christian_dk Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Uhhh Jan Magnussens Corvette koerer stadig staerkt nu da O'connel er kommet bag rattet, tror det er et spoergsmaal om tid foer vi ser Corvetten passere den foerste af de to foerende aston martins.Er der forresten nogen der ved naaet om set up forskellen paa Elgaards Aston og de to andre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C. Zonka Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Capello har lige smidt Audi nr.2 i dækmuren, efter et baghjul røg af bilen. Er p.t ikke kørende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Capello har lige smidt Audi nr.2 i dækmuren, efter et baghjul røg af bilen. Er p.t ikke kørende neeeeeeeej........ LORT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kluns Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Tom Ks Audi er ude af Le MansDet var vist det drenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.K Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 (edited) For satan hvor er det synd for Tom Enorm fejl af ham pit-gutten Edited June 17, 2007 by S.K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KongKent Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Ja, det er ikke verdens smarteste brøler. Den var dyr. Han er nok rimelig træt af sig selv nu. Men det er hvad der sker. LeMans er nådesløst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Møg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Eneste formildende ting er, at Jan er kommet på andenpladsen og Elgaard på tredjepladsen.Capello var over tre omgange foran. da det skete. Sikke noget tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garrish Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 (edited) Ja, det er ikke verdens smarteste brøler. Den var dyr. Han er nok rimelig træt af sig selv nu. Men det er hvad der sker. LeMans er nådesløst. en bröler er själden särlig smart Edited June 17, 2007 by Garrish Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Hmmm, det er altid nemt at være bagklog. F.eks. at sige, at Capello med et "usikkert" venstre hjul burde have trillet rundt med halv fart og så kørt i pit igen for at få hjulet efterset.......de havde jo forspringet til det.Men sådan er race jo ikke. Hvis man skulle køre med halv fart og drøne i pit ved den mindste bekymring så ville man jo ikke komme ud af stedet. Istedet er Capello og mekanikerne i radiokontakt med hinanden og prøver at se om der er problemer med dækket. Da der ingen problemer er må konklusionen være at der ikke noget galt. Og så fortsætter man naturligvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 (edited) Han er nok rimelig træt af sig selv nu. Men det er hvad der sker. LeMans er nådesløst. Det er næsten ikke engang hjulskifterens skyld. Det er manden med slikkepinden der for tidsligt giver bilen fri. Det er meget mystisk. For bilen bliver løftet op igen og hjulet ser ud til i anden omgang at komme rigtigt på og spændt ordentligt fat. Nu er det jo umuligt ikke at sige, at hjulskifteren rent faktisk laver en brøler her. Men det virker nu som om, at der er sket noget med "et eller andet af det som holder hjul og bagaksel sammen" da bilen bliver sænket. For hjulet ser som sagt ud til at komme på og spændt ordentligt. Så måske er hjulet vitterligt "så meget på det kan være" da bilen forlader pitten, men defekten udvikler sig under omgangen. Det er ren spekulation. Men det forklare også hvorfor Capello intet mærke til et løst hjul.....simpelthen fordi hjulet ikke er løst. Først da skaden udvikler leder det pludselig til failure i hæftet. Edited June 17, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 ... til alle "os" som er blevet røvrendt af TV2 Sputnik skal man lige huske på vi har 14 dages fortrydelsret da det er en vare som er købt "på nettet" ... ... så i bunden af jeres kvitering ...Til dit køb af digitale ydelser på http://tv2.dk er knyttet en lovbestemt fortrydelsesret på 14 dage, fra du har modtaget ordrebekræftelse fra TV 2. Hvis du ikke benytter dig af din fortrydelsesret, træder dit medlemskab i kraft straks efter udløb af denne 14 dages frist. Hvis du ønsker at dit medlemskab skal træde i kraft inden for 14-dages fristen, er det også muligt. Det indebærer, at din fortrydelsesret indskrænkes til den ubrugte del af dit medlemskab, og du kan således ikke få dine penge tilbage for de dage, dit medlemskab allerede har været i kraft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Været i Fakta... .. nej ... han været i Aldi ... det er jo et tysk hold .... LOOOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keki Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 .. nej ... han været i Aldi ... det er jo et tysk hold .... LOOOLNahhh han var altså i little... (Bekræftet af uafhængige kilder )Det er godt nok sur numse at Tom K er ude, men okay. Han har sgu haft heldet på sin side mange andre år... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 (edited) Dr. Ulrich har åbenbart samme tanker som jeg om ulykken. Findes her.En ting der understøtter teorien er en oplysning som TV2 naturligvis glimrer ved ikke at fortælle da de åbenbart ikke kan se vigtigheden af det. Pointen er nemlig, at i følge lemans.org (jeg sov da uheldet skete, så har kun oplysninger andenhånds), så var det ikke på ud-omgangen lige efter pitstoppet at det gik galt. Det var hele fem omgange efter pitstoppet. Dette støtter teorien om, at det ikke var et "løst hjul" der var problemet, men at problemet opstod da bilen bumpede ned for tidligt mens hjulet ikke var fastgjort og dermed have forårsaget stort tryk på et eller andet i narvet/bagakslen/whatever omkring samlingen mellem hjul og bagaksel. Dette har forårsaget en stor svaghed i dette materiel og gennem 5 omgange bliver svagheden udviklet....indtil det pludselig giver efter og knækker dækket fri.Dette forklare fint, hvorfor Capello intet mærker i fem omgange. Der er simpelthen intet tilsyneladende galt. Men under overfladen udvikler en trykskade sig indtil uundgåeligt failure. Det er jo uheldigt, at det skal ske i et sving. Men egentlig er det oplagt. Her er belastningen størst (og da bagdækket knækker fri er det netop i et sving der belaster venstre bagdæk maks) og her failure indtræder. Edited June 17, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 øv øv... fanme ærgeligt... havde sådan lige glædet mig til at komme hjem fra arbejde og se slutningen og fejre toms 8. sejr, men det må blive næste år.. LORT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 (edited) Som sagt, så betyder held/uheld jo en del i et så langt og krævende løb. Tag f.eks. da Audi nr. 1 hårdt rammer Magnussens Corvette. Begge biler kunne så let som ingenting være udgået eller ramt noget og lidt alvorlig skade grundet dette. Nu fører Audi nr. 1 LMP1 og Corvetten er nr. 2 i GT1.Så har været Tom været heldig de andre år? Ja, selvfølgelig. Men sådan kan det ikke stilles op. Det som de gode teams og de gode kører gør, er at de forbereder sig godt, har så store ressourcer og så gode kompetencer, at man så meget som muligt eliminerer antallet af ting som kan gå galt og formindsker sandsynligheden for at ting der går galt ender med at man må trække sig. Det er netop det som har kendetegnet Audi og Tom. Audi har konstant leveret vogne som har været hurtigst OG har været meget pålidelige. Og Tom har igennem 10 år været den hurtigste kører over all OG i ti år kun lavet en alvorlig kørefejl (der endte godt, da der hvor han kørt af banen, da var der lige akkurat plads til at kunne genoprette den og trille tilbage på banen).Så det er nærmere uheld i år end det er held de andre år, som må hives frem.Det er ærgeligt for Tom-McNish-Capello kørersetuppet. I 2 år har de konstant været hurtigste vogn i den nye dieselæra og med andre Audier og i år også Peugeoter som modstandere. Capello har gennem en del år vist, at han stort set er næsten ligeså hurtig som Tom og ligeså sjældent som ham laver kørefejl i Le Mans. McNish er bare uheldig. Igennem mange år har han været en af feltets hurtigste kører. Han har siddet i de hurtigste biler i mange år. Men han har rimeligt konstant vist, at han lavede for mange fejl og i flere Le Mans var det hans kørefejl som sendte hans vogn udenfor vinderchancerne. Men det ændrede sig, da han kommer under Toms vinger. Han har lige skået toppen af sine tider (= lige lidt langsommere), til gengæld har han kørt perfekt ligesiden kørt og unden nogen kørefejl overhovedet.Samlet har trioen været klart hurtigste mandskab på Le Mans og har ingen kørefejl lavet. Såvel sidste år som i år været den hurtigste vogn på banen.Sidste år ramt af en konstruktionsfejl i den nye dieselmotor. Siden denne motorfejl har Audierne - som sædvanligt - været konstant kørende derudaf uden nogen problemer. I år så en "absurd defekt" som intet har med vogn eller køre at gøre.Nej, det er surt. At være så hurtig og alligevel køre så vogn holder fint og der ingen kørefejl bliver lavet og så sættes ud af ting som ingenting har med vogn eller ens kørsel at gøre. Edited June 17, 2007 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Le Mans gav tekniske problemer på Sputnikhttp://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/id-7295987.htmlJeg beklager dybt, at så mange brugere har haft en negativ oplevelse. Vi giver selvfølgelig pengene tilbage til de brugere, der har købt adgang til Sputnik for at kunne følge Le Mans live, men ikke fik adgang. Vi havde virkelig satset meget på at opfylde vores brugeres ønske om at følge løbet, og vi er utroligt kede af, at mange er gået forgæves," fortsætter Carsten Folke Møller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apprenti Posted June 18, 2007 Author Report Share Posted June 18, 2007 efter endt eksame kan jeg nu tillade mig at skrive lidt.i har jo sagt det meste, men hold kæft hvor er det ærgeligt at udgå med sådan en fejl.men lækkert at big mag og elgaard kom på podiet. elgaard så ud til at være mere glad for sin tredjeplads end magnussen var for sin anden. men man kan vel ikke bebrejde mag.også lækkert lars erik nielsen og allan simonsen blev treer i deres porche. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.