NBA 2007/2008 sæson


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Ved du i hvilket omfang, de bliver testede inseason?

Er ikke helt sikker længere pga. alt den hype der har været pga. baseball "skandalen". De har jo talt om skrappere regler.

Førhen var det dog sådan at hvis du havde spillet i ligaen i et par år så kunne du tage hvad som helst. Der blev kun taget test, hvis der var en "formodet mistanke" om at man misbrugte AS og så var det vist noget med at man fik at vide 14 dage i forvejen hvornår testen skulle tages. Det er jo til at lukke op og skide i! Der er jo flere eksempler på spillere som tydeligt har taget AS, som aldrig er blevet testet. Uden for sæsonen laver de slet ikke tests så vidt jeg ved, da spillerne ikke må være pålagt træning af den pågældende klub de spiller i, så her kan de også tanke sig op.

Der er jo reelt kun blevet taget en eller to for AS i NBA i al den tid jeg kan huske, resten har været pot eller amf.

Men man skal da også være ret blåøjet for at tro på at der ikke er nogen der tager noget når de spiller +82 kampe på et år.

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lebron er 24 år og vejer mellem 110 og 120 kg, med en fedtprocent på under 10.

Læs lige ovenstående igen og tænk så lidt over det. :smile:

Enten er der tale om det største genetiske vidunder nogensinde eller også er han systematisk dopet over årene.

Jeg hænger lidt til en blanding. :tongue:

Jamen, jeg er helt enig, og det er de samme tanker, jeg gør mig. Det kunne bare være, i havde noget "ekspertviden" om doping og NBA, hvilket du jo så havde lidt. Det virker absurd, at de ikke teser mere, men hey, det er vil ikke i den gode Sterns interesse.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nbpa.com/cba_articles/article-XXXIII.php

En del af årsagen til deres testing procedurer er at det er en del af NBA's collective bargaining agreement.

man kunne forestille sig der er spillere der ikke er pjattede med alt for meget testing.

Noget jeg syntes er godt er at hvis man testes positiv for Marihuana eller andre party drugs, første gang holdes det hemligt, men spillerne skal til gengæld deltage i afvænning og testes meget hyppigt derefter. Knaldes man igen ryger man ud af ligaen. Det er en støtte til spillerne kan komme ud af deres problemer.

Link to comment
Share on other sites

Hvad ville der ske, hvis en af spillerne blev testet positiv under OL (sidst havde de vist frabedt sig at blive testede).

Men en god grund til ikke at teste i NBA, er jo at man ikke får nogen dopingskandaler. Cykelsporten ville jo også se helt anderledes ud, hvis man aldrig havde begyndt at dopingteste der (måske ikke bedre, men i hvert fald anderledes).

Jeg har også syntes, at det var utroligt så veltrænede spillere som Lebron eller Amare Studamare så ud, når de kom til NBA som 18 årige, hvis man tænker på deres alder og at primære fokus må være at lære at spille basket. Men det skyldtes nok også en anden holdning til styrketræning.

SPanien fik i øvrigt godt nok bank af USA, som nu ligner en usædvanlig stor favorit til guldet. Men Spanien har også et problem, når de begår 28turnovers og skyder 6/28 på treere (og USA kunne ramme på deres treere :w00t: ). Så dårligt kan de vel ikke præstere to gange, selv imod USA.

Australien har i øvrigt lige skudt 16/25 (64%) på treere i en slagtning af Litauen... det er ret godt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad ville der ske, hvis en af spillerne blev testet positiv under OL (sidst havde de vist frabedt sig at blive testede).

Men en god grund til ikke at teste i NBA, er jo at man ikke får nogen dopingskandaler. Cykelsporten ville jo også se helt anderledes ud, hvis man aldrig havde begyndt at dopingteste der (måske ikke bedre, men i hvert fald anderledes).

Jeg har også syntes, at det var utroligt så veltrænede spillere som Lebron eller Amare Studamare så ud, når de kom til NBA som 18 årige, hvis man tænker på deres alder og at primære fokus må være at lære at spille basket. Men det skyldtes nok også en anden holdning til styrketræning.

SPanien fik i øvrigt godt nok bank af USA, som nu ligner en usædvanlig stor favorit til guldet. Men Spanien har også et problem, når de begår 28turnovers og skyder 6/28 på treere (og USA kunne ramme på deres treere :w00t: ). Så dårligt kan de vel ikke præstere to gange, selv imod USA.

Australien har i øvrigt lige skudt 16/25 (64%) på treere i en slagtning af Litauen... det er ret godt.

Jeg er overbevist om at de ville teste forkellige taktiske muligheder og ellers bare spare sig til det egentlige showdown mod USA: i Finalen.

De hev hurtigt startere ud, og kørte ikke Zone særligt længe, selv om dette virkede udemærket mod USA.

Ud fra den collective bargaining agreement jeg har linket til så bliver spillerne testet, også veteranerne. Der er dog massere af muligheder for at skjule positive tests virker det som (informationerne om testresultater holdes skjulte i visse tilfælde bortset fra for spilleren og dennes klub, derudover informeres ligaen og skal give informationen videre, det gør det meget let at beskytte spillere. Hvis det var WADA der stod for testingen ville der ikke være mulighed for at skjule testresultater)..

@Wade, hvis Wade har været på progesteron baserede steroider tror jeg ikke det har været Deca Durabolin, da dette kan spores i 18måneder efter brug. Nok nærmere en anden Progesteron baseret steroide der har kortere sporingstid.

Link to comment
Share on other sites

@ Pølle: Tror sgu de er ret ligeglade. Jeg har aldrig hørt om en NBA spiller, der er blevet testet til OL?

Man hører ikke om tests til OL med mindre de er positive :wink:

Forstå mig ret, jeg er overbevist om at der foregår en del doping på NBA niveau, men skal vi ikke basere det på facts frem for rygter?

Det er bare at læse collective bargaining agreement, så kender man til reglerne for testing.

Link to comment
Share on other sites

Man hører ikke om tests til OL med mindre de er positive :wink:

Forstå mig ret, jeg er overbevist om at der foregår en del doping på NBA niveau, men skal vi ikke basere det på facts frem for rygter?

Det er bare at læse collective bargaining agreement, så kender man til reglerne for testing.

Jo selvfølgelig skal vi forholde os til facts. Men vi snakker om en privat pengeliga og jeg er ikke blåøjet hvad det angår. Der er aldrig blevet knaldet en stjerne i NBA for doping og der bliver det højst sandsynligt heller ikke. Det kan ligaen simpelthen ikke bære.

Det samme hvad OL angår. Du har også set "Bigger, Faster, Stronger" og der er de kort inde på hvor meget magt USA har rent økonomisk når det drejer sig om OL. NBA spillerne i Kina er jo guder, og jeg nægter at tro på de bliver testet på lige vilkår med alle de andre udøvere.

Kald mig gammel og gnaven, eller konspirationsfanatiker, men jeg tror desværre der er et andet sæt spilleregler for de amerikanske NBA spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jo selvfølgelig skal vi forholde os til facts. Men vi snakker om en privat pengeliga og jeg er ikke blåøjet hvad det angår. Der er aldrig blevet knaldet en stjerne i NBA for doping og der bliver det højst sandsynligt heller ikke. Det kan ligaen simpelthen ikke bære.

Det samme hvad OL angår. Du har også set "Bigger, Faster, Stronger" og der er de kort inde på hvor meget magt USA har rent økonomisk når det drejer sig om OL. NBA spillerne i Kina er jo guder, og jeg nægter at tro på de bliver testet på lige vilkår med alle de andre udøvere.

Kald mig gammel og gnaven, eller konspirationsfanatiker, men jeg tror desværre der er et andet sæt spilleregler for de amerikanske NBA spillere.

Siger du at Karl Malone ikke var clean? :cry3:

eg er enig i at der er en del spillere hvor man undrer sig...

Det siger sig selv det ikke er let at holde til 100+ kampe om året.

Jeg tror nu ikke Ligaen tillade ubegrænset krudforbrug af deres atleter. Det ville ikke se godt ud hvis politiet ved an ransagning fandt et halvt apotek hos Ron Artest f.eks..

Mon ikke sandheden er et sted i midten hvor de internt adfærdsregulerer på dem de tager for krudt ved at true dem med suspensions og offentliggørelse af doping tests, hvis ikke de retter sig ind?

Vi skal huske på at de største über freaks i verden spiller basketball, så der må være en sjat mutanter ind imellem.

Ja LeBron James vejer 110kg, men han er også over 2m høj. Han er en mutant, men han er ikke 185 og vejer 110kg :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg læser meget ofte på espn.com om basketball og andre sportsgrene.

jeg må dog indrømme at deres dækning af OL har fået mig til at tvivle meget på deres skribenters kompetence.

Jeg ved ikke om det er fordi de forventer Dream Team agtige tilstande eller hvad der går galt for dem, men de kritiserer team USA fuldstændigt i smadder med meget underlig argumentation.

http://sports.espn.go.com/oly/summer08/bas...rgentina-080822

But the Argentines showed that physicality can rattle the Americans, the zone can still give them problems, and a commitment to protecting the ball (Argentina committed only 10 turnovers in the final 32 minutes after beginning the game with seven by the time it was 21-4 late in the first quarter) can allow an opponent to have some semblance of a chance.

Jeg ved ikke om han så samme kamp som jeg gjorde. Ud over en situation hvor Carmelo Anthony blev meget vred på Argentinerne pga beskidt spil under kurven (Oberto er en svinsk spiller 24/7), så var det Argentinerne der blev provokeret af Amerikanernes fysiske spil og ikke omvendt.

Nocioni Lavede en teknisk fejl som betød 4 straffe i træk og bolden i siden til Amerikanerne. Denne situation var ret afgørende i kampen. Derudover lavede Argentinerne en overlagt fejl og var tæt på tekniske fejl flere gange pga brok over Amerikanernes fysiske spil.

Zonen gav dem problemer, men de fik styr på det til sidst. High post postups og drives fra Le Bron igennem midten + Chris Paul's penetration af Zonen fungerede udemærket. Treere udefra fungerede mindre godt.

Team USA spillede ikke deres bedste kamp, men fandt forskellige måder at håndtere zonen på + vanmdt den fysiske match og kampen om dommerne. Mentalt var de også Argentinerne overlegne. Carmello hidsede sig op, det er vel ok af og til i en basketkamp?

Argentina havde 16 turnovers! Det er ikke et dårligt turnovertal. Det er bare lavere end hvad vi har set hidtil.

Amerikanernes fokus var svingende i denne kamp, det var det mest bekymrende.

Spillerne fik lov til at spille mod zone det meste af kampen og det lærte de forhåbentligvis af hvis de vil vinde.

ESPN har med deres ignorante kritik af Team USA hele vejen inden OL og under OL tabt på mange fronter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læser meget ofte på espn.com om basketball og andre sportsgrene.

jeg må dog indrømme at deres dækning af OL har fået mig til at tvivle meget på deres skribenters kompetence.

Jeg ved ikke om det er fordi de forventer Dream Team agtige tilstande eller hvad der går galt for dem, men de kritiserer team USA fuldstændigt i smadder med meget underlig argumentation.

http://sports.espn.go.com/oly/summer08/bas...rgentina-080822

Jeg ved ikke om han så samme kamp som jeg gjorde. Ud over en situation hvor Carmelo Anthony blev meget vred på Argentinerne pga beskidt spil under kurven (Oberto er en svinsk spiller 24/7), så var det Argentinerne der blev provokeret af Amerikanernes fysiske spil og ikke omvendt.

Nocioni Lavede en teknisk fejl som betød 4 straffe i træk og bolden i siden til Amerikanerne. Denne situation var ret afgørende i kampen. Derudover lavede Argentinerne en overlagt fejl og var tæt på tekniske fejl flere gange pga brok over Amerikanernes fysiske spil.

Zonen gav dem problemer, men de fik styr på det til sidst. High post postups og drives fra Le Bron igennem midten + Chris Paul's penetration af Zonen fungerede udemærket. Treere udefra fungerede mindre godt.

Team USA spillede ikke deres bedste kamp, men fandt forskellige måder at håndtere zonen på + vanmdt den fysiske match og kampen om dommerne. Mentalt var de også Argentinerne overlegne. Carmello hidsede sig op, det er vel ok af og til i en basketkamp?

Argentina havde 16 turnovers! Det er ikke et dårligt turnovertal. Det er bare lavere end hvad vi har set hidtil.

Amerikanernes fokus var svingende i denne kamp, det var det mest bekymrende.

Spillerne fik lov til at spille mod zone det meste af kampen og det lærte de forhåbentligvis af hvis de vil vinde.

ESPN har med deres ignorante kritik af Team USA hele vejen inden OL og under OL tabt på mange fronter.

Der er et par skribenter på ESPN bl.a. Chris Sheridan, som jeg helt holder mig fra at læse. Han virker på mig som en smartass, der selv tror han har en fantastisk indsigt i basketball, mendet er bare tydeligt at han er endnu en "white boy" med mindreværdskomplekser. :tongue:

Kritikken af USAs hold er jo helt ved siden af. Først skriver de artikler op og ned om at spillerne uden fra USA er blevet meget bedre og at de sidste slutrunder klart viser dette. Derefter følger artikler om at det er de forkerte spillere der er med. Så skriver de gud hjælpe mig i efterfølgende artikler at amerikanerne ikke spiller godt nok forsvar, har problemer mod zone og skyder elendigt udefra.

Det er såmænd fint nok, men som jeg tidligere har skrevet, så er USA's hold denne gang udvalgt fordi, man har tænkt sig en spillestil med helbanepres og halvbanepres mand mod mand. Det kræver atletiske spillere der ikke er for tunge i røven. Det er præcis den slags spillere der er med på holdet. Snakken om at de ikke ville være høje nok mod diverse hold er jo helt hen i skoven når man ser på hvem det er de mener der ikke er høje nok. Guardrotationen har også været kritiseret, men den er gjort til skamme af deres eminente spil.

Det jeg syntes der er helt hen i skoven er ikke bare den uendelige kritik, men at den fortsætter. Amerikanerne kan ikke dit og dat. Lad os kigge på kritikken:

- Amerikanerne kan ikke spille mod zone. Det er da sjovt at de mod et hold som Argentina, som vælger at spille zone i 40 minutter, stadig vinder med 20 point endda efter et quarters hjerneblødning.

- Amerikanerne er ikke gode nok i forsvaret. Det er da underligt når det er dem der bliver scoret mindst point i mod…

- Amerikanerne skyder dårligt udefra. Det er så en af de få kritikker, der har været lidt om. Men kigger vi på de kampe hvor 3 points skudene har været nødvendige for at vinde har spillerne også sat dem.

- Amerikanerne er for små. Give me a f…. break. Det er nok det mest atletiske hold NOGENSINDE vi har set fra USA's side af. Hvad fanden betyder et par ekstra centimeter så?

Fakta er at amerikanerne har vundet kampene med et snit på over 30 point. De har domineret samtlige kampe og slidt modstanderne op.

Hvorfor ikke hylde at det er lykkedes for 12 individer, som til dagligt er superstjerner på deres respektive hold, at spille sammen som et hold og herved dominere hele verden.

Link to comment
Share on other sites

- Amerikanerne kan ikke spille mod zone. Det er da sjovt at de mod et hold som Argentina, som vælger at spille zone i 40 minutter, stadig vinder med 20 point endda efter et quarters hjerneblødning.

- Amerikanerne er ikke gode nok i forsvaret. Det er da underligt når det er dem der bliver scoret mindst point i mod…

- Amerikanerne skyder dårligt udefra. Det er så en af de få kritikker, der har været lidt om. Men kigger vi på de kampe hvor 3 points skudene har været nødvendige for at vinde har spillerne også sat dem.

- Amerikanerne er for små. Give me a f…. break. Det er nok det mest atletiske hold NOGENSINDE vi har set fra USA's side af. Hvad fanden betyder et par ekstra centimeter så?

Du så da i dag de kun vandt med små 20 point, det er slet ikke godt nok...

At de valgte at spille fysisk og få Argentinas bedste spillere i fejlproblemer fra starten af, hvilket var med til at holde Argentina nede hele kampen igennem var rent tilfælde og ikke strategi.. :nonono:

Deres forsvar var elendingt, helt ærligt Argentina skød hele 44% og 29% på treere. Hele gameplan var at lukke ned for treerne, så er det da skidt når de skyder 30%, særligt når deres gennemsnit i turneringen har været 49% og 40% på treere.. tsk tsk..

team USA har en respektabel procent på 36% ligger tæt på gennemsnittet for ligaen (NBA). Ikke godt nok hvis dette er et af målene for Team USA, men værre er det heller ikke. Hvis valget skulle være imellem Trepoint præcision og forsvar syntes jeg Team USA har gjort et fremragende valg. Det viser deres stats også. Man kunne måske bruge Tayshawn Prince noget mere, men der er sikkert en god grund til han primært er bænkevarmer.

Ja, de udreboundede Argentina med 11rebounds eller 30% flere end Argentinerne. De har også domineret på rebounds i den olympiske turnering med en stor margen. Spanierne er dog bedre end Amerikanerne på offensive rebounds. Så Amerikanerne skal vise disciplin i denne del af spillet. Sjovt nok blokker dette hold godt ud, hvilket jeg ellers aldrig har set før... Det er bare tilfældigheder, de er bare for små! Hvad hjælper det så at bruge Le Bron James som Powerforward hvis han kun vejer 110kg og er 206. Sådan en lille lort får tæsk i kampene og det at han er topscorer for team USA og dunker hele tiden og får generelt folk til at skide i bukserne af skræk.

Alt i alt forstår jeg fuldstændigt kritikken og er slet slet ikke ironisk i mit indlæg her :nonono:

Hvad ER USA dårlige til?

Bevægelse uden bolden i angrebet, køre systemer igennem disciplineret. Resten er de pænt nasty til. De har endda lært at spille beskidt væk fra bolden. Jeg tror alle spillerne er blevet bedre spillere af oplevelsen. Bedre forsvarsspillere, holdspillere og mere fysiske væk fra bolden.

Link to comment
Share on other sites

Amerikanerne har lovet at komme hjem med guldet (Lebron har i hvert fald), så de amerikanske analytikere vurderer holdet ud fra en ret høj standard. Så for dem er spørgsmålet: hvad kan gå galt og hvorfor. Og i det lys kan man sige, at USA førte 30-9 over et meget smalt Argentinahold, som oven i købet havde mistet deres absolutte stjerne og turneringens topscorer Manobili, og alligevel afgjorde de første endegyldigt kampen i 4. periode, og de tabte oven i købet 2. periode stort, så de lige inden halvegen kun førte med 6 points.

Så hvis man er meget kritisk kan man se svaghedstegn, som Spanien måske kan udnytte. Spanien har større bredde end Argentina (og også et par rigtigt gode individualister) og er fysisk stærkere, så her har Spanien en fordel, men til gengæld har de i turneringen vist været så gode på treerne, og også haft mange turnovers. Derudover har træneren nogle særprægede udskiftningsplanen. Jeg tror, at de er en større trussel imod USA end Argentina var, i hvert fald, hvis de kan holde turnovers nede.

Men USA har spillet rigtigt godt, specielt i forsvaret, hvor de har presset til så mange turnovers, at de kunne slagte modstanderne på fastbreak points. Fysisk har de klaret sig bedre end jeg forventede, men holdene har generelt også spillet med små lineups i Beijing, så det for det meste har været nemt at dominere inside for Bosh/Howard/Lebron. I de seneste kampe har USA været bedre på treerne end ventet, men de er stadig ikke frygtindgydende.

Men ingen tvivl om at USA storfavorit i finalen, og jeg gætter på en 20p sejr.

Link to comment
Share on other sites

Amerikanerne har lovet at komme hjem med guldet (Lebron har i hvert fald), så de amerikanske analytikere vurderer holdet ud fra en ret høj standard. Så for dem er spørgsmålet: hvad kan gå galt og hvorfor. Og i det lys kan man sige, at USA førte 30-9 over et meget smalt Argentinahold, som oven i købet havde mistet deres absolutte stjerne og turneringens topscorer Manobili, og alligevel afgjorde de første endegyldigt kampen i 4. periode, og de tabte oven i købet 2. periode stort, så de lige inden halvegen kun førte med 6 points.

Så hvis man er meget kritisk kan man se svaghedstegn, som Spanien måske kan udnytte. Spanien har større bredde end Argentina (og også et par rigtigt gode individualister) og er fysisk stærkere, så her har Spanien en fordel, men til gengæld har de i turneringen vist været så gode på treerne, og også haft mange turnovers. Derudover har træneren nogle særprægede udskiftningsplanen. Jeg tror, at de er en større trussel imod USA end Argentina var, i hvert fald, hvis de kan holde turnovers nede.

Men USA har spillet rigtigt godt, specielt i forsvaret, hvor de har presset til så mange turnovers, at de kunne slagte modstanderne på fastbreak points. Fysisk har de klaret sig bedre end jeg forventede, men holdene har generelt også spillet med små lineups i Beijing, så det for det meste har været nemt at dominere inside for Bosh/Howard/Lebron. I de seneste kampe har USA været bedre på treerne end ventet, men de er stadig ikke frygtindgydende.

Men ingen tvivl om at USA storfavorit i finalen, og jeg gætter på en 20p sejr.

Ja de har lovet at komme hjem med guldet, men det er da ikke ensbetydende med at gutterne på ESPN skal skrive den ene hjernedøde artikel med urelevant kritik efter den anden. :tongue:

Jeg syntes nu ikke at Argentina stillede med noget tyndt hold. De havde da alle stjernerne med. Det er selvfølgelig en skam at Ginobili bliver skadet, men resten af holdet løfter da fint opgaven. De har jo spillet uden ham før.

Argentina og Spanien minder i det hele taget meget om hinanden. Begge hold har gode guards og centere der afleverer godt fra high posten af. Spaniens bænk er så lidt bredere end Argentinas, men til gengæld er Argentinas startende fem bedre end Spaniens.

Konklusionen må være at Spanien IGEN får tæv i dag af USA. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde at Argentina havde et smalt hold og ikke et tyndt hold. Argentina har inden semifinalen stort set kun spillet med 6 spillere, som alle har spillet over 30min. Så uden ginobili og med nogle spillere med fejlproblemer måtte de bruge spillere, som slet ikke plejede at komme på banen. Reserverne spillede ellers ikke dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Tanker om finalen:

1. Amerikanerne kan da godt skyde 3'er

2. Spanierne spiller utroligt beskidt. Stikker fødderne ind under skytternes fødder i landingen. Albuer i ryggen på amerikanerne (Chris Bosh ligger mere ned end han står op i forsvaret), skubber bolden væk hver gang de scorer for at stoppe kampen.

3. Dommerne.... Kalder ALT for mange fejl, dette burde være en hæmsko for amerikanerne med deres halvdårlige straffekytter. De gør intet for at stoppe spaniernes beskidte spil. Amerikanerne gør stille og roligt Amrikanerne gør opmærksom på hvordan Spanierne stopper spillet ved scoring ved at røre bolden efter scoring (ikke tilladt), hvordan spanierne stikker fødderne ind under de amerikanske skytter, skubber i ryggen under kurven. Dommerne ignorer det gang på gang...

4. utroligt urutineret af spanierne at lave tekniske fejl til sidst. 2 tekniske..... Det er urutineret, det er pinligt og klasseløst.

Link to comment
Share on other sites

Tanker om finalen:

1. Amerikanerne kan da godt skyde 3'er

2. Spanierne spiller utroligt beskidt. Stikker fødderne ind under skytternes fødder i landingen. Albuer i ryggen på amerikanerne (Chris Bosh ligger mere ned end han står op i forsvaret), skubber bolden væk hver gang de scorer for at stoppe kampen.

3. Dommerne.... Kalder ALT for mange fejl, dette burde være en hæmsko for amerikanerne med deres halvdårlige straffekytter. De gør intet for at stoppe spaniernes beskidte spil. Amerikanerne gør stille og roligt Amrikanerne gør opmærksom på hvordan Spanierne stopper spillet ved scoring ved at røre bolden efter scoring (ikke tilladt), hvordan spanierne stikker fødderne ind under de amerikanske skytter, skubber i ryggen under kurven. Dommerne ignorer det gang på gang...

4. utroligt urutineret af spanierne at lave tekniske fejl til sidst. 2 tekniske..... Det er urutineret, det er pinligt og klasseløst.

Sådan er det i FIBA regi. Der findes et hav af elendige dommere og man må sige at USA tog det med oprejst pande.

Men ellers en lækker kamp, med mange rigtig gode detaljer, gejst og vilje fra begge sider.

Noget helt andet: Med D. Wades comeback ser det da pludseligt fornuftigt ud for Miami næste år.

Link to comment
Share on other sites

Kanon kamp, det var tydeligvis de rigtige hold, som var med i den.

Jeg må vist også tage mine ord tilbage mht at USA ikke kan skyde treere, da de har ramt godt på dem i de vigtige kampe.

Med hensyn til fejl, sad jeg også og blev irriterede over alle de små ligegyldige spanske fejl, men FIBA dommere dømmer vist generelt for mange småfejl. I hvert fald er de fleste euroleague kampe jeg har set blevet fløjtet ihjel.

Rudy burde også få succes i NBA for han har generelt vist stor klasse til OL. Desværre er han blevet draftet af Portland, som har nok gode spillere til at lave to hold.

Wade er tilbage og med ham, Shawn Marion og Michael Beasley burde de ikke få problemer med at nå playoff og måske kan det trekløver sammenlignes med Bostons tre stjerner fra sidste sæson.

Link to comment
Share on other sites

Forget comparisons to those guys. The Americans were lucky to be better than Spain on Sunday.

Rudy Fernandez scored 22 points and Pau Gasol had 21 for the Spanish, the reigning world champions who were hoping to win their first Olympic gold.

U.S. players appreciated the game Spain gave them. After the contest they hugged the Spainish players. Bryant had an especially long embrace for Gasol, patting his Los Angeles Lakers teammate on the back.

Dette er fra AP.

jeg er glad for at jeg ikke er amerikansk spiller. De bliver jo slagtet med mindre de vinder med 30points.

Fakta er at da kampen blev tæt lavede amerikanerne på ingen tid et hul på 10points og tog et jerngreb om kampen. Amerikanerne var psykisk stærkere og håndterede den Europæsike beskidte spillestil lang bedre end nogen af modstanderne.

Hvis jeg var spiller og en journalist skrev at jeg var heldig fordi jeg havde vundet OL finalen ville jeg smadre den pågældende journalist verbalt.. Amerikanerne var velforberedte, ydmyge, det mest hårdtarbejdende hold, bedst forberedte via video osv. de fysisk og psykisk stærkeste og spillede ærlig basketball (var ikke beskidte væk fra bolden).

Det pisser mig af at "arm char experts" kritiserer holdet så unuanceret. Amerikanernes journalister har endnu ikke opdaget at flere og flere europæere bliver stjerner i NBA og Europæerne længe har været teknisk overlegne i visse dele af spillet.

@Dwayne.. Hvis han kan holde, så bliver Miami gode. Dog kan jeg ikek se dem gå særligt langt i playoffs, selv med Dwaynes ufattelige dommertække.

Link to comment
Share on other sites

Lebron er 24 år og vejer mellem 110 og 120 kg, med en fedtprocent på under 10.

Læs lige ovenstående igen og tænk så lidt over det. :smile:

Enten er der tale om det største genetiske vidunder nogensinde eller også er han systematisk dopet over årene.

Jeg hænger lidt til en blanding. :tongue:

Jeg bliver også næsten skræmt hver gang jeg ser Dwight Howard, 22 år, +120 kg, 2.11m med et vertical jump på en meter.. Han er nok den største genetiske freak jeg har set. Det er helt vildt. Det kan næsten ikke passe at han er helt clean, selv om jeg alligevel vælger at tro på det.. Det gør det hele lidt sjovere. :tongue:

I øvrigt en kanon fed kamp finalen! Synes amerikanerne viste, at de har lige det ekstra gear, der gør dem til verdens bedste.. Hver gang spanierne kom tæt på, gik der et par minutter og så var de foran med 10 igen..

Link to comment
Share on other sites

Så døde den tidligere allstarspiller fra Portland Trail Blazers, Kevin Duckworth, 2,13 m og 125 kg i en alder af blot 44 år. Han døde af Hypertrophic cardiomyopathy (hjertestop pga en fortykkelse/forstørrelse af myocardium i hjertet) En sygdom der ofte er sat i forbindelse med intensivt brug af AAS :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Så døde den tidligere allstarspiller fra Portland Trail Blazers, Kevin Duckworth, 2,13 m og 125 kg i en alder af blot 44 år. Han døde af Hypertrophic cardiomyopathy (hjertestop pga en fortykkelse/forstørrelse af myocardium i hjertet) En sygdom der ofte er sat i forbindelse med intensivt brug af AAS :nonono:

+ en sygdom der ofte ses hos ekstremt høje mennesker. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så døde den tidligere allstarspiller fra Portland Trail Blazers, Kevin Duckworth, 2,13 m og 125 kg i en alder af blot 44 år. Han døde af Hypertrophic cardiomyopathy (hjertestop pga en fortykkelse/forstørrelse af myocardium i hjertet) En sygdom der ofte er sat i forbindelse med intensivt brug af AAS :nonono:

+ han kæmpede med overvægt som Basketballspiller og vægten steg kraftigt efter han stoppede som aktiv spiller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share