Svendsens Logbog


Svendsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke fået bodybuildet i et stykke tid. I mandags tog jeg den påkrævede introduktion til mit nye træningssted(også selvom jeg, udvidende om kravet til introduktion, allerede har haft tilraget mig en gang massage!). Stedet er langt fra guld og grønne håndvægte, i den forstand at der var en del ordensregler som skal overholdes for at alle føler sig velkommen. Jeg kan undre mig over at jeg i fremtiden skal have et håndklæde med rundt, så jeg kan svede på det frem for udstyret. Yderligere har de sådanne afspritningsflasker stående, kendt fra solarier, som man skal bruge de steder hvor man ikke kan placere håndklædet så det opsamler alt ens sved. Det jeg undrer mig over er værdien af disse påbud for at holde god hygiejne, idet jeg er vant til at ligge og rode rundt i en svedpøl, uden at det generer mig. Det giver dog god mening i den forstand, at mange af stedets brugere nok ikke er vant til sådan fælles fysisk udfoldelse, og måske vil finde det lidt ulækkert, selvom det langt fra er unaturligt at svede.

Søndag fik jeg sparret en del no-gi/SW. Tirsdag underviste jeg kun - dels på grund af at jeg ikke vil pådrage mig nogen skader før SW-kurset, og dels pga. at jeg tidligere på dagen valgte at sætte i løb på et fortov. Min fod sad dog fast, så jeg faldt så lang jeg er, og selv med god faldteknik lykkedes det mig at pådrage mig en stor hudafskrabning på min ene håndflade. Nu håber jeg såret får helet sig en del inden i morgen, men jeg ved godt at det ikke sker, og at jeg må døje med blodig sportstape på hånden de næste fire dage. I morgen smutter jeg nemlig på SW-instruktørkursus - 24 timers SW-træning over fire dage - ja tak :wub: ShootersMMA kurser er mindst lige så hårde som de er gode, så jeg ser frem til 4 x træning-mad-lur-træning-mad-søvn. Jeg håber at kunne få sneget lidt læsning ind i mellem.

Næste uge skal jeg deltage i et aalborgensisk BB-BJJ seminar :devil: ender jo helt med at jeg bliver dygtig

--

Da jeg kørte i bussen i dag, stod to +70år mænd på. Den ene døjede forfærdeligt med at putte sit klippekort i automaten, hvilket han kasserede en kommentar fra kammeraten om at han dog vist nok skulle begynde til desens bodybuildning så han kunne sætte sådan elendig maskineri på plads. Og så siges det at Bodybuilding ikke har et funktionelt islæt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:cool: Så blev jeg lige dobbelt så klog på SW, plus masser af hudafskrabninger og godt humør.

Vi starter no-gi på tirsdag med alt det nye materiale, så der er masser at gå i gang med. Glæder mig allerede til at få tingene til at lykkes i sparring.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

:blush: Jeg havde så ikke tålmodighed til at vente til tirsdag, så det blev til 1½ times MMA - 20min opvarmning, og resten var vist ligeligt delt mellem bokse/brydedrills og shootfighting sparring. Fangede en eller to nye ting, og fik nogle gamle ting markant forbedret - the system works
Link to comment
Share on other sites

1½ times undervisning i det nye materiale - takedowns I

Træningen fungerede ikke optimalt. Der var alt for mange forskellige grupperinger at holde styr på. De fleste synes ikke at få fat i tingene, nogle synes at kede sig, og andre igen var rundt på gulvet, og jeg fik knap kørt 10 gentagelser af noget som helst. Da vi nåede jeg til sparring, var jeg for meget optaget af at det fungerede for andre, hvilket gjorde jeg mistede noget af mit fokus.

Mere stram organisering er nødvendig, når jeg står med et hold hvor ikke alle ved hvad det handler om.

I morgen har jeg bestilt massage - haps

Link to comment
Share on other sites

Som kontrast til min sidste massør, var denne en snaksalig ung dame. Hun nåede ikke i dybden på samme måde som den sidste gut, men til gengæld gav hun mig et par gode råd til min holdning, hvilket kastede lidt lys over noget af det jeg har arbejdet med det sidste stykke tid. Synes det var lettere at slappe af sidste gang, hvor jeg ikek skulle koncentere mig om andet end at slappe af - i dag var det dog lidt mere hyggeligt.

Link to comment
Share on other sites

1½ times undervisning i det nye materiale - takedowns I

Træningen fungerede ikke optimalt. Der var alt for mange forskellige grupperinger at holde styr på. De fleste synes ikke at få fat i tingene, nogle synes at kede sig, og andre igen var rundt på gulvet, og jeg fik knap kørt 10 gentagelser af noget som helst. Da vi nåede jeg til sparring, var jeg for meget optaget af at det fungerede for andre, hvilket gjorde jeg mistede noget af mit fokus.

Mere stram organisering er nødvendig, når jeg står med et hold hvor ikke alle ved hvad det handler om.

Mange gange kan det hjælpe på ens undervisning, hvis en anden instruktør er med og kommer med respons efterfølgende.

Ellers få een eller anden til at optage din instruktion, og se optagelserne igennem hjemme i privaten. Det er hårdt men effektivt.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jep fik også input af de instruktører der var med. Videooptagning af selve optagelsen, er lidt overkill af situationen vurderer jeg (da det var en enkeltgangs oplevelse), men tak for ideen.

----

Lørdag: Laaang dag på kontoret. Der var en del spændende teknikker, men meget af dagen var for mig ødelagt pga. de lange pauser mellem bevægelserne, hvilket gjorde mig kold, og så kom noget døj med kroppen frem, hvilket gjorde mig mere eller mindre immobil i hofteregionen. Da vi så rullede senere på dagen, gik det endeligt væk, og jeg kunne nyde træningen igen.

----

Søndag: Dagen gik meget bedre, da jeg sørgede for at være i konstant bevægelse. Til sidst fik jeg rullet mig lidt tør for energi; dejligt.

Link to comment
Share on other sites

Så stille som vinden udenfor nu river i bygningen

For at tilføje noget fornuftigt til ovenstående, så er det blevet helt nedprioteret, særligt i kraft af SWkurset. Og lige nu trækker MMA endda også - tsk hvad skal det ende med.

No-gi BJJ: Fandt ud at jeg havde nogle timer fri, så i sidste øjeblik fik jeg en lavet en aftale med en besøgende udefra, og vi fik rullet 1-1½ times tid. Hun gad ikke ned i min lukket guard(sjovt nok), så jeg fik lov at lege en del med open guard, hvilket resulteteret i at jeg for første eller anden gang nogensinde fangede mig noget ordentligt X-guard. August, et af mine overhoveder, har også pointeret at X-gym nødvendigvis, hvis vi skal leve op til vores navn, må kunne mestre X-guard. De første spæde skridt er nu taget. Iøvrigt lykkes det med et rigtig godt flow hele vejen igennem. "Perfekt træning" falder mig ind.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

CSAopen - Du tænker vist på OM 9 :smile:

Ja, kombinationen af besøg fra en meget aktiv udøvende (! Det er nice) BJJ'er og to kurser oveni hinanden, har givet rigtig godt. Jeg regner egentlig ikke med at deltage i noget her i fremtiden, men jeg vil gerne have nogle af mine elever ud at kæmpe. Vi venter på den rette lejlighed.

Link to comment
Share on other sites

CSAopen - Du tænker vist på OM 9 :smile:

Ja, kombinationen af besøg fra en meget aktiv udøvende (! Det er nice) BJJ'er og to kurser oveni hinanden, har givet rigtig godt. Jeg regner egentlig ikke med at deltage i noget her i fremtiden, men jeg vil gerne have nogle af mine elever ud at kæmpe. Vi venter på den rette lejlighed.

Ja, OM9 selvfølgelig! Der er jo snart Scandinavian Open :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så UFN+TUF6 fredag, brugte det meste af dagen i går på at coache to kæmpere til Fightergalla5, og i aften vil jeg se UFC76 - må passe på ikke at glemme skolen helt :blush:

Søndagstræning: 1 times Takedowns, 30 min sparring

En del drills, og så bagefter rigtig god sparring. Et stykke tid siden jeg har sparret højintensitivt med min træner, men fik muligheden for det i dag - :4mewantfood: Vi fik også skudt lidt video. Det er lang tid siden jeg sidst har set mig selv i aktion, så jeg er lidt spændt.

Gårsdagens udflugt til Odense gav mig også blod på tanden med at komme igang med MMA igen, så det prøver jeg, og så må jeg evaluere alt efter hvordan det går med kroppen, og lektierne.

Link to comment
Share on other sites

1½ times MMA - *evalueringstræning*

Primært arbejde fra nederst i guard og stående kombinationer. Stående træning til sidst. Tog et par runder SWrunder bagefter, gik lige efter bogen! 2-1->ryg->nedtagning->kontrol->RNC Tror jeg nuppede sekvensen tre gange, hvilket gav en lidt frusteret modstander :blush:

Link to comment
Share on other sites

Godt tempo på træningen i dag, takedowndrillsne er ved at sidde der. Jeg regne med at dele opvarmningen op i to gennem den næste månedet. Dem der har været til undervisning de sidste fire gange, kan bruge drills, andre(nye) vil blive undervist i "flow"roll, for at gøre dem til gode sparringspartnere fra starten. Det løser problemet med hvad jeg skal sætte nye til.

Fik en halv times sparring i dag, og mit nye sweep fra guard er ved at være der :cool:

Link to comment
Share on other sites

45 minutters MMA. Stoppede da jeg sansede at kroppen ikke var helt glad for belastningen. Fik dog nået at gennemgå en god, fysisk og motorisk udfordrende opvarmning, og en del guard arbejde. Så misundeligt til mens de andre blandt andet lavede lækre konditionsdrills hvor de kastede rundt med en stor sandsæk i et minut af gangen.

Jeg vil prøve mig med et nyt skema i fremtiden:

Mandag: MMA

Tirsdag: BJJ

Onsdag: Fri

Torsdag: Fri

Fredag: Bodybuilding

Lørdag: Fri

Søndag: BJJ

Sådan kommer det til at se ud i fremtiden, hvilket skulle holde min striking ved lige, men så også kun det. Inden for en nær fremtid får vi en ekstra BJJ træning, som kommer til at ligge enten torsdag, fredag eller lørdag. Det skulle gerne give plads til min skolegang og 8 timers søvn hver nat :smile:

Link to comment
Share on other sites

45 minutters MMA. Stoppede da jeg sansede at kroppen ikke var helt glad for belastningen. Fik dog nået at gennemgå en god, fysisk og motorisk udfordrende opvarmning, og en del guard arbejde. Så misundeligt til mens de andre blandt andet lavede lækre konditionsdrills hvor de kastede rundt med en stor sandsæk i et minut af gangen.

Jeg vil prøve mig med et nyt skema i fremtiden:

Mandag: MMA

Tirsdag: BJJ

Onsdag: Fri

Torsdag: Fri

Fredag: Bodybuilding

Lørdag: Fri

Søndag: BJJ

Sådan kommer det til at se ud i fremtiden, hvilket skulle holde min striking ved lige, men så også kun det. Inden for en nær fremtid får vi en ekstra BJJ træning, som kommer til at ligge enten torsdag, fredag eller lørdag. Det skulle gerne give plads til min skolegang og 8 timers søvn hver nat :smile:

Lige et tip fra mine styrkeløfterdage: Sørg for at spise godt og ofte. Det hjælper utroligt på restitutionen. Hvis du vil have et par tips til en madplan eller gode fødevarer, så sig til. Jeg har et bl.a. par bøger liggende om madlavning for fattigrøve.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Tak for tilbudet, men jeg gider altså ikke lave mad :blush: Min madplan består af rugbrødsmadder, havregrød etc. og jeg mener jeg har godt styr på kosten. Mit største problem er at få købt ind, fordi der ikke ligger noget supermarked i min nære omkreds, og da jeg handler ind sammen med min skoletaske, så det er begrænset hvor meget jeg kan slæbe hjem af gangen.

Hvis du tager en brændbar DVDskive med i morgen, og ligger den nede i skabet, så kan jeg have brændt noget boksning til dig til på mandag. Hvis du glemmer, kan du få halvdelen på CD.

---

BJJ 1½ time. Gav den god gas, og er lidt øm i baller/lænd nu. Burde gå væk i morgen med en fri dag. Har efterhånden fået identificeret mine lænde-problemer som havende noget med iskias at gøre.

Mit game er efter SW-kurset ved at ændre sig til et mere hurtigt, angribende game, hvilket gav pote i dag, hvor jeg komplet dominerede en som normalt ruller godt op med mig. :cool: Samtidig var folk også yderst tilfreds med undervisningen i dag, så det var godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share