nyt program


The Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg træner for tiden primært for at blive rippet, men samtidig bibeholde så meget styrke så muligt. Derfor vil jeg træne et fullbody program, for den høje efterforbrænding og den styrke det (plejer) at give mig.... ... Alle sæt er 2 x 5 ( her er jeg ca. to reps under failure )

Full-body program

Mandag : Squat 2 x 5

Bænkpres 2 x 5

Goodmornings 2 x 5

Skulderpres 2 x 5

Fransk pres 2 x 5

Biceps curl 2 x 5

Læg 2 x 5

Onsdag : Squat 2 x 5

Skrå bænk m. håndvægte 2 x 5

Chins 2 x 5

Skulderpres 2 x 5

Franskpres 2 x 5

Biceps curls 2 x5

Læg 2 x 5

Lørdag: Squat 2 x 5

Bænkpres 2 x 5

Goodmornings 2 x 5

Skulderpres 2 x 5

Franskpres 2 x 5

Pullups med underhåndsgreb 2 x 5

Læg 2 x 5

Desuden løber jeg og træner mave de dage jeg ikke træner...Dog med en TOTAL hvile dag i hver uge...

Link to comment
Share on other sites

Dødløft har jeg ikke med vil prøve kun med goodmornings og se hvordan det virker.... Jeg kan jo altid bare sætte den ind, hvis jeg syntes den mangler.. Der sker jo ikke noget med at ekperimentere lidt. Og ja squat skal selvfølgeligt være en af de første øvelser ;) Programmet er lige blevet "strikket sammen" og det er en fejl at squat ikke står som en af de første øvelser...

Link to comment
Share on other sites

Udpræget mangel på lats træning <_<

Jeg tror jeg ville droppe goodmorning, og træne dødløft (evt. rumænsk) den ene gang, og bb rows den anden. 4 sæt lats træning om ugen er dog stadig i underkanten (synes jeg), men det er da noget bedre end de 2 sæt chins du pt. har afsat. Du kunne fx også erstatte den ene omgang bicepscurl med pullups med underhåndsgreb.

Link to comment
Share on other sites

hej Thomas B ... du har helt ret i dine iagtagelser, men lats er min klart "bedste muskle" de behøver simpelthen ikke mere end de to sæt chins... de er næsten allerede for store i forhold til resten.... Altså IKKE at jeg er nogen Coleman eller noget,

men alligevel B)

Jeg har nu alligevel taget dit råd til efterretning og skiftet biceps om fredagen ud med pullups med underhåndsgreb, da denne øveklse er suveræn til både biceps og lats.... :D

Link to comment
Share on other sites

Både og Mr Craw, jeg spiser så få (dog ikke ultra low. som du siger) kalorier at jeg har meget svært ved at restituere til næste træning....derfor vil jeg ikke køre flere sæt, da jeg er bange for simpelthen at overtræne, da jeg jo allerede træner alle de store muskelgrupper 3 gange om ugen. Desuden syntes jeg det er meget motiverende kun at køre to sæt...man har masser af power og overskud...kommer lige fra et program der var bygget op omkring 5 x 1 0g 5x5 (Hepburn)...Dette blev efter min mening meget KEDELIGT i længden..

Jeg kan prøve at andgive hvad jeg spiser på en dag herunder :

1. Havregryn + en halv liter skummetmælk

2. Tun 100 gram i vand med hytteost

3. havregryn + en halv liter skummetmælk

4. et par kartofler og kalkun + en halv liter skummetmælk (dette mpltid deles ofte op i to, som jeg så spiser med en times mellemrum)

5. en protoshake med masser af mælk

Indtil videre har dette (kombineret med mit løb ) givet et vægttab et vægttab på ca. 500 gram om ugen.... :D

Link to comment
Share on other sites

Det er da en del carbs du får der Bear. Godt nok ved jeg ikke hvor meget havregryn/portion det er, men det ser da ud til at der er carbs nok :)

Det er nok din løbetræning der gør at du restituerer langsommere. Plejede du at løbe før din diæt?

Det kommer nok ud på et, men hvis det fungerer fint nok, så er der ingen grund til at ændre på noget ;)

Held og lykke med det :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share