Anbefal god konditionstræning hvor man bruger overkroppen


rieweb
 Share

Recommended Posts

Hej!

Er der nogen der kan anbefale god konditionstræning der især træner overkroppen???

Jeg træner en del løbetræning og Spinning og det giver da pæne ben, men jeg vil gerne have resten med, ved godt at der er styrketræning, men vil gerne høre om i kan anbefale noget hvor man konditionstræner og samtidig effektivt træner overkroppen (arme,bryst....og meget gerne maven)

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke med roning, der findes de maskiner i et center...men har aldrig rigtig brugt dem, syntes de få gange jeg har prøvet at det var en smule kedeligt :smile:

Svømning lyder som en ret god idé til mig, har ikke svømmet siden jeg var 12 år så det er lidt længe, så skal da lige tjekke om jeg overhoved kan svømme endnu. Forbrænder det mange kcal ?? . Jeg træner i fitnesssk og mener faktisk de har et center med en mindre svømmehal.

Edited by rieweb
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke med roning, der findes de maskiner i et center...men har aldrig rigtig brugt dem, syntes de få gange jeg har prøvet at det var en smule kedeligt :smile:

Svømning lyder som en ret god idé til mig, har ikke svømmet siden jeg var 12 år så det er lidt længe, så skal da lige tjekke om jeg overhoved kan svømme endnu. Forbrænder det mange kcal ?? . Jeg træner i fitnesssk og mener faktisk de har et center med en mindre svømmehal.

Hvorfor cardio for overkrop/armene???

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Jeg kom i tanke om jeg ved ikke om hvorvidt man kan bruge de svømmehaller der er i fitnessdk centrene, men er der nogen der kan anbefale nogle svømmehaller i KBH? Er der noget jeg bør vide, nogle bestemte svømmeregler, hehe?? Jeg har jo som sagt aldrig rigtig svømmet....kun dengang i folkeskolen for utrolig mange år siden.

Yetti:

Ved måske ikke helt hvad du mener..men måske hvis du læser mit første indlæg? Jeg træner meget ben , vil gerne have trænet mere overkrop. Derfor :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Er der nogen der kan anbefale god konditionstræning der især træner overkroppen???

Jeg træner en del løbetræning og Spinning og det giver da pæne ben, men jeg vil gerne have resten med, ved godt at der er styrketræning, men vil gerne høre om i kan anbefale noget hvor man konditionstræner og samtidig effektivt træner overkroppen (arme,bryst....og meget gerne maven)

:smile:

Hej "rieweb"

Svømning og roning er absolut de bedste metoder til at opnå det, du søger. Begge dele kræver imidlertid en vis del tekniktræning for at opnå et godt udbytte. Jeg bruger selv romaskinen og er yderst tilfreds med de resultater, det giver og samtidig synes jeg, at træningen er meget motiverende, bl. a. fordi displayet hele tiden giver nyttig info om min præstation.

Jeg går ud fra, at dit fitnesscenter har en Concept2 romaskine, forhåbentlig med en PM3-monitor.

Lær først lidt teknik og kør derefter nogle pas med høj intensitet (intervaltræning).

Udover "ren" rotræning, kan du jo også veksle mellem roning og styrkeøvelser. Eksempel:

2 km. let roning med fokus på teknik. + styrkeøvelser

1x1000 + styrkeøvelser

2x500, pause 30 sek. + styrkeøvelser

4x250, pause 30 sek. + styrkeøvelser

1x1000 stille og roligt

Totalt: 6 km. roning + styrke.

De korte ro-ture (2x1000+2x500+4x250) er med højst mulige intensitet.

Roning giver mest for ben/baller samt "trækmusklerne". Derfor kan du fokusere din styrketræning på "presmuskler", f. eks. bryst og triceps. Træning for mave og lænd bør ligge sidst i træningen, f. eks. efter de 4x250.

Ren rotræning med fokus på at forbedre tider på 2,3, 5 og evt. 10 km. er også nyttige. Skriv, hvis du har brug for ideer til dette.

mht. svømning: Meld dig ind i en klub, hvor du kan få genopfrisket din teknik og evt. lære noget nyt. Her kan jeg dog også give dig nogle tips, da jeg har været svømmetræner i 16 år!

mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet boksetræning (som, hvis man skal være helt pedantisk, vistnok hedder boxercise)? Jeg ved ikke, om det giver en pæn fordeling af muskelkiloene, men du kommer til at bestille en pokkers masse, og så får du også en ordentlig røvfuld motion i samme ombæring.

Link to comment
Share on other sites

Mange gode idéer i giver mig, måske jeg bare skal prøve det hele :4thumbup: så kan jeg jo se hvad jeg bedst kan lide.

SorenRas: Jeg vil gemme dit eksempel på et program, skal lige se om romaskinen og jeg fungerer sammen først, kunne jo være en idé at kombinere det med en gang svømning og så noget styrke som du også skriver. Jeg skal dog også lige ind i styrke, da det også er et lidt ukendt land for mig, mht. teknikker. Gider ikke maskinerne :nonono: hvis det skal være styrke skal det helst være frie vægte. :smile:

Boksetræning har jeg faktisk prøvet for en del år siden, men syntes bare at det som regel foregår på et højt niveau. Jeg mener det er så pinligt at komme der og gerne vil boksetræne når man knap nok kan klare en enkelt armbøjning :unhappy: Min styrke i armene er ikke det vilde. Men træningen er jo ellers super god, altså jeg er ikke til "rigtig" boksning men selve boksetræningen er jo super..hvis man kan klare det. :smile:

De har boksetræning i mit center, så jeg tror alligevel jeg vover mig ud i en time næste uge..måske.

Edited by rieweb
Link to comment
Share on other sites

Næh det hjalp ikke noget at læse dine indlæg igen..

Jeg kan godt se pointen i kredsløbstræning generelt... bedre kondition, vægttab mv., men specifikt for armene... det kan jeg ikke se pointen i?

Hvad er dine mål med det?

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kan anbefale god konditionstræning der især træner overkroppen???

Jeg træner en del løbetræning og Spinning og det giver da pæne ben, men jeg vil gerne have resten med, ved godt at der er styrketræning, men vil gerne høre om i kan anbefale noget hvor man konditionstræner og samtidig effektivt træner overkroppen (arme,bryst....og meget gerne maven)

:innocent:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

:innocent:

/Olsen

Ok... jeg bliver vist nød til at være meget specifik her...!! Du ændrer ikke radikalt på dine muskulatur ved at lave kredsløbstræning...!! Så en kredsløbstræning for overkroppen vil ikke nævnværdigt på noget ifht. den træning, du dyrker nu!!

Link to comment
Share on other sites

Ok... jeg bliver vist nød til at være meget specifik her...!! Du ændrer ikke radikalt på dine muskulatur ved at lave kredsløbstræning...!! Så en kredsløbstræning for overkroppen vil ikke nævnværdigt på noget ifht. den træning, du dyrker nu!!

Det er en anden sag, du sagde du ikke kunne se hendes mål :tongue:

Vil give dig ret i at kredsløbstræning ikke giver den store ændring på muskulaturen, men syntes dog stadig at svømning er med til at forme lidt. Styrketræning ville være at fortrække for overkroppen, men kan jo godt være at man ønsker at lave cardio pga nogen syntes det er sjovere. Har selv svømmet og kendt mange svømmere, og bliver nødt til at sige at svømining kan give en klot krop :bigsmile:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Yetti: Jeg er godt klar over at styrktræningen nok gør den "store" forskel, men man bruger vel også muskler når man fx svømmer eller ved roning, så selvom det ikke er det der gør den store forskel så tror jeg da på at man som Olsen også skriver, ligesom kan forme lidt, bare en lille bitte smule :smile:

Og så vil jeg også bare gerne prøve noget ny træning så jeg ikke køre træt i det samme altid og vil ikke belaste mine ben for meget så derfor kunne de nok være en god idé at finde en eller anden sport der bruger den øverste del mere.

Link to comment
Share on other sites

Ok... jeg bliver vist nød til at være meget specifik her...!! Du ændrer ikke radikalt på dine muskulatur ved at lave kredsløbstræning...!! Så en kredsløbstræning for overkroppen vil ikke nævnværdigt på noget ifht. den træning, du dyrker nu!!

Mener du at der ikke sker meget ved muskulaturen ved cardio træning. Eller mener du at der ikke forekommer muskelvækst?

Jeg kan ikke få öje på at der bliver efterspurgt muskelvækst i stor udstrækning.

Kunne det tænkes at ikke alle som træner er ude efter stor muskelvækst?

Kunne det tænkes at svömning, roning eller anden cardiopræget træning for overkroppen også vil have en vis muskelopbyggende effekt?

Link to comment
Share on other sites

Mener du at der ikke sker meget ved muskulaturen ved cardio træning. Eller mener du at der ikke forekommer muskelvækst?

Jeg kan ikke få öje på at der bliver efterspurgt muskelvækst i stor udstrækning.

Kunne det tænkes at ikke alle som træner er ude efter stor muskelvækst?

Ja, jeg har f.eks. aldrig set nogle svømmere der var bredskuldret :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er desideret træning for overkroppen så ville jeg i dit tilfælde melde mig ind i en kajak-klub... med tiden vil du sikker få en fin v-form :4mewantfood:

Men husk nu at det er dig selv der vælger... hvis du ikke er motiveret for kajak så kommer du ikke til at være igang med det længe... motivationen skal være drivkraften og siger den svømning ja så bliver det svømning

Link to comment
Share on other sites

Tlunau: Kajak er egentlig ikke noget jeg har tænkt å overhovedet, men det skulle ikke undre mig det kunne være meget sjovt..måske.. jeg ved ikke rigtig om jeg er til det der med at falde i vandet og sådan noget. Du har ret i at det skal være noget man gider på lang sigt...det er også derfor jeg har tænkt mig at prøve lidt af hvert her i starten og håber virkelig jeg finder noget af det der passer til mig. I morgen har jeg meldt mig til boksetræning!! :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share