VM i bænkpres i Thisted


Squatfather
 Share

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bortset fra at Hanna Svahn var den første danske verdensmester i bænkpres (97 & 99) så var det jo et fint indslag.

Havde du seriøst regnet med at DR havde penge til at researche for at få facts på plads? De får trods alt kun 3 tvangsudskrevne milliarder om året. De rækker nu engang ikke til både Hit med sangen, overkill-koncertsal, Før søndagen - og så at tjekke facts oven i!

Link to comment
Share on other sites

Nogle af trunternes resultater. Hoosier lavede 67,5kg og missede to gange på 75kg. Eva lavede 72,5 i første, 77,5 i andet og missede på 82,5 i tredje. Lise missede 97,5 i første, lavede den nemt i andet og missede 112,5kg i sidste forsøg.

Irrelevant detalje.. men det var 90 kg, Lise missede i første forsøg. Den kom op, men lidt for slingrende. Derefter skiftede hun trøje, og 97.5 kg fløj op i andet. Selv havde jeg vist ikke hovedet med. :dry: Absolut utilfredsstillende resultat. 67.5 var ellers nemme. Plat. :sneaky2: :4ranting:

Det var en ren farce i går i 82.5kg klassen. I første forsøg var der kun ET godkendt løft. I andet forsøg var der to løftere mere, der fik godkendt et løft - og i tredje var der så tre mere. Det bliver til 6 godkendte løft ud af 30 mulige i den klasse - og det var IKKE fordi dommerne var hysteriske.

Nej, overhovedet ikke. Jeg synes nærmere, at juryen var for flink. :nonono:

Tak til Thisted for et godt stævne! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er da forrygende svært, at forestille sig, hvor DR skulle have fået den opfattelse, at Strongguy var den første danske VM vinder. :w00t:

Fantastisk at få sin sport fremlagt som "Det dér at løfte jern" :4thumbup:

Dejligt at se, at han kunne få højere til loftet i USA. Hvis man ikke lige kender ham, skulle man ikke tro, at det havde været et problem.

Godt gået :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak til Thisted for et rigtig godt arrangeret og afholdt VM i bænkpres :4thumbup:

Det blev jo et rigtigt godt stævne, også set med overordnede danske øjne, resultatmæssigt. :4thumbup:

Endnu engang tillykke til de andre på holdet, og naturligvis ikke mindst til vores første MANDLIGE senior-verdensmester i bænkpres, Anton. Stærkt gået :superman:

Der er jo ingen tvivl om, at det resultat Anton har opnået, er med til at sætte mere fokus på vores sport, og gøre denne mere kendt i både medierne og befolkningen, hvilket jo må være i alles interesse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

IPF press release

http://www.powerlifting-ipf.com/IPF%20PRES...O607%20June.pdf

VM bænkpres 1999

http://www.styrke.dk/Resultater/VM-Baenk-99.htm

Hvordan får jeg det til at hænge sammen med at nogle siger Hanna (som det også fremgår af den resultatliste fra 1999) var den første dansker som vandt guld i bænkpres. Men IPF skriver(side 2 i pdf-filen) at Anton netop er den første dansker som vinder guld i VM bænkpres :blink:

Er jeg galt på den ?

Link to comment
Share on other sites

IPF press release

http://www.powerlifting-ipf.com/IPF%20PRES...O607%20June.pdf

VM bænkpres 1999

http://www.styrke.dk/Resultater/VM-Baenk-99.htm

Hvordan får jeg det til at hænge sammen med at nogle siger Hanna (som det også fremgår af den resultatliste fra 1999) var den første dansker som vandt guld i bænkpres. Men IPF skriver(side 2 i pdf-filen) at Anton netop er den første dansker som vinder guld i VM bænkpres :blink:

Er jeg galt på den ?

Det kan jo være at IPF har deres oplysninger fra Strongguy...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share