Chinups


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

Den forstår jeg ikke. Hvis du ikke i starten kan tage en fra bunden, men kan tage f.eks. tre, hvor du fra top kører ned til du mangler ti cm i at hænge helt ned, hvorfor vil det ikke give lige så meget som negativer. I øvrigt vil jeg vædde min gamle cykelhjelm på, at mange herinde ikke laver chinups, hvor de går helt ned, men træningsfremgangen kan vel være lige god for det. De kan selvfølgelig ikke tage så mange chinups, hvis det var det de ville, men træningen og fremgangen kan vel være lige god for det..

Hvis du vil lære at bænke går du så i gang med boardpress? Hvis du vil lære at squatte, laver du så quartersquats?

Det giver ingen mening kun at træne en del af løftet hvis man vil være bedre til hele løftet, med mindre selvfølgelig man træner et specifikt sticking point som der ikke er tale om her.

Link to comment
Share on other sites

Det skal i øvrigt noteres, at jeg aldrig har haft så slemme DOMS i biceps før. Måske har jeg aldrig haft trukket så meget i min biceps før - kombineret med tunge rows. Det gør naller gør det!

Samme her - plejer ellers aldrig at have DOMS i biceps. Faktisk var jeg noget nær invalid pga DOMS over det hele i går :laugh:

Edit: Det slår mig i øvrigt, at det nok egentligt er pull-ups jeg laver (håndfladerne væk fra mig selv).. men mon ikke grundprincipperne er nogenlunde de samme?

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Samme her - plejer ellers aldrig at have DOMS i biceps. Faktisk var jeg noget nær invalid pga DOMS over det hele i går :laugh:

Edit: Det slår mig i øvrigt, at det nok egentligt er pull-ups jeg laver (håndfladerne væk fra mig selv).. men mon ikke grundprincipperne er nogenlunde de samme?

Jo det tror jeg. Det er gået op for mig, at du ikke er den Rune jeg troede. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes en god måde at træne chinups på, hvis man gerne vil prioitere dem er 10 min test modellen.

tag 10 min.. lav så mange du kan (om du tager 5 pr sæt eller bare singles er ligemeget)

Noter hvor mange du nåede, og prøv så at slå det antal næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke lige huske hvor jeg læste det henne, - men vurderede kilden til at være troværdig.

Heh den er sgu tynd Turben.. synes ellers du plejer at være saglig... hvis man ikke er stærk nok koncentrisk så er eccentrisk træning ganske udemærket men som så meget skal det ikke overgøres

Link to comment
Share on other sites

Heh den er sgu tynd Turben.. synes ellers du plejer at være saglig... hvis man ikke er stærk nok koncentrisk så er eccentrisk træning ganske udemærket men som så meget skal det ikke overgøres

Hehe, Lunau. Det var skrevet med et glimt i øjet, da jeg godt kan se at mit første indlæg ikke var de mest underbyggede.

Anygays:

Her er en reference: http://www.westside-barbell.com/articles.htm ----> 04-feb "optimal eccentrics"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share