11 kg stang hårdere at løfte end en 20 kg?


Surfer
 Share

Recommended Posts

jeg er begyndt at træne i fitnessworld og der har de kun trælse 11 kg technogym stænger :sneaky2:

Kan det passe at det føles tungere at løfte samme antal kg med den lette lidt tyndere stang, eller er det bare noget jeg bilder mig ind, syntes den "skærer" mere i hånden og grebet er ringere...

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er tyndere og rulleringen er ringere kan det vel godt indvirke på hvordan vægten føles. Ham der opfandt de stænger skulle sendes til Novo-Sibirsk.

Rommel

Enig, evt sammen med hele holdet fra paradise hotel, så får man da ikke større straf :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Enig, evt sammen med hele holdet fra paradise hotel, så får man da ikke større straf :bigsmile:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Har også tænkt lidt over det. Normalt træner jeg med 11kg's stænger, men da jeg var hjemme ved en ven og træne med en lidt tykkere 20kg's stang, føltes det også meget nemmere. Men det må vel, som tidligere nævnt, være grebet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også netop begyndt at træne med en 11 kg's TechnoGym stang, og jeg synes også det føles tungere. :blink: Jeg træner også i et center med almindelige 20 kg's stænger, og her føles det altid nemmere selvom det er det samme antal kilo i alt. :laugh:

Men hvorfor, det må guderne vide. Det kan vel ikke være fordi der er mere vægt ude i siderne? Dunno... skidt pyt. Jeg træner på den hårdeste måde, så de gange jeg træner med en rigtig stang føles det bare nemt. Egentlig meget godt. :devil:

Link to comment
Share on other sites

jeg er begyndt at træne i fitnessworld og der har de kun trælse 11 kg technogym stænger :sneaky2:

Kan det passe at det føles tungere at løfte samme antal kg med den lette lidt tyndere stang, eller er det bare noget jeg bilder mig ind, syntes den "skærer" mere i hånden og grebet er ringere...

Hvor træner du henne? De har 20 kgs stænger både ved vesterport og vesterbro... Og østerbro har de lidt af hvert, der synes jeg klart de lette stænger føles lettere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvor træner du henne? De har 20 kgs stænger både ved vesterport og vesterbro... Og østerbro har de lidt af hvert, der synes jeg klart de lette stænger føles lettere :tongue:

Træner på Frederiksberg. måske jeg skulle smutte forbi vesterbro og prøve det....

Link to comment
Share on other sites

Hvor træner du henne? De har 20 kgs stænger både ved vesterport og vesterbro... Og østerbro har de lidt af hvert, der synes jeg klart de lette stænger føles lettere :tongue:

Jeg har vejet stængerne på Vesterbro og de vejer små 18 kg. Er det fordi min badevægt var upræcis? (ville ikke være helt tosset at kunne løfte 2 kg mere - det er en stor procentdel for en slapsvans som mig)

Link to comment
Share on other sites

Hvor træner du henne? De har 20 kgs stænger både ved vesterport og vesterbro... Og østerbro har de lidt af hvert, der synes jeg klart de lette stænger føles lettere :tongue:

Det er meget muligt. Til gengæld stinker der af kloak i omklædningen i centeret ved vesteport :mad:

I øvrigt, er der nogen, der kan verificere positivt, at vægten er på 11 kg?

Kommer fra et sted med olympiske stænger, og var lidt i tvivl om mine resultater på styrken.

Link to comment
Share on other sites

De TechnoGym-stænger jeg har løftet med, har alle vejet 11 kg.

Fandt også en TechGym prisliste i mellemtiden. Der stod de til 11 kg.

Bortset fra det, så synes jeg ikke, det er sværere med TechnoGym-stænger. Undtagen i dødløft. Diameteren på Technogyms skiver er mindre end eks Eleiko, og jeg er rimeligt høj, så der skal noget under skiverne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fandt også en TechGym prisliste i mellemtiden. Der stod de til 11 kg.

Bortset fra det, så synes jeg ikke, det er sværere med TechnoGym-stænger. Undtagen i dødløft. Diameteren på Technogyms skiver er mindre end eks Eleiko, og jeg er rimeligt høj, så der skal noget under skiverne. :smile:

Hvorfor det?

Det svarer vel blot til at dødløfte fra skive, hvilket vel ikke er så uvandt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vejet stængerne på Vesterbro og de vejer små 18 kg. Er det fordi min badevægt var upræcis? (ville ikke være helt tosset at kunne løfte 2 kg mere - det er en stor procentdel for en slapsvans som mig)

De har to dårlige stænger, som for det meste er ved skulderpres, de vejer mindre end de andre og er ikke til at holde ordentligt fast på, er det dem du har vejet?

Johan> Ja de har nogle problemer mht omklædningsfaciliteterne ved vesterport, ikke et sted jeg gider gå i bad :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Suk, man bor i landets største by og det er ikke til at finde et ordentligt sted at træne, suk suk suk, køber mig sgu et hus og fylder det op med eleiko :4thumbup: - nå nej det gør jeg ikke for husene koster jo monster boksen :mad:

Edited by Surfer
Link to comment
Share on other sites

De har to dårlige stænger, som for det meste er ved skulderpres, de vejer mindre end de andre og er ikke til at holde ordentligt fast på, er det dem du har vejet?

Jeg havde på fornemmelsen, at alle stænger ikke var helt ens - men troede det bare var min fantasi eller dagsform, som havde betydning, da de gode instruktører intet har nævnt. Det var bænkpresstængerne jeg vejede, men jeg har til tider helt sikkert oplevet at en af skulderpres stængerne har været på afveje og er endt på bænkpres. Jeg troede faktisk bare, at dem som havde trænet inden var storsvedende og at det var derfor jeg ikke kunne få et ordentligt greb :smile:

Men jeg vil næsten tro min vægt viser forkert også kan jeg jo løfte 2 kg mere - kan næsten se mine muskler vokse, mens jeg indser dette :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Man får sq lyst til at investere i en OL-stang.

Er der nogle, der har erfaringer med hvor meget mere man kan løfte med en OL-stang, i forhold til en technogym stang? Eller evt. bare et fornuftigt bud?

Tænker specielt på bænkpres, da jeg kunne forstille mig det var en af de øvelser, som ville blive påvirket mest.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share