Restitution?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng der llige er fyldt 15 år som spiller , jeg har lige lavet et skema på hvordan jeg skal træne indtil sommerferien:

Mandag: Baskettræning i klub

Tirsdag: Stryketræning

Onsdag: løb

Torsdag: Stryketræning

Fredag: baskettræning i kulb

Lørdag: sjippe og hoppe træning

søndag: løb

og så er det mit spørgsmål er om det er fint nok eller om jeg mangler en dag hvor jeg ikke laver noget bare restituere...?

og gør det overhovedet nogen forskel?

hørte også noget om at når man træner så bliver ens muskler faktisk svagere men vokser så til noget større så hvis man træner hver dga uden at restituere så ville ens muskelmasse/træningskurve være negativ...?

BRUG FOR HJÆLP

Link to comment
Share on other sites

Når du træner nedbryder du muskelcellerne en smule. Når du så restituerer bliver de genopbygget samtidig med at de bliver lidt stærkere. Hvis du ikke giver dine muskler en chance for at restituerer vil de ikke kunne nå at blive genopbygget og træningen vil dermed have en negativ effekt. Man plejer at sige at man skal have 1 dag om ugen hvor man slapper helt af.

Nu ved jeg ikke hvad din sjippe og hoppetræning går ud på, men evt lægge lidt let løb sammen med det og så holde lørdag eller søndag fri.

Er din styrketræning et fullbody program?

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Når du træner nedbryder du muskelcellerne en smule. Når du så restituerer bliver de genopbygget samtidig med at de bliver lidt stærkere. Hvis du ikke giver dine muskler en chance for at restituerer vil de ikke kunne nå at blive genopbygget og træningen vil dermed have en negativ effekt. Man plejer at sige at man skal have 1 dag om ugen hvor man slapper helt af.

Nu ved jeg ikke hvad din sjippe og hoppetræning går ud på, men evt lægge lidt let løb sammen med det og så holde lørdag eller søndag fri.

Er din styrketræning et fullbody program?

/Olsen

Nej jeg træner stortset kun mine ben... og så tager jeg lidt mave og ryg, men storts et kun ben...

Sjippe er bare sådan 10 min eller sådan noget og det der hoppe træning er nogle forskellige øvelser normalt 6 forskellige hvor der er gentagelser af 10 - 12 gange....

Havde glemt en ting med mit program, HVER DAG tager jeg 50 af sådan nogle for lægmusklen hvor man står på en trappe og så skal Nærmest "træde sig op" og se ned igen på hvert ben tager jeg 50...

plus jeg også HVER DAG tager 45 hop hvor jeg er helt nede i knæ... det giver meget godt eller sådan føles dte i hvert fald... må jeg heller ikke det den der ene dag om ugen?

og forresten tak for svarene stor hjælp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share