Underkroppen


big_gunz999
 Share

Recommended Posts

HeeeeeY Guys :superman:

Jeg har spurgt i et andet emne men, eeeh det kom aldrig videre...

Jeg har læst at hvis man skal lave et 2split skal det være underkrop+ overkrop så 2 dage til hver.. Jeg vil snart prøve på det men ville hører hvordan i ville gøre til underkroppen med øvelser, sæt x reps.. selv tænker jeg på squat og dødløft hvertfald.

Jeg har trænet i 2 år men aldrig gjort meget af bentræningen.

stats:

bænkpres: 135kg

squat: 80-90 :nonono: kg

dødløft 100kg

vil gerne have hjælp til at kunne udligne forskellen.

:4thumbup:

Jeg er i kalorieoverskud indtil næste sommer så det er bare at give den gas med benene :4mewantfood:

:laugh::devil::tongue::wub::cool::wink::w00t:

pt: fede smiley :cool:

Link to comment
Share on other sites

Har du læst artiklerne?

Jeg synes du skulle prøve programmet og så udtale dig om det bagefter. Selv har jeg ikke prøvet det, men efter at have lavet en lignende frm for træning før, kan jeg garantere dig for at du kan mærke det!

Link to comment
Share on other sites

synes nogle af øvelserne virker lidt pussy agtige. one leg deadlift osv.? er det ikke lidt mere blæretræning istedet for en seriøs omgang bb?

I aller højeste grad nej. One legged deadlift er en superhård øvelse.

Men som der bliver sagt. Squat, squat, squat. I alle afskygninger.

Link to comment
Share on other sites

Den enkelte løsning vil bare være. SQUAT til you Drop :superman:

Min hjul har aldrig vokset bedre end da jeg kørte Smolovjr i squatten.

Er bygget således op

10x3reps

8x4reps

7x5reps

6x6reps

Kørte squat 3 gange og så er det ellers bare at spise en masse mad.

:smile:

Omvendt rækkefølge, men ja.. det er fanme en god omgang. Jeg har også haft mine bedste squatgains på smolovjr.

Link to comment
Share on other sites

hmmm... hvormange sætxreps skal der til squat så hvis det skal dækkes kun af squat? det er et 2split underkroppen 2 gange om ugen...

Nu er det svært at sige noget der gælder for alle, da der er forskel på træningsniveau, restitutionsevner osv.

Hvis du kørte Smoloven så står antallet af sæt og reps jo i programmet. Normalt diktere smolov at man skal træne øvelsen 4 gange om ugen, men man kan jo bare fordele det ud på 2. Så tager det 6 uger at komme programmet igennem (Programmet ligger her på Mol under styrkeprogrammer)

Udover smolov passet ville jeg smide noget stivbenet dødløft eller lign. ind til baglåret og så valgfri læg tilsidst.

Men eller kunne en omgang Bill star 5x5 også være fremragende. Der er mange måder at få store hjul på. Det vigtigste er vedholdenhed i træningen og masser af mad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ellers så prøv 20 rep breathing squat.

du starter med en vægt du kan tage 10 rimeligt nemme reps med. Så tager du 20 reps med den vægt. <du må godt holde pause i toppen af øvelsen, men på intet tidspunkt tage vægten af ryggen, du hviler altså med stangen på skuldrene mellem repsene...

Selv har jeg haft succes med 5 - pause - 5 pause - 3-4 - pause.... og så resten en af gangen eller som man nu kunne.

Du skal arbejde dig op til at bruge dit 10RM og i dit tilfælde væsentligt mere fordi dit squat max er så lavt ift bænkpressen. Du burde kunne stige hurtigt i styrke.

Men det er hårdt! det kommer virkelig til at smerte i benene, og jeg har selv lavet en form for safety med nogle bukke hvis nu jeg fejlede... Men man kan presse sig selv igennem mere smerte end man tror.

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Ellers så prøv 20 rep breathing squat.

du starter med en vægt du kan tage 10 rimeligt nemme reps med. Så tager du 20 reps med den vægt. <du må godt holde pause i toppen af øvelsen, men på intet tidspunkt tage vægten af ryggen, du hviler altså med stangen på skuldrene mellem repsene...

Selv har jeg haft succes med 5 - pause - 5 pause - 3-4 - pause.... og så resten en af gangen eller som man nu kunne.

Du skal arbejde dig op til at bruge dit 10RM og i dit tilfælde væsentligt mere fordi dit squat max er så lavt ift bænkpressen. Du burde kunne stige hurtigt i styrke.

Men det er hårdt! det kommer virkelig til at smerte i benene, og jeg har selv lavet en form for safety med nogle bukke hvis nu jeg fejlede... Men man kan presse sig selv igennem mere smerte end man tror.

De gange hvor jeg har kørt 20 rep er det altid min lænd, som er brændt af først. Der er mere i benene - men lænden kan smpelthen ikke mere.

Link to comment
Share on other sites

synes nogle af øvelserne virker lidt pussy agtige. one leg deadlift osv.? er det ikke lidt mere blæretræning istedet for en seriøs omgang bb?

Jeg kan kun sige..prøv dem..Ian Kings programmer virker tit "aah, hvor svært kan det være, men DOMS'en bagefter kan være..enorm!!"

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun sige..prøv dem..Ian Kings programmer virker tit "aah, hvor svært kan det være, men DOMS'en bagefter kan være..enorm!!"

Jeg vil give dem et shoot her en af dagene for at se om det er mig. dog tvivler jeg på min teknik er nævneværdig i one leg dødløft osv. har du nogle gode råd der eller, måske skulle jeg give det 1-2 uger lige for at se?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share