre interessante profiler at følge.

Vi bliver nok ikke enige omkring Ullrich´s betydning for tysk cykelsport. Med hvilke profiler ser du så i cykelsporten som dem der bliver intressante at følge? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver i dette indlæg er jeg langt hen ad vejen enig med dig i. Ingen tvivl om at Ulrich har haft en markant indflydelse på cykelsporten i Tyskland.

Men, der er jo også en verden til forskel på at skrive dette, og så at skrive:

Hvor ville tysk cykelsport som i dag blomstrer med masser af unge, proffesionele talenter være i dag uden knægten fra Rostock? Mange af disse unge ryttere var aldrig begyndt at cykle, hvis det ikke var for "Der Jan".

Jeg boede i Tyskland fra 2001 til 2004, og de tyskere jeg færdedes blandt havde et stærkt ambivalent forhold til Ullrich. På den ene side ville selvfølgelig gerne at han slog Armstrong, på den anden side var de dybt frustrerede over at læse om hans eskapader på forskellige natklubber, og se ham troppe op til forårssæsonen med flæsk på sidebenene.

Av for den, man skal sørme passe på med at kritisere de store ikoner :nonono:

Jeg har ikke hængt Ullrich for at være en fordrukken narkoman, men når man boede i Tyskland var det svært at undgå at følge med i hans udskejelser udenfor sæsonen. Og, manden blev nu altså knaldet for at have taget coke.

Om manden har været en af det seneste årtis største sportsfolk ved jeg ikke om jeg er enig i. Hvad med langrendsløberne, fodboldspillerne, kuglekasterne, tennisspillere....... Jeg vil påstå at en del af dem tog deres sport noget mere seriøst end "der Jan", men bare ikke var så heldige at være en del af en højt eksponeret sportsgren. Har de set Paula Radclifs træningsprogram uden for løbssæsonen ?

Nej, hvor kan man finde det? er interesseret i at se hvordan gode marathonløber træner.

Jeg har ikke noget problem med at Ullrich har tjent masser af penge. Men, netop det at han gør det viser jo med tydelighed at cykelsporten drives på kommercielle vilkår, og ikke ud fra retsprincipper som vi kender dem traditionelt.

Derfor giver det heller ikke mening at snakke om beviser og indicier. Ullrich kan jo godt køre løb, han kan blot ikke køre de store indbringende løb eller være en del af et hold, der betaler ham +10 mio. om året.

Ullrich har i en lang årrække nydt godt af de kommercielle muligheder i sporten, det gør han så ikke længere. Det gør ham ikke til en synder, men det gør ham heller ikke til en stor helt eller en martyr.

Link to comment
Share on other sites

One down, One to go. Ja, jeg godt der var andre der snød, men de har enten trukket sig tilbage eller også er de ikke af betydning. Touren kommer til at lugte LANGT væk af snyd, hvis Basso får lov at deltage. Derfor håber jeg at franskmændene beholder deres sædvanlige arrogance og nægter ham detagelse. Så er han forhåbenligt også ude af cykelsporten. De kunne i det mindste have taget straffen, istedet for at prøve at gemme sig bag advokaterne.

Og lad nu vær med at flame mig fordi i mener jeg ikke har ret.

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Vi bliver nok ikke enige omkring Ullrich´s betydning for tysk cykelsport. Med hvilke profiler ser du så i cykelsporten som dem der bliver intressante at følge? :smile:

Jeg glæder mig lidt til at se om Vinoukorov kan blive stabil nok i hans præstationer til eventuelt at vinde touren. Derudover kunne det være interessant at se Mayo deltage i en tour, hvor tingene rent faktisk lykkes for ham.

Så er der selvfølgelig også Kron og Schleck, som har leveret lovende resultater.

Link to comment
Share on other sites

One down, One to go. Ja, jeg godt der var andre der snød, men de har enten trukket sig tilbage eller også er de ikke af betydning. Touren kommer til at lugte LANGT væk af snyd, hvis Basso får lov at deltage. Derfor håber jeg at franskmændene beholder deres sædvanlige arrogance og nægter ham detagelse. Så er han forhåbenligt også ude af cykelsporten. De kunne i det mindste have taget straffen, istedet for at prøve at gemme sig bag advokaterne.

Og lad nu vær med at flame mig fordi i mener jeg ikke har ret.

Hvem er det ud over Ullrich der har trukket sig tilbage? Hvem er af mindre betydning? Den holdning du giver udtryk for er direkte uhyggelig. Hvor er din retsbevisthed? Hvad skulle de tage en straf for? Der er ingen ryttere der er anklaget i Operacion Puerto, og højst sandsynligt er der aldrig nogen der vil blive det.

Inden du lukker sådan en gang varm luft ud burde du sætte dig bare en smule ind i sagen...

Link to comment
Share on other sites

Så har den spanske sag taget en temlig uventet drejning. Bliver spændende om det viser sig at sagen indeholder noget der kan fører til domsfældelse for nogen af de implicerede ryttere.

UCI får adgang til Operacion Puerto

Jeg glæder mig lidt til at se om Vinoukorov kan blive stabil nok i hans præstationer til eventuelt at vinde touren. Derudover kunne det være interessant at se Mayo deltage i en tour, hvor tingene rent faktisk lykkes for ham.

Så er der selvfølgelig også Kron og Schleck, som har leveret lovende resultater.

Vino må absolut regnes for en af denne sæsons mest lovende ryttere med henblik på TdF. Mayo er en rytter som jeg har meget svært ved at blive klog på. Umiddelbart vil jeg tro, at han er bedre egnet til lidt kortere etapeløb end de helt store tre ugers løb. Men i år er han jo skiftet til Saunier Duval og har fået en helt anden løbsplan. Han skal bla andet kører Giro som hjælper for Simoni. Det ser jeg som et klogt træk, idet det måske kan fjerne en del af det pres som Mayo tidligere ikke har været for god til at håndterer.

Med hensyn til Kronn så bliver han spændende at følge i klassikerne. Schleck har jo allerede lagt stærkt ud i årets første løb. Men han skal jo nok have samme sæsonplan som sidste år, hvor han topper til de kuperede klassiker i april, Touren, samt de italienske efterårsklassikere. I Touren tror jeg dog umiddelbart at han skal hjælpe Sastre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share