le mans 07


apprenti
 Share

Recommended Posts

det viser lidt hvor vigtig han er for audi og motorsporten generelt. vi må bare håbe på det bedste. men det bliver nok på et hængende hår siden de ikke allerede i dag kan sige "go" for ham. det tegner desværre ikke så godt

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Audi vil for altid stå i gæld til TomK. Han har givet mærket en evig plads i LeMans-historien. Derfor venter de til sidste øjeblik. Men alle ved, at forberedelserne ikke har været optimale op til dette års løb, så jeg ville ikke sætte forventningerne for højt, selvom det piner ikke bare at kunne tage dannebrogsskyklapperne på og heppe blåøjet på endnu en triumf til nordjyden. Sådan bliver det desværre ikke.

Hvis TomK vinder i år, vil det være den største sensation nogensinde i hans karriere på LeMans. Bare det at han stiller op vil være stort.

Link to comment
Share on other sites

I snakker og snakker om hvor det bliver sendt. Jeg kan kun sige at nu er der kun 6 dage til jeg sætter kursen mod Tours og Le Mans 2007. :superman: Med tribunepladser lige over for pitten kan det næsten ikke blive bedre. :tongue:

Det bliver fantastisk at se løbet på så tæt hold, og jeg lægger ikke skjul på at jeg glæder mig som et lille barn. I øvrigt bør vi ikke glemme Jan M. i Le Mans sammenhæng.

04-06-2007

Jan Magnussen hurtigst i Le Mans forberedelse:

Jan Magnussen havde den bedst mulige forberedelse til 24 timers løbet Le Mans, da den officielle pre-test blev afviklet på den franske bane i dag. Jan Magnussen, i Corvette med startnummer 63, satte dagens hurtigste tid i GT1 klassen, hele 1,641 sekund foran den nærmeste Aston Martin, kørt af Tomas Enge. Tredjehurtigst var Corvetten med startnummer 64, hvilket understregede en perfekt dag for Corvette Racing.

"Det var den perfekte forberedelse til Le Mans. Vi fik prøvet en masse og var samtidig hurtigst, til trods for at vi ikke var ude på kvalifikationsdæk. Vi er egentlig lidt overraskede, for vi havde regnet med at Aston Martin ville være hurtigst, da vi har fået pålagt en mindre restriktor. Bilen kørte fantastisk godt og jeg troede egentlig, vi var færdige for dagen, da teamet bad mig blive i bilen, hvorefter de satte et par nye løbsdæk på og jeg fik lov at gå efter en tid. Bilen er rigtig god og kan virkelig presses, men det bliver der også brug for i år. Konkurrencen er rigtig hård, men Johnny (O’Connell - red.) og Ron (Fellows - red.) kørte også rigtig hurtige tider, så lige nu er jeg meget positiv. Det er den bedste Le Mans pretest jeg har været med til."

Og husk nu at Le Mans i år starter kl. 15.00 og ikke 16.00 som vanligt.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Og for nørderne er her startlisten for i år.

LMP1

1. Audi Sport North America Audi R10 DEU

2. Audi Sport North America Audi R10 DEU

3. Audi Sport Team Joest Audi R10 DEU

5. Swiss Spirit Lola Audi B07 - 10 CHE

7. Team Peugeot Total Peugeot 908 FRA

8. Team Peugeot Total Peugeot 908 FRA

9. Creation Autosportif Ltd Creation Judd Ca07 GBR

10. Arena International Zytek 07S GBR

12. Courage Competition Courage Aer Lc70 FRA

13. Courage Competition Courage Aer Lc70 FRA

14. Racing For Holland Bv Dome Judd S101 NLD

15. Charouz Racing System Lola Judd B07 - 17 CZE

16. Pescarolo Sport Pescarolo Judd FRA

17. Pescarolo Sport Pescarolo Judd FRA

18. Rollcentre Racing Pescarolo Judd GBR

19. Chamberlain - Synergy Lola Aer B06 - 10 GBR

LMP2

20. Pierre Bruneau Pilbeam Judd Mp93 FRA

22. Rollcentre Racing Radical Judd GBR

24. Binnie Motorsports Lola Zytek B05 - 40 USA

25. Rml Lola Aer B05 - 40 GBR

28. Team Bruichladdich Radical Radical Aer Sr9 GBR

29. T2M Motorsport Dome Mader S101-5 JPN

31. Noel Del Bello Courage - Aer Lc75 FRA

32. Barazi Epsilon Zytek 07S/2 FRA

33. Barazi Epsilon Zytek 07S/2 FRA

35. Saulnier Racing Courage Aer Lc75 ESP

40. Quifel - Asm Team Lola Aer B05 - 40 PRT

44. Kruse Motorsport Pescarolo Judd DEU

GT1

006. A.M.R. Larbre Competition Aston Martin Dbr9 FRA

007. Aston Martin Racing Aston Martin Dbr9 GBR

008. A.M.R. Larbre Competition Aston Martin Dbr9 FRA

009. Aston Martin Racing Aston Martin Dbr9 GBR

53. Jloc Isao Noritake Lamborghini Murcielago JPN

54. Team Oreca Saleen S7R FRA

55. Team Oreca Saleen S7R FRA

59. Team Modena Aston Martin Dbr9 GBR

63. Corvette Racing Corvette C6.R USA

64. Corvette Racing Corvette C6.R USA

67. Convers Menx Team Ferrari 550 Maranello RUS

72. Luc Alphand Aventures Corvette C6.R FRA

73. Luc Alphand Aventures Corvette C5-R FRA

100. Aston Martin Racing Bms Aston Martin Dbr9 ITA

GT2

76. Imsa Performance Matmut Porsche 911 Gt3 Rsr (997) FRA

78. Af Corse Ferrari F 430 Gt ITA

80. Flying Lizard Motorsport Porsche 911 Gt3 Rsr (997) USA

81. Team Lnt Panoz Esperante GBR

82. Team Lnt Panoz Esperante GBR

83. Seikel Motorsport Porsche 911 Gt3 Rsr (997) DEU

85. Spyker Squadron B.V. Spyker C8 Spyder NLD

86. Spyker Squadron B.V. Spyker C8 Spyder NLD

87. Scuderia Ecosse Ferrari F 430 Gt GBR

90. White Lightning Racing Ferrari F 430 Gt USA

93. Autorlando Sport Porsche 911 Gt3 Rsr (997) ITA

97. Risi Competizione Ferrari F 430 Gt USA

98. Risi Competizione Ferrari F 430 Gt USA

Link to comment
Share on other sites

jeg synes vi skal lave en poll om hvorvidt det er forbudt for timeset at skrive videre i denne tråd!

din heldige skid. jeg misunder dig!!!

Oplevelserne er forskellige. Kender flere som har været dernede.

De fleste af dem selvfølgelig kun med lovprisninger om, hvor fedt det er IRL. Men de siger også enslydende, at sidde bag skærmen skam også har sine stærke sider........langt nemmere at følge med, man ser meget mere til de vigtige biler end når de lige i sekunder suser forbi en osv.

Link to comment
Share on other sites

Audi vil for altid stå i gæld til TomK. Han har givet mærket en evig plads i LeMans-historien. Derfor venter de til sidste øjeblik. Men alle ved, at forberedelserne ikke har været optimale op til dette års løb, så jeg ville ikke sætte forventningerne for højt, selvom det piner ikke bare at kunne tage dannebrogsskyklapperne på og heppe blåøjet på endnu en triumf til nordjyden. Sådan bliver det desværre ikke.

Hvis TomK vinder i år, vil det være den største sensation nogensinde i hans karriere på LeMans. Bare det at han stiller op vil være stort.

Altså under antagelse af at han fysisk/mentalt er 99,9 % eller bedre kørende om 8 dage, så mener jeg du overdramatiserer. :smile:

Lad os lige gøre nogen ting klar.

For det første så er R10'erne i år langt mere gennemkørte og detaljerne ved deres måde at køre på og hvordan man selv skal kører er nu på rygraden. At sætte vognene op, det ser jeg ikke som det store problem. Som det står i det jeg quotede fra Toms side, så kørte Audi f.eks. på testdag på et fuldkommen tilrettelagt program....testningen gik som en smurt maskine. Nærmest uanset hvem som sidder bag rettet skal Audierne nok være sat tæt på optimalt op.

For det andet så kender Tom banen og diverse race set ups som sin egen bukselomme grundet alle de gange han under forskellige omstændigheder og i forskellige racere har fundet et set up som førte til sejre.

For det tredje er der for 2 år siden. I mine øjne den største af hans sejre. R8'erne er dette år blevet stækket, så andre vogne enten er ligeså hurtige eller hurtigere. Toms Le Mans R8 smadres få uger løbet og kan ikke reperares inden løbet. De stiller derfor op i en ældre version og langsommere R8, som slet ikke er tunet ind til Le Mans 2005. Reelt er vognen løbets 6-7 hurtigste vogn og formentlig den langsommeste R8 til start, og "søster-R8'eren" i samme team Tom kører i er i hvert fald hurtigere. Reelt har Tom kun de tre kvalifikationsdage til at sætte sin langsomme racer op. Da løbet er slut har han kørt løbets 6-7 hurtigste racer til sejre og slået sin hurtigere team-bil.

All in all er det selvfølgelig ikke optimale forberedelser til Le Mans. Men stiller Tom op, så ser jeg det ikke som et gigantisk problem og han bør da være blandt de absolutte farvoritter i et meget, meget lige felt, hvor 7 vogne formentlig kører så konkurrencedygtigt at de alle kører om sejren.

Link to comment
Share on other sites

Oplevelserne er forskellige. Kender flere som har været dernede.

De fleste af dem selvfølgelig kun med lovprisninger om, hvor fedt det er IRL. Men de siger også enslydende, at sidde bag skærmen skam også har sine stærke sider........langt nemmere at følge med, man ser meget mere til de vigtige biler end når de lige i sekunder suser forbi en osv.

ja ,det er rigtigt. men det er også for få hele oplevelsen med om kring løbet. altså stemningen der er i byen og blandt tilskuerne der er på tribunerne.

men ja, på skærmen er det nemt at følge med og man får nogle sjove historier og guldkorn.

jeg er iøvrigt enig med dig i at hvis tom kører så er han på ingen måde en underdog. han kender gamet bedre en nogen anden. jeg husker også tydeligt forrige år hvor han kørte den sløve r8er, men stadig vandt. det var sgu en sejr der vidste at han og teamdriverne samt hele holdet bare fungerede optimalt!

man må jo også huske på at le mans også har lidt held inblandet. punkteringer udskridninger pga olie på vejen og lignende kan gøre meget tidsmæssigt. det så vi jo sidste år...

Link to comment
Share on other sites

Held er skam en stor mod-/medspiller. Det det drejer sig om, det er at gøre sådan at mindst muligt overlades til held. Elementerne af held vil stadig ligger der, men ens strategi, kørerstil, forberedelse skulle gerne eliminerer så mange som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Oplevelserne er forskellige. Kender flere som har været dernede.

De fleste af dem selvfølgelig kun med lovprisninger om, hvor fedt det er IRL. Men de siger også enslydende, at sidde bag skærmen skam også har sine stærke sider........langt nemmere at følge med, man ser meget mere til de vigtige biler end når de lige i sekunder suser forbi en osv.

helt enig. jeg synes også fodboldkampe nogle gange kan være bedre at se bag skærmen, men det ændrer ikke ved den intensitet som verdens største motorsportsbegivenhed giver. le mans er også meget andet end bilerne på banen. for mig, der interesserer mig for racerløb og biler i det hele taget er det en totaloplevelse at se og opleve stemningen og alle de fantastiske biler som publikum selv ankommer i. sjældent har jeg set en parade af superbiler samlet på ét sted. jeg mener faktisk også at god forberedelse, en bærbar radio og dét at sidde foran en storskærm med tribuneplads lige over for pitten er meget tæt på at sidde i min egen sofa.... nå, ja bortset fra at den ikke er placeret i le mans :smile:

8. juni Tom Kristensen skal i de kommende dage gennemgå de sidste test, der skal afgøre, om han kommer til Le Mans i år eller ej. Audis ledelse flyver fra Brands Hatch efter DTM-løbet mandag morgen for at kunne sidde ved siden af Tom Kristensen, når den endelige beslutning offentliggøres på et pressemøde i København.

Motorsportschef Drr. Wolfgang Ullrich sagde i aftes på TV 2, at Audi har ønsket at give Tom al den tid, der skulle til, for at optimere danskerens håb om det 11. løb i træk. Det kan udlægges som et tegn på, at der stadig er begrundet håb om, at han klarer de sidste test. Ullrich oplyste, at Tom Kristensen har fået det bedre og bedre, men at det bliver nødvendigt at sidde ansigt til ansigt for at evaluere de sidste test og den øjeblikkelige situation.

Intet vil blive offentliggjort før mandag, ligesom Tom Kristensen stadig ikke taler med medier for at koncentrere sig 100 procent om at blive klar.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Fra TV2......noget vildt gæt vil jeg påstå.

Tyskere spår at Tom K. stopper

08-06-07: 19:11 | af: Christian Bové

Det tyske motorsportssite Motorsport-Total spekulerer i, at Tom Kristensen på pressemødet i København mandag bekendtgør, at han stopper karrieren.

"Hvis han skulle køre, hvorfor så en pressekonference i København og ikke i Le Mans? Eller bare en meddelelse om, at han kører?" spørger Motorsport-Total videre, og supplerer med oplys­ningen om, at mange finder det usand­synligt, at han kommer til at kæmpe for sin ottende sejr i Le Mans i år.

Den tyske DTM-serie var danskerens helt store mål i denne sæson. Og efter at have været ude i de forgangne løb, er den drøm brast for Tom K. der havde et alvorligt uheld i sæsondebuten. Blandt kørerne tvivles der angiveligt på, at Tom K. vender tilbage i en DTM-bil i år.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

jeg har dog også undret mig over nødvendigheden af et pressemøde. men vi må sgu ikke håbe MT's spekulationer er rigtige!

hvem skal vi så kåre som årets sportsmand? mikkel kessler? anyway. jarvig kan du så skride ud i solen. hvad ligner det at være indenfor i dette vejr?(har selv trådløs inet :smile: )

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt går starten kl 15.00 og ikke 17.00 som jeg vist tidligere skrev. Det sker aht. de franske vælgere, der skal nå at kunne komme hjem søndag efter Le Mans og stemme i 2. runde af parlementsvalget.

Pressemødet i morgen mandag finder sted kl. 12.00 på Hilton.

B.T. 10. juni - Tom Kristensen er måske på vej mod et sensationelt comeback i Le Mans om blot en uge. B.T. kan således i dag afsløre, at det danske motorsportsikon i går kørte to træningsture a 10 omgang i en Audi A4 i forbindelse med et løb på Brands Hatch i England.

Da Kristensen blev vinket ind af Audi-teamet valgte han alligevel at køre et par ekstra træningsomgange. Danskeren kørte i en to-sæders bil, som normalt bruges til at give passager-ture, men danskeren var alene i bilen, og han satte respektable omgangstider, som blot var et par sekunder langsommere end hurtigste mand, som var den tidligere Formel 1-verdensmester Mika Hakkinen.

Selvom tiderne ikke var væsentlige, da det primært var en fysisk test, var de dog ganske fornuftige, idet de blev kørt i en modificeret bil med gamle dæk. For den syvdobbelte Le Mans-vinder var det sidste chance for en fysisk test inden Le Mans. Beslutningen om hvorvidt han stiller op i den kommende weekend bliver taget i dag, og meddelt på et pressemøde i København i morgen.

Tom Kristensen har ikke siddet i en bil siden det uhyggelige crash på Hockenheim i april, hvor hans bil blev torpederet. Danskeren har af mange været regnet for ude af årets Le Mans, men med gårsdagens test, er der fornyet håb.

Edited by TimeSet
Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud. :smile:

Stadig muligheder for den "sædvanlige" Tom K og Jan M dobbeltsejr på Le Mans.

Damn, danskerne har altså gjort det fantastisk siden 1998. For +10 år siden, så var der måske én dansker med hver tredje år. Nu kører de om sejren og henter den hjem på næsten systematisk vis. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud. :smile:

Stadig muligheder for den "sædvanlige" Tom K og Jan M dobbeltsejr på Le Mans.

Damn, danskerne har altså gjort det fantastisk siden 1998. For +10 år siden, så var der måske én dansker med hver tredje år. Nu kører de om sejren og henter den hjem på næsten systematisk vis. :smile:

hvor er det vigtigt nyt!

hvor har bt de oplysninger?

og ja, le mans har i den grad de seneste par stået med rød hvide farver. det er sgu imponerende!

så mangler vi bare en mand i formel 1 så er vi ved at sprede os lidt.

Link to comment
Share on other sites

Det er altid nemt at være bagklog. Kombineret med, at vi jo rent faktisk ikke ved, hvad de siger i morgen og bagklogskaben derfor kan blive til grin, så vil jeg alligevel komme med følgende kommentar.

Der er selvfølgelig noget helt fundamentalt som hedder konkrete sundhedstest for Tom K....test der er meget, meget determinerende for om han stiller op eller ej. Men jeg har nu alligevel ikke været usikker (bagklogskaben :tongue: ). Når såvel et hyperprofessionelt team som Audi som en hyperprofessionel kører som Tom selv ikke relativt hurtigt melder ud, at jeg altså IKKE er klar til Le Mans, så er det fordi begge parter sidder med en stærk og reel formodning om, at det forentlig nok skal ende godt (= Tom kan stille op til Le Mans). Begge parter er for troværdige til at de hver især på nogen måde ville spille hasard med helbredet. PR'en og resultaterne til at de er pænt sikre på at Tom nok skal nå det, når de ikke ret tidligt melder ud, at han ikke bliver klar.

Jeg bliver ekstremt overrasket, hvis Tom i morgen melder ud, at han ikke stiller til start.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Det vil også i dén grad overraske mig hvis ikke Tom K. og Audi melder positivt ud i morgen. Et eller andet sted så skal Audi og Tom da også udnytte den ekstra opmærksomhed som Le Mans-myten himself Tom kan udnytte PR-mæssigt ved at annoncere det SENSATIONELLE comeback for Mr Le Mans himself. Det er da super spin og godt tænkt. Det ville have være mere naturligt hvis Tom ikke stillede op at lade det sive via en dødsyg pressemeddelse hvoraf det fremgår at "lægerne i samarbejde med Tom og Audi-teamet i fællesskab, desværre er kommet til den konklusion at Tom ikke føler sig egnet til at gennemføre et Le Mans, omend han gerne ville".

Så jeg tilslutter mig den optimistiske skole sammen med Jarvig :smile:

Og uha uha.. vejret ser bedre og bedre ud, især lørdag og søndag som nu er gået til lidt overskyet og ca 25 grader, men det har godt nok set værre ud vejrmæssigt de sidste dage!

Link to comment
Share on other sites

http://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/id-7230930.html

Tom Kristensen kører Le Mans

Ved et pressemøde på Hilton Hotel i Kastrup mandag middag bekendtgjorde Audi, at en synligt glad Tom Kristen­sen kører i dette års udgave af Le Mans til trods for sit voldsomme uheld på Hockenheim i slutningen af april.

Ved pressemødet bekendtgjorde Audi-boss Siegfried Krause, at Tom Kristensen ved week­endens test på Brand Hatch-banen i Eng­land for det første havde vist, at han kunne køre stærkt, men nok så vigtigt, at han kunne gøre det uden at han blev påvir­ket i negativ retning efterfølgende, og derfor har han fået grønt lys.

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis som forventet. :smile:

Det er nu engang mere spændende at se med, når en dansker er blandt dem som seriøst kører med om sejren. Alle de andre (danskere) er jo selvfølgelig tip-top interessante at følge.......men det hele bliver nu lige 2-3 gange mere internessant når Tom sidder i en Audi og kører med om sejren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share