Svendsens Logbog


Svendsen
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Efter en lettere omprioritering af min træningstid, vil jeg nu kaste mig over vægtene igen. Mine primære sportsinteresser har i de sidste 3-4 år været MMA. Sidste januar begyndte jeg at undervise og træne Brasiliansk Jiu Jitsu. Da vi nu træner BJJ tre gange om ugen i min klub, er min tid til MMA og Thaiboxing blevet særdeles sparsom, i kraft af de store restitutionskrav som aktiviteterne hver har. Nu vil jeg fokusere på min undervisning, hvilket giver plads til meget anden træning. D

Tidligere har jeg haft flirtet med lidt regulær vægtløftning, men det er et godt stykke tid siden.

Jeg regner med at loggens omdrejningspunkt bliver vægttræning. Jeg er dog åben over for hvad nu udvikling den vælger at tage - hvis nogen :blush:

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Første træning er i hus. Jeg har meldt mig ind hos Power Gym som ikke ligger langt fra mit hjem.

Jeg kørte et opvarmningssæt ved hver forskellig øvelse.

Squat

3 x 8 @ 40kg

Dødløft

3 x 6 @ 60kg

Bænkpres

3 x 8 @ 40kg

Hammercurl

1 x 8 @ 11.5kg

Overhead shrug med håndvægte

2 x 10 @ 6kg

Spiste en banan og drak en liter kakao.

Dejligt at være tilbage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Overhead shrug med håndvægte

2 x 10 @ 6kg

Spiste en banan og drak en liter kakao.

Dejligt at være tilbage :smile:

Welcome to the wonderful world of BB! :superman:

Hvorfor OH shruggin'? - går ud fra det er ikke for at tæske trapz da der jo skal en del kilo til. Rammer den en hemmelig muskel?

Link to comment
Share on other sites

Welcome to the wonderful world of BB! :superman:

Hvorfor OH shruggin'? - går ud fra det er ikke for at tæske trapz da der jo skal en del kilo til. Rammer den en hemmelig muskel?

Tak for den fine velkomst :bigsmile:

Den sidste øvelse var inspireret fra denne artikel. Blot lidt eksperimenteren.

---

Aftentræning:

1½ times BJJ. Let sparring hele vejen igennem.

Link to comment
Share on other sites

Mere eksperimenteren med teknik og hvordan øvelserne virker på kroppen.

Lidt længere pause mellem sættene end sidst, 2-3min.

Lidt opvarmning

Squat

3 x 8 @ 40kg

Bliver øm i albuen af at sætte hænderne tæt ind. Skal arbejde med vejrtrækningen

Dødløft

3 x 6 @ 40kg

Skal arbejde med at holde spændet, og så sænkningen af vægten(bevægelsesbanen). Har det med at ramme ind i knæet.

Bænkpres

2 x 8 @ 20kg

2 x 8 @ 30kg

Teknikken føltes bedre end sidst, men der er stadig plads til mange forbedringer. Særligt kan jeg lære at holde bevægelsesbanen, at sænke den mere kontrolleret, og så at dreje albuerne indad.

Hammercurl

2 x 6 @ 11.5kg

Prøvede med to håndvægte på en gang, og prøvede at ændre vinklen

Pullup

2 x 3 @ kropsvægt

Underhåndsgreb synes lettest.

Face-pulls

2 x 8 @ 10 kg

Skal lige regne ud hvilket greb jeg skal sætte på, og hvilken vinkel og ROM jeg bruge

En shake og banan, og nu vil jeg ud og sætte plakater op.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den nye log! Skal indlægget om BJJ forståes derhen, at der nu vil blive satset mindre på deltagelse i FG o.lign. fra din side eller hur?

Flot fyr ham Lester :4thumbup:

Tak :smile: Jep, planen er at få stablet et godt BJJhold på benene, og når det kan køre af sig selv, med flere undervisere, så kan jeg kan fokusere på min vale tudo karriere igen.

Yuppp Til ein Welcomez zurük til MOL, svendsen!! :4thumbup:

Haha hvad snakker du om, jeg har været på MOL i mange år :blush:

Wauw .. En ny diskolog!

Glæder mig til at se, hvad din 1RM er i BB curl. :superman::laugh:

Hr. K

Sikkert ikke ret meget endnu, men igen.. der skal ikke meget til for at lave sådan en her

rnc.jpg

Hvis du forstår sådan en :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke Rickson? :bowdown:

Jeg har et par gamle judo gi-chokes i ærmet hvis det var nowet - selvom de nok er lidt rustne :innocent:

Jo, Rickson og Royler :bigsmile:

Jeg kunne godt tænke os at vi tager ud at besøger Thøger/Aalborg Jitz på et tidspunkt, så kan du lige vise mig lidt rustent judo. Jeg smutter dog på ferie fra fredag, og de næste to uger frem, så det må vente lidt.

----

Aftentræning: 1½ times vale tudo, Sidste halve time bestod af cirkeltræning og boksning med/mod Hr. K. Synes stadig jeg er godt med, selv om jeg ikke rigtig har fået trænet fast vale tudo de sidste to måneder.

Regner med at bringe mig selv i overtræning her inden ferien, så jeg kan bruge den første halvdel på at restiturere, og den anden på at blive skadefri :smile:

Link to comment
Share on other sites

Teknik træning | Alternativ dag

Opvarmning

Reverse Lunge, kropsvægt

3 x 8 (til hver side)

Balancen var lidt off de første par sæt, men fik nogen lunde styr på det til sidst. Fokuseret på at være "høj" og ikke dreje knæene/fødderne. Afsluttede med statisk hold på en 20 sekunder.

RDL eksperimenteren

3 x 8 @ 20 kg

Hm, skal lige regne bevægelsen ud, og om jeg skal fortsætte med at øve på den, eller skifte over til SLDL

Scalp Pushups

3 x 12

DPpress

3 x 8 @ 11.5 kg (hver)

God udførelse

Siddende Row med et sekund hold

1 x 8 @ 10kg

3 x 8 @ 25

God udførelse. Strak pecsne ud imellem sættene

------------------------

Jeg har nogenlunde fundet ud af hvordan min træning kommer til at se ud/stræber efter:

* To-tre træninger om ugen

* Fullbody to gange i træk: Squat, Dødløft, Liggende DBpress, Pullups og Face Pulls

* Hver tredje gang er alternativ træning: Lunge, RDL, Bænkpres, Siddende Row

* Alt efter lyst smider jeg lidt ekstra øvelser på, fx hammercurls, noget for læg, pushups etc.

* Reps inden for 5-12, sæt inden for 1-4, pause mellem sæt på under to minutter, et opvarmningssæt

* Skal gerne være færdig inden for en time

* Progressionen bliver på dagsform, og uden at presse mig selv helt ud, så jeg har let ved at restituere fra træningerne

* Perfekt teknik i alle sæt.

Kosten har jeg også godt styr på føler jeg. Jeg går ind i en vægtøgningsfase.

Den første måneds tid vil jeg fokusere på at lære løftene (og omgivelserne) at kende.

Der kommer nok en del ændringer i fremtiden, men ovenstående er udgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg håbede du ville sætte pris på den :wink:

--------

Aften:BJJ-træning - Openguard

Vi nåede vidt omkring, både med butterfly- og spiderguard. Det går rigtig godt her for tiden, jeg synes at få nye ting til at fungere regelmæssigt, alt fra sweeps til submissions. Samtidig er jeg blevet en del bedre til at få etableret og holde mount.

I morgen nupper jeg et sidste træningspas før ferien, og så bliver denne log selvfølgelig også sat på hold i to ugers penge.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Tilbage i jakken

1½ BJJ træning. Dagens højdepunkt var da jeg tappede en med en håndledslås fra bottom side *fnis*. Har sjovt nok ondt i lænden, selv efter 10 dages pause. Det var måske også optimistisk at tro det ville gå væk efter at have døjet med det i snart et år :blush:

Må se hvad kroppen kan i morgen.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

God øm i nedreryg/lænden/røven, uden helt at kunne pinpointe det, kørte jeg en lidt mere tilfældig træning

Opvarmning

Pullups

3 x 5 @ kropsvægt

Indimellem hvert sæt: 12 scalp pushups

Bænkpres

8 @ 20kg

De næste sæt talte jeg ikke reps, men fokusere på teknikken

3 x 6-8stk @ 40kg

Et par sæt pushups

Hammercurls

2 x 4 @ 16.5kg

Gik rimelig hurtigt, skulle døje med cykelløb og nogle kickboxere.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: 1 time og 15 minutter BJJ

----

I dag: Træning i Power Gym

Opvarmning

Jeg skal lige finde ud af hvad og hvor jeg skal lave mine ting. Der mangler lidt et "atletisk" rum, hvor jeg ikke tåger rundt mellem maskiner og blikke

Squat

30 frisquat

1 x 8 @ 20 kg

4 x N(ca. 7) @ 40 kg

N betyder at jeg bare repper uden at tælle, indtil jeg ikke har mere overskud.

Dødløft

2 x 5 @ 40kg

Synes lænden klagede lidt, så jeg gik videre

DBpress

3 x N(ca. 8) @ 11.5 kg

Et sæt med en arm af gangen

Hammercurl

1 x 15 @ 8 kg

Face Pulls

Eksperimenterede lidt med forskellige håndtag. Åbenbart så det meget let ud, en gut valgte ivertfald, meget uhøfligt at stille gentagende spørgsmål midt i et sæt :crazy: Sådan lidt et alphahan-forsøg foran to kammerater tror jeg. Nå, det var også utroligt let, kan ikke helt regne øvelsen ud.

Overhead Shrug

2 x 10 @ 20 kg

Fungerede bedre end med håndvægte

Shake, kage og Cocio :tongue:

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Hehe sådan noget er jeg alt for fredelig til.

--

Ingen BJJ i dag, da vi havde arbejdsdag. Det endte med at blive et helt fint (GPPagtigt) workout, blandt andet 1 times konstant flytten af murbrokker, enkeltvis, i spande og trillebøre. Masser af sumoløft. Efterfølgende masser af mad, og så tog jeg hjem og sov en time.

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

1½ time sveddryppende MMA

Havde blandt andet et fantastisk rul i opvarmningsfasen

Tirsdag:

1½ time BJJ:

Sensibilitetopvarmning :laugh: aka rul med lukket øjne

Undervisning i guardpassing principper og formularer ala Roy Harris

15 min isoleret sparring

15 min sparring

Fik et sweet guardsweep. Aner ikke helt hvad jeg gjorde, udover noget med nogle hooks og balancebrydning fra butterfly :cool:

Onsdag:

Intet. Det sidste DOMS fra i lørdags er så småt ved at gå væk

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Dagens BB:

Blev demotiveret af et rodet styrkelokale, så fik lavet et meget sporadisk bentræning. Den fungerede mere som opvarmning. Fik også lavet lidt rigtig arbejde:

Pullup

1 x 5

Chinup

2 x 3

Bænkpres

1 x 8 @ 20 kg - bred armstilling (tommelfinger udenfor ring, kortere ROM, men knap så let at styre)

1 x 8 @ 20 kg - normal armstilling (lillefinger mod ring, fungerer umiddelbart bedre for mig)

1 x 7-8 @ 40 kg

4 x 10 @ 40 kg

De sidste fire sæt var rigtig gode :smile: Lidt bedre teknik, så smider jeg lidt flere kilo på

Face pulls

3 sæt med et rebhåndtag hmm

Siddende row

1 x 10 @ 25 kg

2 x 10 @ 35 kg

Det første var for let, de sidste to sæt var gode

Hammercurl

1 x 8 @ 11.5 kg

Næste gang går jeg ned på 8 kilovægten igen

Bænk og Row sad godt, jeg tror jeg smider pullup/chinup ud af programmet, da mine skuldre ikke er så glade for øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share