CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Lorte dag på jobbet... vi viste at, der her i starten af måneden ville blive udmeldt nogle organisationsændringer. Det gjorde der så i går+i dag. Det indebærer at den afdeling jeg sidder i bliver splittet op - hvordan bliver dog først endeligt udmeldt 1.juli!!! ...ok det er en "senest" dato, men der er fandme lang tid til.

Og så begynder alle spekulationerne jo, og det mest sandsynlige er at mit "team" (4 m/k) får en ny leder i Odense... og på sigt kan det så betyde, at stillingerne også flyttes der til. Great news... NOT

Gider ikke så lang en uvished - og har egentlig mest af alt lyst til at søge noget andet (burde ikke være et problem indenfor mine interesseområder)... men skal på ferie om 10 dage, så det vil også være noget rod, at gøre det oven i hinanden.

Suk tristtenke.gif

Sikke noget øv... Ja, uvisheden er den værste, men heldigvis er det jo ikke værre end at du kan få et andet job.

Lad det nu ikke ødelægge din ferie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uvished på alle måder er bare noget ....øv... Bedste tanker herfra søde CG, og forhåbentlig får du en rigtig dejlig ferie...Mh og jeg skal jo med :innocent: :4thumbup:

Hehe - ja, så kan den da ikke blive andet så :bigsmile:

Men man er altså to på et beachhold - så vi mangler en fjerde mand, what to do what to do... a015.gif

Og lige et par billeder fra, hvor jeg er om 9 dage g010.gif

post-13362-1178191400_thumb.jpg

post-13362-1178191437_thumb.jpg

post-13362-1178191449_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Foranlediget af MaxP's indlæg i Julles log, burde jeg nok også gøre mig en tanke eller to.

Der er slet ingen tvivl om at når man synes det er fedt at træne, så er der pludselig så mange forskellige ting man gerne vil. For nogen kan det sikkert også hænge sammen, men min erfaring er at man skal være meget obs på om det ikke bare ender med man gør en masse ting halvt. I hvert fald er det en god øvelse at have det klart hvad man vil opnå i den enkelte aktivitet og i det store billede.

Primært: Fokus på tri, dvs. svømning, løberiet og spinning/cykling

Mål: At deltage i Køge Motionstriathlon d.12. august, hvor distancerne er 800m - 34,3km - 7,2 km

eller Hillerød Triathlon d.19. august, hvor distancerne er 500m - 39,6 km - 10 km

Den første passer mig bedst distancemæssigt (er jo ok på svømningen, men knap så meget med løberiet).

Men har set på tidligere års resultatlister og køge er vist ikke et særlig stort stævne, hvorimod det i Hillerød er (og det er jo trods alt sjovt, med lidt konkurrence)

Og så må tiden vise, hvad næste år kan bringe *S*

Men på denne baggrund burde jeg jo få købt mig en ræser. Men er ikke den hurtigste til at træffe sådan nogle beslutninger :blush: Og slet ikke, når jeg ikke helt ved hvad jeg skal gå efter. Gode råd anyone?

Sekundært:

Derudover syntes jeg der bør være noget styrke på den ene og anden led

Hvad jeg ellers kunne finde på at kaste mig over, (beach-)volley, yoga mv. er mere for at sætte lidt krydderi og spas på træningen.

Weee - det var let. Så er der bare det med tidsprioriteringen og at føre det ud i praksis, det er straks værrere :blush:

Link to comment
Share on other sites

Svømmeren og "1000" meter test

Dagens træning gik til svømmehallen.

I øvrigt efter en tur til tandlægen, så halvdelen af min mund/kind/tunge var bedøvet :dry: Men tandlægen sagde god for det.

Anyways...

Fik gennemført 3*25 meter butterfly + nogle noget en-arms-tøse fly

Derudover ville jeg prøve at se hvad jeg kunne svømme 1000 meter på

Tiden blev 17:17 dvs. 1:43 pr. 100 meter

...spørgsmålet er så bare om jeg har talt rigtigt, for man kommer jo til at ligge og tænke på alt muligt andet. Og så "hov, var det 350 meter eller 400 meter - for lidt siden var det 300 meter, har jeg virkelig nået at svømme 100 meter a015.gif ...ahh, jeg må hellere regne med 350 meter"

Så hvis jeg har svømmet 1050 meter og ikke 1000, er min gennemsnitstid pr. 100 m 1:38.

Det passer bedre med de tider jeg svømmer 100 meter på (1:33-1:38)... men har jeg mon kunne holde det snit over 1000 meter. a015.gif

Hvorfor kan jeg heller ikke finde ud af at tælle a025.gif

Ca. 2 km svømning

Varighed ca. 40 min

Gns. puls på 1000 m testen:* 146

Max puls på 1000 m testen:* 154

Pulsuret havde visse "udfald", så vil ikke regne med målingerne på den øvrige træning.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Ha ha .... jeg er ekspert i at glemme hvor mange sæt jeg har lavet og runder jeg har løbet!! Jeg underskylder mig med, at det meste jeg laver kræver en maxpuls på min. 90%!! :devil:

Ellers god svømmetur :bubblebath: Alsidig træning må man sige!

Link to comment
Share on other sites

Ha ha .... jeg er ekspert i at glemme hvor mange sæt jeg har lavet og runder jeg har løbet!! Jeg underskylder mig med, at det meste jeg laver kræver en maxpuls på min. 90%!! :devil:

Ellers god svømmetur :bubblebath: Alsidig træning må man sige!

Tak tak. Men man mærker jo ikke engang sine DOMS når man svømmer - super nice :4thumbup: (medmindre man kan lide den slags :tongue: )

Kan vist desværre ikke bruge den undskyldning her - min puls var jo kun 70% af max :hmmm:

Og planerne er nu også at svømning skal udbygges en del. Målene er nok:

- 50 m fly

- 1000 m på 15 min (i hvert fald, hvis de 17:17 fra idag var på 1050 m)

- 4 km pas (kunne jeg nok nu, ved bare ikke om det er fornuftigt.. måske hvis jeg svømmede lidt mere bryst og ryg, det går bare for langsomt *G*)

Link to comment
Share on other sites

Så blev det tid for ugens "lange" løb

4,9 km løb

Varighed 27 min (15 min løb - 2 min gang, 10 min løB)

Gns. puls: 155

Max puls: 168

Hastighed: ca. 10,8 km/t

I sidste uge var den "lange" kun 4,2 km, som jeg løb med 10,5 km/t - men der var så også 4 mins gang.

Er lidt utålmodig for at skrue lidt mere på, for kunne godt løbe længere med konditionen, spørgsmålet er hvad benene ville sige til det. Jeg har dog ikke haft ondt (af løB) i denne uge, det er primært mine skinneben det går først i, men der har ikke været noget af mærke, selvom jeg har løbet tre gange :4thumbup:

Til gengæld er jeg stadig øm i mine baglår og tror sku det er pga knæbøjninger på et ben (hedder sikkert noget mere fancy) til HardCore ...i tirsdags :crazy:

Og så kan jeg oplyse, at der er væsentlig forskel på at løbe om morgen, i forhold til efter to timers spinning :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Foranlediget af MaxP's indlæg i Julles log, burde jeg nok også gøre mig en tanke eller to.

Primært: Fokus på tri, dvs. svømning, løberiet og spinning/cykling

Mål: At deltage i Køge Motionstriathlon d.12. august, hvor distancerne er 800m - 34,3km - 7,2 km

eller Hillerød Triathlon d.19. august, hvor distancerne er 500m - 39,6 km - 10 km

Den første passer mig bedst distancemæssigt (er jo ok på svømningen, men knap så meget med løberiet).

Men har set på tidligere års resultatlister og køge er vist ikke et særlig stort stævne, hvorimod det i Hillerød er (og det er jo trods alt sjovt, med lidt konkurrence)

Og så må tiden vise, hvad næste år kan bringe *S*

Men på denne baggrund burde jeg jo få købt mig en ræser. Men er ikke den hurtigste til at træffe sådan nogle beslutninger :blush: Og slet ikke, når jeg ikke helt ved hvad jeg skal gå efter. Gode råd anyone?

Sekundært:

Derudover syntes jeg der bør være noget styrke på den ene og anden led

Hvad jeg ellers kunne finde på at kaste mig over, (beach-)volley, yoga mv. er mere for at sætte lidt krydderi og spas på træningen.

Weee - det var let. Så er der bare det med tidsprioriteringen og at føre det ud i praksis, det er straks værrere :blush:

Wise the Maxpower is :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mål: At deltage i Køge Motionstriathlon d.12. august, hvor distancerne er 800m - 34,3km - 7,2 km

eller Hillerød Triathlon d.19. august, hvor distancerne er 500m - 39,6 km - 10 km

Den første passer mig bedst distancemæssigt (er jo ok på svømningen, men knap så meget med løberiet).

Men har set på tidligere års resultatlister og køge er vist ikke et særlig stort stævne, hvorimod det i Hillerød er (og det er jo trods alt sjovt, med lidt konkurrence)

Jeg ville foreslå Hillerød. Det har altid været et godt stævne. Fordelen er også at du så svømmer i 50 m's bassin. Det vil sige at det føles som mere plads når du svømmer. Normalt holder man jo til højre og der bliver så startet hver 5 minut eller lignende. Men det betyder også at du kan blive nødt til at overhale. Og i så fald er det rart med 50 m at overhale i. Ellers skal der altså sprintes.

Men læg mærke til at 10 m reglen ikke gælder. Det vil sige at du må ligge på hjul på cykelruten. Så efter en lynomklædning kører du rimeligt tempo derudaf indtil der kommer en tonser bagfra. Og så er det bare om bagved med dig. Normalt ville en mand forvente at en anden mand skulle deltage i føringerne, men med en pige bagved så vil man nok ikke bede om hjælp.

Løbeturen er et kapitel for sig selv. Det er rent gummiben. Hvis du har brug for et godt råd der så spørg Cyclingspinner - hun er en hård nyser til det. Det må hun i hvert fald være med de tider hun præsterede sidste år i duathlon.

FinnJ

Link to comment
Share on other sites

Det er vist tid for en update igen...

Jeg må indrømme at jeg ikke er helt på toppen, pga det der sker på arbejdet + lidt andet. Har også aflyst et par aftaler... ved godt det er noget skidt, da man jo netop bør snakke med andre, men det er ikke lige det jeg har haft mest lyst til. a055.gif

Til gengæld har jeg passet min træning:

Lørdag: Spinning øvet v/Henrik Withen

Varighed: 53 min

Gns.puls: 168 ~ 84%

Max puls: 183 ~ 93%

Jeg var lidt skuffet, for var blevet lidt advaret om at hans timer er ret hårde. Så jeg holdt lidt igen, fordi der jo "måtte komme noget mere"... men det gjorde der ikke rigtigt :unhappy: Så havde bestemt mere i benene, da timen var færdig - irriterende :sneaky2: (Tog dog 20 min på crosstraineren, med en gns. puls på 78% - men det er jo ikke helt det samme.)

Det skyldes måske tildels to dages pause fra spinning og benene derfor var friske.

Men ellers var det en god time, opbygning, musik og motivation/teknik, passede mig rigtig fint. Så hans timer kommer nok også til at stå på programmet fremover.

Søndag: Svøming, ca. 1800 m

Varighed: 35 min

Gns.puls: 128 ~ 58%

Max puls: 148 ~ 71%

Ikke en imponerende intensitet, men øvede også lidt vejrtrækningsteknik, butterfly mv.

Dertil beachvolley i to timer + ca.40 km transport/cruise* cykling

*mødtes med en ven ved havnebadet og efter lidt solbadning/snak, trillede vi ned mod fisketorvet over broen og tilbage igen, over Kongens Nytorv, Gothersgade og Nørrebrogade. Havnen er skøøøøn i det her vejr. Det gav lidt energi igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville foreslå Hillerød. Det har altid været et godt stævne. Fordelen er også at du så svømmer i 50 m's bassin. Det vil sige at det føles som mere plads når du svømmer. Normalt holder man jo til højre og der bliver så startet hver 5 minut eller lignende. Men det betyder også at du kan blive nødt til at overhale. Og i så fald er det rart med 50 m at overhale i. Ellers skal der altså sprintes.

Men læg mærke til at 10 m reglen ikke gælder. Det vil sige at du må ligge på hjul på cykelruten. Så efter en lynomklædning kører du rimeligt tempo derudaf indtil der kommer en tonser bagfra. Og så er det bare om bagved med dig. Normalt ville en mand forvente at en anden mand skulle deltage i føringerne, men med en pige bagved så vil man nok ikke bede om hjælp.

Løbeturen er et kapitel for sig selv. Det er rent gummiben. Hvis du har brug for et godt råd der så spørg Cyclingspinner - hun er en hård nyser til det. Det må hun i hvert fald være med de tider hun præsterede sidste år i duathlon.

FinnJ

Tak for spændende input - sjovt og givende at læse :4thumbup:

Jeg kan godt lide at du antager, at jeg skal overhæle ;) Men ok, sandsynligheden er rimelig stor - jeg har i hvert fald ikke været ude for at blive overhalet i svømmehallen endnu :innocent: Og har også øvet, en del overhalinger - det gør det nok lidt lettere, at jeg har styr på vendingerne, så bare jeg ligger side om side, når man når endevæggen, kan jeg i de fleste tilfælde ligge foran efter vendingen (nice - koster ikke særlig mange kræfter). Og det er jo så en af de gode ting ved 25m bassiner - selvfølgelig er det noget andet, hvis der er flere rutineret svømmere, så kan man jo nok ikke bruge det trick.

Det der bekymre mig mest ved Hillerød er løbedistancen. Jeg har ikke før løbet reglemæssigt og øger derfor langsomt. I denne uge har jeg løbet 2*2,2 km efter spinning og så en 5 km - og kunne måske være bange for, at det var at tage munden for fuld -og risikerer skader- hvis jeg satser på Hillerød og de 10 kms løb.

Men igen, 1000 tak for indlægget - giver lidt at tænke over til træningen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du er snart på toppen igen Candy. Lyder fedt med beachvolley :4thumbup:

See ya :smile:

Tak, håber jeg også - men det bliver nok ikke den kommende uge, da der er en del samtaler om "hvad nu". Heldigvis er der jo ferie om 6 dage.

Ja, beachvolley er for FEEEEDT... :boobs:

Vi mødtes 12-15 stykker ude på Halvandet* til brunch og derefter lidt beach - vi var dog alt for mange til den ene bane der var :crazy: Og så kan jeg også godt mærke, at jeg ikke har brugt så meget tid på volleytræningen, her den sidste tid. *ups*

Men det er nice med lidt sol på kroppen og kunne smide sig i sandet efter bolden :wub:

* Ligger laaaangt ude på refshaleøen - men super cool sted, kan klart anbefales.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share