Hvad indtager du til træning?


Currant
 Share

  

97 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Luciferace-> Ja, det er da klart at til en konkurrence i VL eller SL så er det da ærgeligt at ryge en hel vægtklasse op pga. en ølmave. Men du kan tro at hvis man er seriøs med sin sport, så skal man nok få det værste flæsk af vejen inden stævnet.

Det gælder for de fleste undtagen de højeste (frie) vægtklasser.

Og iøvrigt, så vinder den letteste, hvis 2 løftere i samme vægtklasse løfter det samme. Det samme gælder hvis begge sætter samme rekord.

Men mellem de vigtige konkurrencer, så er det da bare med at få nok at spise.

Kalorieunderskud i lang tid => spildt træning.

Link to comment
Share on other sites

Netop. At være iform har ikke det mindste med definition at gøre. Man kan sagtens være i god form aerob og anaerob mæssigt uden at have vaskebræt.

Det bedste er, at suse forbi, en gut på en lækker Pinarello eller Principia, som er i fuld CSC mundering, med 34-35 km/t og se hans ansigt når han bliver overhalet af 125 kgs i høj grad manglende vaskebrædt :lol:

OK, men det var så også ned af bakke, ik.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Troels> Netop. At være iform har ikke det mindste med definition at gøre. Man kan sagtens være i god form aerob og anaerob mæssigt uden at have vaskebræt. Det er iøvrigt lidt sjovt. Når bodybuildere snakker om at komme iform, så snakker de om hvorvidt deres fedtprocent er lav. Tag en småfed stærkmandsdeltager på topsplan og sæt ham op imod en professionel bodybuilder i konkurrenceFORM. Han vil blive cremet i alt lige fra aerobe præstation til anaerobe præstationer. Hvad har det så med form at gøre ??

Thomas

Det er muligt det gælder for bodybuildere, men for et par år siden jordede nr. 1 og 2 i Mr. Fitness en masse eliteidrætsfolk i Tvekampen på TV3 (eller TV2, kan ikke huske kanalen). Det var bare så fedt at de vandt, for der var ikke den store respekt for deres sportsgren, fra de andre deltageres side, ligesom jeg fornemmer en lidt nedladende holdning til den i denne tråd.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Nedladende...?

Jeg har fuld respekt for de fitnessatleter som træner hårdt, stiller op og viser noget. icon4.gif

Til gengæld har jeg også set lignede shows på TV2, hvor fitnessfolkene fik røv, så jeg vil ikke drage forhastede konklusioner. ;)

Ok, jeg overreagerede måske også lidt. Jeg er bare så træt af at mange tror at det er udseende det hele.

I øvrigt: selvfølgelig kan man være i superform uden at have en lav fedtprocent. For langdistanceløb og cykling skal man dog helst være så tynd som muligt, dvs. ikke ret meget fedt og helst heller ikke for meget muskelmasse. Jeg dyrkede triathlon på motionsplan for nogle år siden og deltog i stævner med eliten, og de lignede seriøst nogle der havde anoreksi.

Til Arne: Jeg blev også tit overhalet på min Principia, af skolebørn og andre der syntes det var sjovt at køre om kap, men det er jo ikke sikkert at de ville kunne følge med på alle 180 km ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share