Løfte/bære kasser


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

På mit job skal jeg pakke ting i kasser, og derefter flytte kasserne et stykke vej. Der er tale om ganske store, rektangulære papkasser, så jeg skal enten tage fat i hver ende (meget bredt greb) eller lægge armene om kassen, og derefter løfte den på omtrent samme måde, som når deltagerne i stærkmands-konkurrencer løfter de der runde stenkugler (som naturligvis er endnu mere uhåndterlige) op på et bord.

Mit spørgsmål er: Hvilke muskler skal trænes, for at dette bliver nemmere/mere effektivt? Jeg har søgt lidt i dette fora, men ikke fundet ret meget brugbart.

På forhånd tak.

Ox.

Link to comment
Share on other sites

På mit job skal jeg pakke ting i kasser, og derefter flytte kasserne et stykke vej. Der er tale om ganske store, rektangulære papkasser, så jeg skal enten tage fat i hver ende (meget bredt greb) eller lægge armene om kassen, og derefter løfte den på omtrent samme måde, som når deltagerne i stærkmands-konkurrencer løfter de der runde stenkugler (som naturligvis er endnu mere uhåndterlige) op på et bord.

Mit spørgsmål er: Hvilke muskler skal trænes, for at dette bliver nemmere/mere effektivt? Jeg har søgt lidt i dette fora, men ikke fundet ret meget brugbart.

På forhånd tak.

Ox.

Op på skulderen med dem, og lad dem hvile der mens du bærer dem.

Eller som kommentar til det du skriver:

Hvor længe skal du have det arbejde? Er det bare i ferien eller er det fast?

-Hvis det kun er i ferien så kan det vist ikke betale sig at begynde at træne specifikt. Og desuden ville mit bud være, at du automatisk får trænet de muskler du bruger ved at bære kasserne. Så det gælder bare om at klø på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du alligevel skal bruge 3-4 timer om ugen på at træne og transportere dig til det sted du træner, kan du vel lige så godt træne for at opnå et overordnet niveau af "fitness".

Et almindeligt træningsprogram med frie vægte og de basale øvelser med sammensatte bevægelser kan man anbefale alle mennesker, der ikke har en skavank. Uden at blinke.

Øvelser som Pull-ups, dips, pres over hovedet, dødløft, squat er alles ven.

Hvis det skal være mere rettet mod det at løfte kasserne er det Zercher-squat og div øvelser med en sandsæk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share