Fastrunner er gud!


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Fastrunner herinde fra MOL gjorde i går noget som ingen "indfødt" dansker har gjort i de sidste 12 år!

Jacob løb 800 meter til et stævne i Århus og da han passerede målstregen viste klokken 1.49,80!!! Det er kun Wilson Kipketer, der har præsteret det i Danmark siden 1995!

Stort tillykke til Jacob!

Link to comment
Share on other sites

Kæmpe tillykke :superman:

Læste lige at første runde gik på 53 sekunder( http://www.dansk-atletik.dk/ selvfølgelig i tredje position) så må anden jo næsten være knap 57, uden at være 800 meter løber vil jeg mene det måske en lidt for hurtig første runde perfekt disponeret kan den komme endnu længere ned. Bliver spændende :D

Første runde virker rimelig fornuftig tiden taget i betragtning. Alt andet lige ser du sjældent to lige hurtige runder på en 800 meter. En række faktorer er positionskampen de første 200 meter, harernes altid hurtigere udlægstempo (der var to i går) samt kroppens generelle tilstand. Da jeg i tidernes morgen løb 1.57 hed omgangstiderne 57 og 60 sek.. Et mere moderat udlæg medførte efterfølgende ingen forbedrede tider. Du er så tæt på max allerede efter 400-500 meter, at det du slækker tempoet på første runde ikke kan løbes ind de sidste 400 meter.

Ja, selv Wilson K. løb henholdsvis 49.00 og 52.13, da han i tidernes morgen slog verdensrekorden.

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Nu er det yderst, yderst sjældent jeg skriver herinde, nøjes med at læse med på sidelinien... Men når nu tråden handler om mig, vil jeg da lige svare kort;

Jeg havde ca. 53'5 - 53'7 da jeg passerede 400 m, hvilket må betyde at jeg har løbet ca. 56'1 - 56'3 på 2. omgang - det er næsten ideelt.

Det var rigtigt fedt at komme under denne drømme-grænsen, så nu skal der sættes nogle nye mål for fremtiden :bigsmile:

Jacob.

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Nu er det yderst, yderst sjældent jeg skriver herinde, nøjes med at læse med på sidelinien... Men når nu tråden handler om mig, vil jeg da lige svare kort;

Jeg havde ca. 53'5 - 53'7 da jeg passerede 400 m, hvilket må betyde at jeg har løbet ca. 56'1 - 56'3 på 2. omgang - det er næsten ideelt.

Det var rigtigt fedt at komme under denne drømme-grænsen, så nu skal der sættes nogle nye mål for fremtiden :bigsmile:

Jacob.

Tillykke med milepælen.

Har du noget kvalifikationskrav, som du jager for tiden (jeg ved godt, at der lige har været EM for U23).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share