NBA 2007/2008 sæson


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Følger i med i EM?

Jeg synes godt nok, det er et højt niveau, der demonstreres :smile: . Spanien spiller fortræffeligt - Jose Calderon og Gasol, damn!

Nu har jeg ikke fulgt NBA de sidste år, så et lille spørgsmål til eksperterne: Hvordan vurderer i niveauet ved dette EM kontra niveauet ved NBA?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så starter NBA sæsonen næste uge

Er der nogen som er med i ESPN: fantasy league eller andre nba-spil. Jeg har selv lige draftet til mine to hold hos ESPN, hvor jeg fik disse to hold, som jeg er lidt spændt på (i ligaer med 10 hold):

PG Andre Miller

SG Kobe Bryant

SF Richard Jefferson

PF Jermaine O'Neill

C Chris Kaman

G Allan Iverson

F Lamar Odom

U Tracy McGrady

U Rudy Gay

U Jameer Nelson

B Nene

B Andres Nocioni

Pg Maurice Williams

Sg Vince Carter

SF Andre Iquadala

PF Charlie Villaneuva

C Pau Gasol

G Jason Richardson

F Al Thornton

U Marcus Camby

U LaMarcus Aldridge

U Ricky Davis

B Elton Brand

B Delonte West

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Fuck Steve Nash er god! Jeg har ikke set ham spille i 2-3 år, men har lige beskuet nattens kamp mellem Suns og Nets. Den der aflevering bag om ryggen :4thumbup:. Glæder mig til at se, hvad Boston har at byde på, når de engang viser dem. Det har været mit favorithold siden Bird.

Ellers ser Suns godt nok farlige ud - noget af en trio med Nash, Marion og Studamire, der dunker efter behag. Og så Bell og Barbosa til at skyde 3'ere. Er godt nok vild med den måde, Suns spiller på. Skal da til at følge med i NBA igen!

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Fuck Steve Nash er god! Jeg har ikke set ham spille i 2-3 år, men har lige beskuet nattens kamp mellem Suns og Nets. Den der aflevering bag om ryggen :4thumbup:. Glæder mig til at se, hvad Boston har at byde på, når de engang viser dem. Det har været mit favorithold siden Bird.

Ellers ser Suns godt nok farlige ud - noget af en trio med Nash, Marion og Studamire, der dunker efter behag. Og så Bell og Barbosa til at skyde 3'ere. Er godt nok vild med den måde, Suns spiller på. Skal da til at følge med i NBA igen!

Suns har været farlige de sidste 3 år og var meget tætte på at komme i finalen sidste år, hvis det ikke havde været for et par suspenderinger. De spiller flot angrebsbasketball, men i slutspillet har de problemer med alle fordi Nash ikke kan spille forsvar. I vest er han oppe mod yngre og hurtigere guards, der udnytter hans mangler på det groveste. Derfor tror jeg ikke at Suns kommer i finalen, selvom jeg ville ønske det.

Samtidig er Shawn Marion en type spiller som lever meget på garbage points og dem er der ikke mange af i slutspillet. Han har skuffet fælt de sidste par år, netop pga dette.

Jeg tror at Suns skrev kontrakt med Grant Hill af denne grund. Han kan stadig spille lige op med de bedste i ligaen, når han er skadesfri, hvilket han har været i denne sæson.

Men ellers skulle du håbe at de viser en kamp med mit favorithold Lakers. De spiller fænomenalt basketball og udnytter deres evner 100%. De er dog ramt af skader pt. så det bliver spændende at se om de kan holde røven i vandskorpen indtil alle er klar igen.

Link to comment
Share on other sites

Suns har været farlige de sidste 3 år og var meget tætte på at komme i finalen sidste år, hvis det ikke havde været for et par suspenderinger. De spiller flot angrebsbasketball, men i slutspillet har de problemer med alle fordi Nash ikke kan spille forsvar. I vest er han oppe mod yngre og hurtigere guards, der udnytter hans mangler på det groveste. Derfor tror jeg ikke at Suns kommer i finalen, selvom jeg ville ønske det.

Samtidig er Shawn Marion en type spiller som lever meget på garbage points og dem er der ikke mange af i slutspillet. Han har skuffet fælt de sidste par år, netop pga dette.

Jeg tror at Suns skrev kontrakt med Grant Hill af denne grund. Han kan stadig spille lige op med de bedste i ligaen, når han er skadesfri, hvilket han har været i denne sæson.

Men ellers skulle du håbe at de viser en kamp med mit favorithold Lakers. De spiller fænomenalt basketball og udnytter deres evner 100%. De er dog ramt af skader pt. så det bliver spændende at se om de kan holde røven i vandskorpen indtil alle er klar igen.

Du glemte lige at sige at Stoudamire heller ikke spiller forsvar. Jeg kan bare ikke have basketspillere der ingen defensive effort viser, når de er så velbetalt som de er.

Hakeem Olajuwon kunne sgu lære dme en ting eller 2 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du glemte lige at sige at Stoudamire heller ikke spiller forsvar. Jeg kan bare ikke have basketspillere der ingen defensive effort viser, når de er så velbetalt som de er.

Hakeem Olajuwon kunne sgu lære dme en ting eller 2 :laugh:

Jeg tror også at Studamare skal være glad for, at der ikke er nogen officiel statistik hvad der bliver scoret imod spillere (Bynum ramte 13/15 imod ham sidst, Bogut 14/16 og Al Jefferson scorede 39pts forleden).

Men Nash er godt nok uhyggelig (7 ud af 9 i treere i tv-kampen), han kan vist andet end at aflevere.

Det er ellers nogle gode kampe de er begyndt at vise, først tabte Cleveland med 2 efter at have brændt i sidste sekund, så slog Cleveland Lakers med, efter at lakers glemte at afslutte deres sidste angreb. Lebron slog også Kobe i kampen imellem MVP-kandidaterne, da Kobespillede håbløst i sidste quarter (han fik dog stadig gode points til mit fantasy hold).

Det er godt nok lidt kedeligt at se Bakken Bears efter sådanne kampe :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også at Studamare skal være glad for, at der ikke er nogen officiel statistik hvad der bliver scoret imod spillere (Bynum ramte 13/15 imod ham sidst, Bogut 14/16 og Al Jefferson scorede 39pts forleden).

Men Nash er godt nok uhyggelig (7 ud af 9 i treere i tv-kampen), han kan vist andet end at aflevere.

Det er ellers nogle gode kampe de er begyndt at vise, først tabte Cleveland med 2 efter at have brændt i sidste sekund, så slog Cleveland Lakers med, efter at lakers glemte at afslutte deres sidste angreb. Lebron slog også Kobe i kampen imellem MVP-kandidaterne, da Kobespillede håbløst i sidste quarter (han fik dog stadig gode points til mit fantasy hold).

Det er godt nok lidt kedeligt at se Bakken Bears efter sådanne kampe :tongue:

Det er jo netop der det skinner igennem at han er kommet direkte fra high school. Han har aldrig spillet under ordnede forhold og lært hvordan man spiller hjælpeforsvar og mod diverse zoneforsvar. De små hår rejser sig på mine arme når jeg ser ham blive tørret i hoved og røv af spillere han burde være i stand til at dække.

Link to comment
Share on other sites

Lebron er for vild!

Men Kobe spillede nu også en god kamp - tog bla mange rebounds. Og hvilken katastrofal afslutning er Lakers :nonono:

Kan ikke vente til DK4 - min nye favoritkanal - sender Denver og min all time favorit: AI!

Kobe havde gode stats, men han lavede ikke meget fornuftigt i 4. periode, hvor han spillede alt for meget solo, og tog nogle håbløse buzzerbeater langskud i angreb, hvor ingen anden Lakers spiller nåede at røre bolden. Lakers havde været bedre tjent, hvis han afleverede lidt mere i perioden (han ramte også kun 1 ud af 7 skud). Han nåede vist også at opdage, at Cleveland og Lebron kan dække ret godt forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt rigtigt rigtigt god trade!

Nu må vi se om Buynum og Gasol kan få det til at spille sammen. Jeg er ganske sikke rpå det skal koere i triangle offence. Pau virker som en intelligent Europaeisk spiller der kan aflevere skyde mellemdistance etc. Det bliver godt tror jeg!

Naeste er om der er nogen der tager en gammel Jason Kidd. Jeg ville taenke mig rigtgt god tom inden jeg tradede efter ham Atlanta ville vaere et godt fit, men ved ikke om en trade kan gennemfoeres der matcher Kidd's syge leanninger de naeste to år...

Link to comment
Share on other sites

Shaq til Phoenix???

Hvad fanden sker der???

De er jo ikke rigtig kloge... :nonono:

1. Hvem fanden vil have Shaq?

2. Hvem fanden vil have Shaq's dårlige forsvar?

3. Hvem fanden vil have Shaq's dårlige knæ, hofte, ryg, quadriceps, læg.

4. Hvem fanden vil have Shaq's latterlige kontrakt?

5. Hvem fanden vil have Shaq's straffeprocent?

Etc.....

Han kan ikke løbe, han kan ikke dække forsvar, han tror stadig han er en stjerne, men han er en has-been. Han kan ikke skyde straffe.

De er sindssyge....

Det eneste der ville give mening var hvis Ny tradede nogle lorte kontrakter til Miami for Shaq som så lovede at retire med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Det værste er næsten at Dwayne Wade slår sin krop i stykker ved at spille med småskader konstant på et hold uden en chance. Han skulle tvinges ind til rehab og væk fra banen til han var klar igen. Miami er alligevel færdige. Så kunne de få bedre draft picks i år, med mindre alt er tradet væk?

Lige meget hvad så er det galmatias at ødelægge en ung atlets fremtid på den måde som de gør med Dwayne Wade lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Shaq doesn't fit into their style of play. Even if he's in the best shape of his life, he can't get up and down the floor with the Suns. He'll be worthless on offense, and he's going to destroy their flow. He's lazy. He's not going to work hard. He's injury-prone. He's not worth the money. They still won't win a championship with him there.
Fra Espn.com

Alligevel mener forfatteren at Shaq er en god deal....

Der er et par ting der taler for Shaq som jeg ikke havde tænkt over:

1. Pengene,

Shaq's kontrakt er stor (40millioner dollars over de næste to år). Men han genererer latterligt mange penge i sponsorer og skaber opmærksomhed. Han er en mediedarling af de store.

2. Hans offensive kvaliteter,

de behøver ikke Shaq for at score mange points, de skulel gerne få mere ud af Stoudamire nu hvor han bliver powerforward. Derudover er Shaq god til at aflevere, så de ville kunne udvikle et inside-out game nu.

3. Hans manglende evne til at løbe,

Shaq skal bare rebounde og lave outlet passes.

4. Hans svage forsvar.

Shaq er høj, det er nok.

Spørgsmålet er bare, kunne suns ikke have fundet en center der kan rebounde og lave outlet passes til en billigere penge? En center der KAN dække forsvar og aflevere?

En center der der kan løbe og dunke som en crazy man på fastbreaks?

De havde Shawn Marion!!!

En allstar der er en fantastisk allround spiller, og så gør de det der?

I sommers talte man om kevin Garnett for Shawn Marion. Prøv at forestille jer suns med Kevin Garnett :freaked:

I deres sidste kamp havde Suns 1 steal i hele kampen, inklusiv 2gange overtid.

Chris Paul scorede 42 points, fg% 55, havde 9 assists, 8steals, 1turnover. Skide godt forsvar på ham.....

Jeg har svært ved at se hvordan Shaq skal kunne hjælpe på Suns fuldstændige mangel på forsvar.

Bliver spændende at se...

Link to comment
Share on other sites

Fra Espn.com

Alligevel mener forfatteren at Shaq er en god deal....

Der er et par ting der taler for Shaq som jeg ikke havde tænkt over:

1. Pengene,

Shaq's kontrakt er stor (40millioner dollars over de næste to år). Men han genererer latterligt mange penge i sponsorer og skaber opmærksomhed. Han er en mediedarling af de store.

2. Hans offensive kvaliteter,

de behøver ikke Shaq for at score mange points, de skulel gerne få mere ud af Stoudamire nu hvor han bliver powerforward. Derudover er Shaq god til at aflevere, så de ville kunne udvikle et inside-out game nu.

3. Hans manglende evne til at løbe,

Shaq skal bare rebounde og lave outlet passes.

4. Hans svage forsvar.

Shaq er høj, det er nok.

Spørgsmålet er bare, kunne suns ikke have fundet en center der kan rebounde og lave outlet passes til en billigere penge? En center der KAN dække forsvar og aflevere?

En center der der kan løbe og dunke som en crazy man på fastbreaks?

De havde Shawn Marion!!!

En allstar der er en fantastisk allround spiller, og så gør de det der?

I sommers talte man om kevin Garnett for Shawn Marion. Prøv at forestille jer suns med Kevin Garnett :freaked:

I deres sidste kamp havde Suns 1 steal i hele kampen, inklusiv 2gange overtid.

Chris Paul scorede 42 points, fg% 55, havde 9 assists, 8steals, 1turnover. Skide godt forsvar på ham.....

Jeg har svært ved at se hvordan Shaq skal kunne hjælpe på Suns fuldstændige mangel på forsvar.

Bliver spændende at se...

Memphis trade lød dårligt, men dette her er totalt håbløst. Shaq er så meget history, og har nået det punkt, hvor han burde slutte karrieren, specielt når han er så doven, at han ikke engang prøver at komme i form, så han ikke hele tiden bliver skadet, men det er længe tid siden, at han har været i form. For 3 år siden, så jeg i playoff'en at han ikke kunne dække Duncan, som løb cirkler rundt om ham, så det må også være begrænset, hvad han kan bidrage med i forsvaret.

Hvis han overhovedet kommer sig nok over sine skader til at kunne komme på banen.

Espn havde en artikel med 25 centerspillere, som er bedre for Phoenix, alligevel ofrede de en af NBA's bedste forsvarsspillere og generelt bedre allround spillere for Shaq, som ikke engang kan matche Marion i rebounds eller låg.

Link to comment
Share on other sites

Memphis trade lød dårligt, men dette her er totalt håbløst. Shaq er så meget history, og har nået det punkt, hvor han burde slutte karrieren, specielt når han er så doven, at han ikke engang prøver at komme i form, så han ikke hele tiden bliver skadet, men det er længe tid siden, at han har været i form. For 3 år siden, så jeg i playoff'en at han ikke kunne dække Duncan, som løb cirkler rundt om ham, så det må også være begrænset, hvad han kan bidrage med i forsvaret.

Hvis han overhovedet kommer sig nok over sine skader til at kunne komme på banen.

Espn havde en artikel med 25 centerspillere, som er bedre for Phoenix, alligevel ofrede de en af NBA's bedste forsvarsspillere og generelt bedre allround spillere for Shaq, som ikke engang kan matche Marion i rebounds eller låg.

Du er espn insider? hvad koster det dig?

Link to comment
Share on other sites

Du er espn insider? hvad koster det dig?

Det er et godt spørgsmål, for jeg har ikke bemærket at de har trukket nogen penge på min konto for det.

Espn insider er beregnet til amerikanere, og der hører et blad med, som de sender hver måned. Det koster umiddelbart 30$ om året (mener jeg), men fordi jeg ikke er amerikaner og ikke har en amerikansk adresse, ville de sende mig bladet med luftpost til en langt højere pris. Jeg mailede dem så og bad om jeg ikke kunne undvære bladet og så blot betale de 30$, men det kunne man ikke. I stedet opfordrede de mig til at finde en maerikansk adresse, som de kunne sende bladet til.

Enden på det hele blev, at jeg får bladet (som faktisk er ret dårligt, omfatter alle sportsgrene, indeholder 3/4 reklamer og i øvrigt ingen NBA-artikler, som jeg ikke allerede har læst på nettet), men jeg er ikke sikker på, at jeg overhovedet betaler noget. Det vil jeg lige checke nærmere når jeg kommer hjem.

Men det giver adgang til rigtig mange spændende artikler og nyheder, som det almindelige ESPN ikke har, så det var besværet værd.

Jeg har også to hold med i deres fantasyleague, hvilket er ret underholdende og tidskrævende. Men det er officielt kun tilladt for amerikanere og canadiere at deltage (et år fik jeg en svensk kollega til at betale for mig, da ESPN ikke ville acceptere mit danske visakort).

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg ikke havde tænkt over er at Phoenixs fysiske trænere er lidt af nogle Wizards. Foam rolling, A.R.T. og bevægelsesterapi(Z-Health) er en stor del af deres måde at bearbejde skader på.

Om det så er nok til at få Shaq skadesfri vil kun tiden vise. Men det ville sgu være lidt sjovt, hvis han får sin anden ungdom pga. et par fysiske trænere.

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg ikke havde tænkt over er at Phoenixs fysiske trænere er lidt af nogle Wizards. Foam rolling, A.R.T. og bevægelsesterapi(Z-Health) er en stor del af deres måde at bearbejde skader på.

Om det så er nok til at få Shaq skadesfri vil kun tiden vise. Men det ville sgu være lidt sjovt, hvis han får sin anden ungdom pga. et par fysiske trænere.

Ja de skulle være iblandt de bedste i branchen.

Sammen med Detroit's folk.

Dog SKAL Shaq til at trimme ned.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share