CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

ikke flere tænkerier og analyser - det er træning der skal til :showoff:

Vivsen stak i går lidt til mig, for at tage med til BuildingMe's time i Sydhavn - og jeg lod mig lokke (var nu ikke så svært :tongue: )

Men hvad sker der så, når man dukker op - igen Vivs.. :unhappy: Men der var så en forklaring (se hendes log :wink: )

Nå, men inden timen skulle stængerne lige testes lidt på løbebåndet - målet var egentligt at se, hvor hurtigt jeg kunne løbe 5 km, men det kom jeg ikke helt tidsnok til :blush:

Så det blev bare til 4 km inkl. opvarmning. Bortset fra opvarmningen holdt jeg 11 km/t med en puls omkring 155 (75% af max).

Ingen probs og ret fornuftigt, kunne sagtens have løbet længere og måske også lidt hurtigere. :4thumbup:

Spinning øvet

Varighed: 57 min

Gns.puls: 159 ~ 78%

Maxpuls: 180 ~ 92%

Kcal: 738 kcal (12,9 kcal/min)

Programmet kommer måske senere (har ikke tid nu) - ellers skriver BM det måske :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ja - jeg vil nødigt vide, hvad du ellers syntes er sjovt :4whip: *G*

Et bevis på at tommelfingerreglen ikke holder ELLER at du ikke er god til at presse dig selv :tongue:

Jeg vil også nødigt fortælle det! :laugh:

Tror nu mest, at det er et bevis på det første.... intervalløb med tunnelsyn og hyletone i hovedet plejer at være god indikator for at jeg har presset mig selv! :superman: (bare jeg ikke skal op på en spinningcykel! :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

så har siddet og luret lidt hjemmesider for triathlon klubber.
jamen, jeg har et forslag ....... :bigsmile: KTK86 self :tongue: vi arrangerer EM til sommer i Kbh :smile:
Hmmm, der er vist behov for lidt prioritering.

Prioriteter er altid fornuftigt :bigsmile:

og jeg lod mig lokke (var nu ikke så svært )

nåhhh ved nu ikke... du havde da gang i den store undskyldningshåndbog igår :tongue:

CU !!

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også nødigt fortælle det! :laugh:

Tror nu mest, at det er et bevis på det første.... intervalløb med tunnelsyn og hyletone i hovedet plejer at være god indikator for at jeg har presset mig selv! :superman: (bare jeg ikke skal op på en spinningcykel! :innocent: )

Hehe, så lader vi den bare ligge :tongue:

Tunnelsyn og hyletone... lyder skisme da ikke helt sundt, medmindre er en hest med tinitus?!

Men kan nu kun anbefale det dersens spinning, det er slet ikke så slemt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

jamen, jeg har et forslag ....... :bigsmile: KTK86 self :tongue: vi arrangerer EM til sommer i Kbh :smile:

nåhhh ved nu ikke... du havde da gang i den store undskyldningshåndbog igår :tongue:

CU !!

/Vivs

Ja, kunne jeg næsten regne ud med den trøje du havde på til maxpuls-testen :wink:

Jaaa ok, lidt undskyldninger var der vist - men man skal jo ikke love noget, man ikke kan holde :innocent: Og kom jo afstæææ :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning idag, tilgengæld har jeg prøvet at planlægge den kommende uges træning og kigget på tri-stævner... kunne jeg godt gå hen og blive lidt lun på :wub:

Faldt bl.a. over

Kvinde-Tri d. 19.august: 200 m svøm, 20 km cykling, 4 km løb

Køge Motionstriathlon d. 12.august enten: 400 m svøm, 18 km cykling, 3,6 km løb eller 800 m svøm, 34,3 km cykling, 7,2 km løb

Syntes kvinde-tri med kun 200 m svøm er lidt vattet og ville også gerne kunne løbe over 5 km, der skal jo også være lidt udfordring i det, ikke?! usikker.gif:bigsmile:

Sååå det er nok 800 m svøm, 34,3 km cykling, 7,2 km løb der tiltaler mig mest.

Nå, men for at teste formen lidt af, ser den kommende uge således ud træningsmæssigt:

Træningsplan for uge 17

Tirsdag

Morgen: Spinning Øvet

Aften: Svømning

Onsdag

Efterm: Spinning Øvet Morgen: Cykling II

Aften: volley (skal jo også til tyrkiet og spille om små 3 uger :blush:)

Volley blev ikke til noget - jeg var for træt :blush:

Torsdag

Efterm/aften: Spinning Øvet + Løb

Lang løb droppet efter, da jeg hellere må øge løbet langsomt :innocent:

Fredag

Morgen: Cykling II

Lørdag

4,2 km Løb udendørs

Søndag

Svømning + Spinning Øvet

Jaja, det var det der med prioritering... :4whistling:

Edit grundet omprioritering d060.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hehe, så lader vi den bare ligge :tongue:

Tunnelsyn og hyletone... lyder skisme da ikke helt sundt, medmindre er en hest med tinitus?!

Men kan nu kun anbefale det dersens spinning, det er slet ikke så slemt :bigsmile:

Efter intevalløb er jeg nu nok mest et bovlamt mulddyr :laugh: Har prøvet spinning et par gange... det er bare ikke mig at sidde indendørs og cykle - man kan jo ikke overhale nogen!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Efter intevalløb er jeg nu nok mest et bovlamt mulddyr :laugh: Har prøvet spinning et par gange... det er bare ikke mig at sidde indendørs og cykle - man kan jo ikke overhale nogen!! :superman:

I know, i know... jo også derfor overvejelserne med Tri. Selvom det nu også er meget sjovt at ligge og overhæle alle mænnerne, når man cykler til arbejde. De er så dejligt nemme at provokere *G*

Men altså en spinningtime føles nu også god... det må være det gode selskab der har manglet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Takker Arne - ja, jeg sveder vist altid jævnt meget :blush: Brændte dog ikke alt min energi af, skal jo også have lidt til i aften. :wink:

Men godt at hilse på og se dig frisk (eller det ved jeg jo ikke om du var, men du så ikke træt ud i hvert fald *S*)

Spinning Øvet

Varighed: 56 min

Gns puls: 163 ~ 80%

Max puls: 184 ~ 94%

Kalorier: 754 (13,9 kcal/min)

Programmet var det samme som sidst til Tanjas time, så det burde være muligt at huske :tongue:

10 mins opvarmning

4 min eget valg (eller det blev det :tongue: )

2 * 1 min, 50-10

2 * 1 min, 40-20

2 * 1 min, 30-30

Siddende mellem – stående mellem

Serie 1, 18 min

2 min siddende, 1 min stående steady state

2 min siddende, 2 min stående med en stigning

2 min siddende, 3 min stående med to stigninger

2 min siddende, 4 min stående med tre ( :wink:) stigninger

Serie 2, 15 min

5 min: enkelttakt stående, siddende, stående, siddende, stående

5 min: siddende enkelttakt, gradvis øgning af belastningen - fik givet den god gaz, puls 184 :devil:

5 min: 40-20, stående enkelt – siddende angreb

Serie 3

2 * 1 min, 50-10

2 * 1 min, 40-20

2 * 1 min, 30-30

Ligesom opvarmningen siddende mellem – stående mellem

For øvrigt nogen der ved, om mit Polar F11 (vandtæt til 30m) kan holde til en tur i det store bassin? (svømmehallen)

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hej :smile:

Nu har jeg fulgt med i din log længe, så nu må jeg hellere give mig til kende og ønske dig velkommen med din log, så det gør jeg nu :bigsmile::flowers:

Du får fyret en del træning af, det ser rigtig godt ud..

-Malene

Ja men hej - og velkommen i min log, der er altid plads til flere :cheer:

Og tusinde tak, ja det går ok med træningen for tiden - og man bliver jo bare ekstra motiveret, når vejret bliver bedre og solen skinner

n005.gif

For øvrigt - dilemma, dilemma!!

Volleysæsonen slutter snart, så morgendagens træning er udviddet til en mini-tunering fra fra 18-21 i stedet for alm.træning fra 19.30-21... men men men - jeg skulle jo til spin på frb :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

Andre end mig der er ved at brænde inde på arbejdet?! a010.gif

Jeg kunne meget hellere tænke mig, at tage min nye racer, suse op ad strandvejen og mærke benene arbejde og sveden springe frem bike.gif(Hvorfor er der ingen gode cyklende smileys?! :crazy: )

Mærke solen og vinden, og se på glade folk, der cykler og ruller og går.

Tage et pit-stop, snuppe en :icecream: og vende snuden hjem ad... tage et langt bad og så ind i stuen til en ventende kæreste, der har lavet lidt lækker mad. :wub:

Jeg mangler så bare, at få fri, købe en racer og finde en kæreste :unhappy:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Andre end mig der er ved at brænde inde på arbejdet?! a010.gif

Jeg kunne meget hellere tænke mig, at tage min nye racer, suse op ad strandvejen og mærke benene arbejde og sveden springe frem bike.gif(Hvorfor er der ingen gode cyklende smileys?! :crazy: )

Mærke solen og vinden, og se på glade folk, der cykler og ruller og går.

Tage et pit-stop, snuppe en :icecream: og vende snuden hjem ad... tage et langt bad og så ind i stuen til en ventende kæreste, der har lavet lidt lækker mad. :wub:

Jeg mangler så bare, at få fri, købe en racer og finde en kæreste :unhappy:

Det er forfærdeligt at være på arbejde lige nu - surfer på MOL i stedet for på bølgerne, kigger på motionscykler i stedet for rigtige cykler - og instruere folk i at træne i stedet for at træne selv.... :crazy:

Men når jeg har fri - så bliver der taget hævn :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I know, i know... jo også derfor overvejelserne med Tri. Selvom det nu også er meget sjovt at ligge og overhæle alle mænnerne, når man cykler til arbejde. De er så dejligt nemme at provokere *G*

Men altså en spinningtime føles nu også god... det må være det gode selskab der har manglet :innocent:

He he, kender det.... kan heller ikke selv cykle langsomt. Skal altid liiige hente den næste cykel! :laugh: Ja, det må være selskabet den var galt med sidst (ca. 3 år siden?)! Det var med Jhax her fra MOL, og han er fandme dårligt selskab!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Det er forfærdeligt at være på arbejde lige nu - surfer på MOL i stedet for på bølgerne, kigger på motionscykler i stedet for rigtige cykler - og instruere folk i at træne i stedet for at træne selv.... :crazy:

Men når jeg har fri - så bliver der taget hævn :tongue:

Hehe - ja arbejde burde forbydes i sådan et vejr

God hav-fri-lyst! :cool:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

He he, kender det.... kan heller ikke selv cykle langsomt. Skal altid liiige hente den næste cykel! :laugh:

Ja, det må være selskabet den var galt med sidst (ca. 3 år siden?)! Det var med Jhax her fra MOL, og han er fandme dårligt selskab!! :nonono:

Har ikke lige stødt ind i ham, er det ham du ligger halv-nøgen og slås med? :wink:

Men du siger bare til, hvis du skulle få indendørslyster igen - så kan vi sikkert finde ud af noget med noget godt selskab (i al beskedenhed :tongue: )

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

I følge Polar er dit ur vandtæt til 30 meter... kommer du dybere? :tongue: Senderen er der heller ikke problemer med. Det kan dog være meget svært at få pulsmålinger til at fungere i vand - men prøv det...

Nej, regner ikke med at komme så langt ned :tongue:

Har bare hørt noget i retning af, at 30m egentlig bare betyder "regntæt", 50m er ok til brug i svømmehal og 100m hvis man skal dykke. Og vil jo nødigt ødelægge mit fine ur :wub:

Link to comment
Share on other sites

Nå fandt info lidt andre steder, bl.a. en der skriver

Selvom mit gamle Polar S710 er vandtæt til 20m, var det alligevel dejligt i dag at konstatere, at uret kunne overleve en 60 graders vask og efterfølgende tørretumbling og tilsyneladende uden mén.. Og nu dufter det tilmed friskt igen

Husk i øvrigt, at man aldrig må trykke på knapperne på et Polar pulsur når det er under vandet - heller ikke, selvom uret er vandtæt til x antal meter.

Så vover pelsen - uden knappetryk :bigsmile:

Og så fandt jeg også dette her, så behøves jeg ikke blive alt for bekymret/piske mig selv, hvis pulsen ligger lidt lavere end vanligt :tongue:

Hvis du træner med pulsur, så husk at få fat i et vandtæt af slagsen. Og vær opmærksom på, at når du er i vand, er din maksimalpuls typisk 10 slag under din normale maksimalpuls. Derfor er det bedst, hvis du laver en maksimalpulstest i vand, inden du går i gang med træningen.

/Slikpige *out* h015.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Andre end mig der er ved at brænde inde på arbejdet?! a010.gif

Jeg kunne meget hellere tænke mig, at tage min nye racer, suse op ad strandvejen og mærke benene arbejde og sveden springe frem bike.gif(Hvorfor er der ingen gode cyklende smileys?! :crazy: )

Mærke solen og vinden, og se på glade folk, der cykler og ruller og går.

Tage et pit-stop, snuppe en :icecream: og vende snuden hjem ad... tage et langt bad og så ind i stuen til en ventende kæreste, der har lavet lidt lækker mad. :wub:

Jeg mangler så bare, at få fri, købe en racer og finde en kæreste :unhappy:

Åh hvor er du da bare skøn CG.... :smile: Han kommer sgu nok en dag. Men ja det var en varm dag på jobbet idag. Jeg selv var heldigvis indimellem udenfor...på Fyns land, så det var jo godtnok... Rigtig god aften til dig.

Julie

Link to comment
Share on other sites

Åh hvor er du da bare skøn CG.... :smile: Han kommer sgu nok en dag. Men ja det var en varm dag på jobbet idag. Jeg selv var heldigvis indimellem udenfor...på Fyns land, så det var jo godtnok... Rigtig god aften til dig.

Julie

Hehe, ja det gør han nok... nogle gange ville det bare være rart, hvis han var kommet* :wub: (*: altså ikke på den måde - men dukket op *G*)

Lyder som en dejlig dag - i hvert fald rart, når man kan nyde solen lidt :sun:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige stødt ind i ham, er det ham du ligger halv-nøgen og slås med? :wink:

Men du siger bare til, hvis du skulle få indendørslyster igen - så kan vi sikkert finde ud af noget med noget godt selskab (i al beskedenhed :tongue: )

Nix, Jhax, det store lokkum, slås jeg ikke med - udover at jeg slår lidt på ham til styrketræning.

Indendørslyster i godt selskab :wink::tongue:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tilbagevendt fra svømmehallen - havde helt glemt, hvor grim man ser ud i svømmeputfit inkl. badehætte og svømmebriller

Pulsuret virkede fint - lige indtil jeg hoppede i vandet, og så - ingen puls!!

"Er jeg død? Nej, jeg kan jo stadig svømme" gruble.gif

- det må være pulsuret der ikke virker så :unhappy:

Svømmede dog lidt videre med det - og sørme om jeg ikke "genopstod" :tongue:

Vil tro jeg svømmede knap 1500 m, primært nogle 100 m crawl, hvor tiden lå omkring 1:34-1:38 og pulsen på 140 (65%). Det kunne være bedre - men også værre, og positivt var det i hvert fald, at jeg ikke syrede til, men kunne holde tempoet (nogenlunde).

Butterfly formen blev også testet - og kunne da stadig gennemføre 25 m (men heller ikke mere :blush: ). Skisme ikke godt, når ens pb på 200 m butterfly er (var) lige over 2:20 - det var tider :innocent:

Min gennemsnitspuls inkl vrøvl i starten og pauser var 130 ~ 59%, ganske ok syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share