Fullbody program


Nexus
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og leget med ideen om at skifte mit nuværende program ud, som jeg har kørt i snart 7 uger, med et fullbody program. Jeg kan godt lide ideen om at man når hele kroppen igennem på et træningspas. Men det bekymre mig lidt, at jeg ikke kan få alle de øvelser med, som jeg er glad for pga. tiden som det vil tage udføre et pas. Men det har jeg prøvet at omgåes ved at lave 2 fullbody pas som komplimtere hinanden øvelsesmæssigt.

nævnte jeg at jeres kommentare er meget velkommende (hint hint) ;) Alle øvelser køres med 3 sæt medmindre andet er angivet.

Dag 1

Squat

Goodmornings

Chins-wide

Shrugs

BP /incline BP 4-5 sæt

DB skulder pres

Lat raise

Dips

EZ-curl / preacher curl /reverse preacher curl

Mave øvelser 6 sæt

Dag 2

Lunges

Legcurl

Calf raise

DL

Bent over / yates row

Chest dips

DB BP / incline DB BP

Military press

Close grip BP / tri extension

Hammer curl / chins-close grip

Umiddelbart skyder jeg tiden for 1 pas til ca. 1t & 20 min - 1t & 30 min

Hvis jeg skulle til at køre dette program, ville det så sætte større krav til min restitution?? Og hvilke ændringer burde jeg fortage hvis nogen??

MVH

Link to comment
Share on other sites

Er for nyligt begyndt at køre full-body workout tre gange om ugen. Jeg træner de nedenstående basisøvelser i nævnte rækkefølge:

Squat (1 sæt * 20 reps.) (alt andet 3 sæt * 10 reps.)

Dødløft

Dips

Bænk

Chins

Military press

Bend-over rows

Har ikke trænet programmet i lang nok tid til at have fået nogle visuelle ændringer på min krop, men jeg er sikker på, at det nok skal komme.

Jeg er godt tilfreds med programmet, og føler at det virker.

Det er næsten en lettelse at slippe for de små iso. øvelser.

:banana:

Link to comment
Share on other sites

Men synes ikke du får dine hams med - og hvad med biceps??

Grunden til jeg delte det op over 2 dage var at, DL og squat ville suge for meget energi hvis de lå på samme dag.

Mht. biceps træning kan du jo bare tilføje lidt curls. Desuden træner chins også biceps.

Mht. squat og DL kan du dele din træning op således, at du træner dødløft og squats uafhængigt af hinanden. Altså skifter imellem dem, hvis du forstår hvad jeg mener.

Jeg har holdt mit program i de absolut mest nødvendige basisøvelser. Jeg kan godt lide, at det er simpelt - "less is more". :ilovemuscle:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører for tiden et 4 delt program… 2 forskellige morgen sessions og 2 forskellige aften sessions. Jeg får alle de øvelser med jeg elsker, jeg når hele vejen rundt, og jeg har masser af energi til både squat og dødløft på samme dag! :)

Jeg mener jeg HAR skrevet det her et andet sted på MOL, men gør det igen: :D

For HØVLEN da hvor er det hårdt at komme op om morgenen, men for ENDNU MER HØVLEN da hvor er det, det hele værd!

:mandance:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning er fedt. 2 x styrke og 1 gang spinning fra 6.45 eller 7.00 står den på for mig - dejligt start på dagen- selvom man skal spise morgenmad ikke senere end 6.00: I sommers var jeg som regel på cyklen hver morgen ikke senere end 6.30 - en tur ud af Strandvejen nord for København en tidlig sommermorgen er pragtfuldt - men det er en gang dødløft også en vintermorgen. Men sådan er vi så forskelllige Klaus :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share