Lee priest vs Ronnie rep range


Guest Infestedass
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg er lige blevet ejer af en film med Ronnie Colemann og Lee Priest, men når jeg ser den med Lee træner han omkring de 6-8 slow-super slow, mens Ronnie kører 10-15 hurtigt, men er stærkest. Er det fordi farten gir eksplosiv styrke smatidig med masse på grund af høj reps? Lee er svagere men har stor masse, men kører langsomt ved hver reps.

Hvad er bedst high reps hurtigt eller low reps langsomt?

Eller begge to som variation

Link to comment
Share on other sites

Tiden under spænding er afgørende for hypertrofi. Jeg vil gætte på at de 2 bodybuilderes tid under spænding er den samme. Den ene kører eksplosivt med lidt højere reps, mens den anden kører langsommere med lidt lavere reps. Ronnie´s overlegne styrke ligger i det faktum at han tidligere har trænet styrkeløft. Desuden så tror jeg ikke kun han kører 10-15 reps. Jeg har lige set Ronnie´s nye video "The Unbelievable", og der kører han helt ned til 2 reps i dødløft og 4 reps i front squat. Så det variere nok i perioder. Om ikke andet, så er hemmeligheden at kører med tungere og tungere vægte, men kun hvis man kan overholde tiden under spænding. Så skal hypertrofien nok komme. Det svære i at sætte et effektivt program sammen, er ikke at lave et split, og vælge en effektiv rep range. Det svære er at manipulere med sin volumen og intensitet, så man hele tiden stimulere fremgang.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En anden faktor er også at der er stor forskel på de to BB'ere rent fysisk. Der er ingen tvivl om at Lee Priest er stærk af sin størrelse, men Coleman er i en styrkeklasse for sig selv i BB.

Du skal heller ikke regne med at begge BB'ere træner i den samme rep range hele tiden.

Tempo og repantal er variabler, som du selv kan eksperimentere med.

Ps. jeg har også lige set "Ronnie Coleman the unbelievable" og han er et monster. Men tit er hans udførelse af øvelserne ret sjusket og han bruger tit 3/4 movements. Især hans Lægtræning ser fuldstændig mærkelig ud.

Men det ser da ud til at vike på ham, m. undtagelse af læggen, så????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share