Hard gainer *Hjæææææælp*


Jaime
 Share

Recommended Posts

Fint nok at snakke om junk vs clean bulk men når manden er 1.90 og vejer 72 kilo så kan der sidde 10 kilo fedt på ham ekstra, og han vil stadig ligne en pind. Han burde være tynd nok til sixpack, men han har ingen muskler. Derfor ingen grund til at fokuserer så meget på det som han gør før han tager mindst 10-15 kilo på. Om det er 5 kilo fedt og 10 kilo muskler eller modsat burde være ligegyldigt i hans tilstand. Så værsgo og spise.

Link to comment
Share on other sites

Fint nok at snakke om junk vs clean bulk men når manden er 1.90 og vejer 72 kilo så kan der sidde 10 kilo fedt på ham ekstra, og han vil stadig ligne en pind. Han burde være tynd nok til sixpack, men han har ingen muskler. Derfor ingen grund til at fokuserer så meget på det som han gør før han tager mindst 10-15 kilo på. Om det er 5 kilo fedt og 10 kilo muskler eller modsat burde være ligegyldigt i hans tilstand. Så værsgo og spise.

Det har jeg jo også allerede skrevet tidligere i tråden - den konkrete diskussion med clean vs junk var afledt af algernons spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Tilslutter mig de andre mht. til maden...

Men ud over maden, synes jeg dit træningsprogram virker helt hen i skoven... Jeg ville klasificere det som et typisk program man får udleveret i et fitness center...

For det første: Du skal træne ben (lår) hvis du har nogen somhelt intention om at vokse for alvor. . . Og så skal du droppe den endeløse kavalekade af maskin og kabel øvelser det er ikke særligt effektivt . . .

Lav et fullbody program der består af frivægtsøvelser typisk:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Row-øvelse

Læg

Skulder

Chinups/pullups

Dips

Biceps

evt. triceps

Og kør dette program igennem 3 gange i ugen - Alternativt kan du lave et split program

Brug søgefunktionen i foraet "Træningsprogrammer" og søg på "fullbody". . . Generelt ville jeg lige læse lidt op på både kost og et godt træningsprograms opbygning. . .

(ps. Man kan ikke "punkttræne" en muskel . . . dvs. du kan ikke lave en øvelse der kun rammer øverst i maven, eller inderst på byrstet osv. . . En muskels funktion er jo at trække sig sammen (og give slip), man kan derfor ikke kun ramme én del af musklen)

Hmm...Jeg hører hvad du siger, men jeg har fået af vide at man skal begrænse antallet af frivægtsøvelser i sit program, da man bruger mange sekundære muskler til at stabilisere med når man kører frivægt og derfor kan have svære ved at køre en muskelgruppe rent.

Og ja det er en fitnessinstruktør der har lagt programmet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hmm...Jeg hører hvad du siger, men jeg har fået af vide at man skal begrænse antallet af frivægtsøvelser i sit program, da man bruger mange sekundære muskler til at stabilisere med når man kører frivægt og derfor kan have svære ved at køre en muskelgruppe rent.

Og ja det er en fitnessinstruktør der har lagt programmet :tongue:

Hvad skulle fordelen være ved at 'køre en muskelgruppe rent'?

Det er da ALTID at foretrække at køre helkropsøvelser fremfor isolationsøvelser eller sågar maskinøvelser.

Jeg tror ikke fitnessinstruktøren du har snakket med ved ret meget om det han snakker om... desværre.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kalorier dagligt er der i din nuværende kostplan? Og nej, jeg gider ikke indtaste alt det for dig. :tongue:

Hvor længe har du forsøgt at tage på uden held?

Hvis det ikke er nok, så må du spise mere. Tilføj f.eks. 500kcal ekstra pr dag, og se om det får vægten til at flytte sig efter nogle uger. Meget mere er der virkelig ikke i det, selvom det naturligvis ikke altid er så nemt i praksis.

Hvis din appetitregulering bare er dejlig effektiv, så kan du ganske enkelt ikke gøre den slags på slump og bare "prøve at spise lidt mere" - det bliver højst sandsynligt for lidt og for tilfældigt.

Og hvor høj er din "sindsygt høje forbrænding" i øvrigt? Har du fået testet om dine stofskiftehormoner ligger indenfor normalen?

Puha, meget svært at sige, da jeg ik spiser nogen særlig regelmæssig kost. Jeg har spist meget når jeg er ude og arbejde til div. arrangementer og kongresser og næsten aldrig hjemme.

Dog vil jeg i takt med mindre arbejde og (og mere træning :4thumbup: ) prøve at være mere bevist om min kost. Jeg har bl.a. downloaded et kostprogram fra pwt.dk som jeg vil prøve at sætte mig ind i og bruge flittigt!:)

Jeg har været lidt inde og læse på netdoktoren og altså jeg har ikke nogen af de øvrige symptomer/bivirkninger som folk med forhøjet stofskifte render rundt med...

_ Tak for din interesse for øvrigt, er værdsat! :blush:

Link to comment
Share on other sites

hvorfor så meget frugt og grønt? Siden du ikke skal tabe dig, synes jeg det er dumt at spise sig "mæt" i fødevarer med et så lavt kalorieindhold. Dit problem er jo at du spiser for få kalorier!

Har du krop&kost programmet? Det kan være en kæmpe hjælp...

Ja har fundet et på pwt.dk som er lavet i Excel, men kan du eller forslår/anbefale et program?

Link to comment
Share on other sites

Jaime hvor længe har du trænet?

Den kostplan du har postet her, er meget normalt for hvad en ung mand, som ikke træner, spiser.

Det kan godt tage tid - for nogle LANG tid - at vænne kroppen til at spise mere.

Din kost ser nogenlunde sund og varieret ud, men der er meget lidt kød på menuen. Som alle andre har skrevet, skal der flere kalorier til - men der mangler ikke kun kalorier, for at den kostplan skal være effektiv, der mangler også protein. Kalorier er en vigtig faktor, men ikke den eneste (selvom det nogle gange lyder sådan herinde). Selvom du vil tage på, er det heller ikke ønskværdigt (medmindre du er ligeglad med dit udseende) at gaine 25 kilo hvoraf de 22 er fedt. Så hellere gaine langsomt og stabilt.

Som MaxP skrev, så forsøg dig med lidt flere kalorier (OG proteiner) i en periode.. sker der stadig ikke noget, så forøg lidt mere indtil du kan se en forskel..

Go jagt og husk at være tålmodig...

Bodybuilding tager lang tid - clean bodybuilding tager lang lang tid :smile:

Jamen det har jeg gjort i mere end 5 år on and off, men har aldrig spist hensigtsmæssigt, så detver begrænset har fået ud af det - sådan rent muskelmæssigt.

Jo tak jamen det vil jeg prøve og thumbs for dit slogan! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører selv dette program, og har set det anbefalet en million gange af andre herinde også. Det er nemt, godt og giver appetit (i al fald for mig). Og det er helt sikkert (også) dit program der er et problem. Et godt fullbody program sætter gang i appetitten.

Her er en detaljeret version (alt er forklaret):

http://www.geocities.com/elitemadcow1/tabl...ents_thread.htm

Og her er en mere basic version:

http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

Kig evt. forbi min blog, eller smid et spørgsmål. Alternativt kan du kigge på basis-programmet hos getbig. Det er også effektivt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.bulkingup.moonfruit.com/ -20 rep squats programmet er PT hvad jeg træner, og jeg har aldrig fået så gode gains som på det program. Det har også sat appetitten kraftigt i vejret, 2-3 gange om ugen, og så ellers en masse god mad.

Et godt gainer tip jeg kan anbefale er at drikke mælk, ikke nødvendigvis i forbindelse med måltiderne, men mellem dem. det mætter ikke så meget, og på den måde kan man hurtigt kværne nogle liter om dagen. Det og så sørger jeg for at øse masser af fedt på bødet, i salaterne( som jeg i øvrigt ikkekan anbefale i forbindelse med bulk, men også kun i forbindelse med bulk, de tager appettitten og feder ikke) når jeg ikke kan undgå dem, på pastaen, og ja hvor jeg kan finde plads til det.

Link to comment
Share on other sites

Der går mange faktor ind når man snakker om bodybuilding og øgning af vægt, hvis vi starter fra bunden af er der 3forskellige krops typer. Endoporph, Ectomorph og messomorph

Endomorph menneske har ikke en atletisk krop type, og bliver derfor aldrig atletiske aka bodybuilding typer. hvorfor? deres skuldre er mindre end deres høfter eller lige storer og har store probemer med at øge og tabe vægt

Ectomorph Y formen har bedre chancer, deres krops led er mindre bygget dog er skuldrer breder end hofterne de har lidt probs med at være hardgainers

Arnold er godt gæt på en ectomorph med hans mindre led og Y form

http://ironage.us/virtual/arnie-ronnie.jpg

messomorph er let gainere, med en X form type. meget atletiske, skuldre og og ben danner næsten en X form. de er for det meste bygget stører og er i stand til at øge deres vægt hurtigt og meget

ronnie coleman er nok 100% messomorph se hans X form i forhold til arnie

http://ironage.us/virtual/arnie-ronnie.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share