Danmark - Irland


iceblue
 Share

Recommended Posts

tja, så indkasserede Danmark det største hjemmenederlag i 48 år da vi tabte til Irland i Århus her til aften...

det var så den 3. landskamp jeg så - og den 3. som Danmark tabte - jeg har indtil nu set Danmark - Italien, Danmark - Bosnien og nu Danmark - Irland - og Danmark har tabt alle gange.....

måske jeg burde blive hjemme næste gang :crazy:

ps. jeg har ikke billetter til Danmark - Spanien i oktober :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var en historisk dårlig fodboldkamp fra det danske landshold. Der er 0% chance for, at vi kvalificerer os. Det hele tabes i kampen mod Sverige, hvor Danmark skal være heldige hvis de hiver en uafgjort hjem. Det var så elendigt, at jeg savner ord. Nu er det sidste spinkle håb slukket imho.

Link to comment
Share on other sites

DBU ligger jo som de har redt efter man forlængte med Olsen efter den seneste mislykkede kvalifikation...

Enig!

En ny landstræner kunne måske endda tilføre lidt seværdig og direkte spil. Olsens "vi-spiller-lige-bagud-igen-mens-vi-får-styr-på-organisationen" filisofi er dræbende for underholdningen.

Link to comment
Share on other sites

DBU ligger jo som de har redt efter man forlængte med Olsen efter den seneste mislykkede kvalifikation...
Enig!

En ny landstræner kunne måske endda tilføre lidt seværdig og direkte spil. Olsens "vi-spiller-lige-bagud-igen-mens-vi-får-styr-på-organisationen" filisofi er dræbende for underholdningen.

Hold nu op!!

Det er så let altid at give træneren skylden...

Morten Olsens evner som landstræner fejler absolut intet.

Stort set alle spillere giver ham også deres ubetingede støtte.

Flere har udtalt, at de aldrig får, en så god træner som Morten Olsen.

Man skal også kigge på vores trods alt begrænsede spillermateriale.. Vi har et par "sub-elite" spillere.

Derudover hentes en stor del af vores stamspillere fra den hjemlige liga, som trods alt må siges at være et godt stykke fra topniveau.

Vi har under Morten Olsen haft en utrolig god statistik.

At vi ikke har haft heldet med os i nogle afgørende situationer, er så en anden sag..

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op!!

Det er så let altid at give træneren skylden...

Morten Olsens evner som landstræner fejler absolut intet.

Stort set alle spillere giver ham også deres ubetingede støtte.

Flere har udtalt, at de aldrig får, en så god træner som Morten Olsen.

Man skal også kigge på vores trods alt begrænsede spillermateriale.. Vi har et par "sub-elite" spillere.

Derudover hentes en stor del af vores stamspillere fra den hjemlige liga, som trods alt må siges at være et godt stykke fra topniveau.

Vi har under Morten Olsen haft en utrolig god statistik.

At vi ikke har haft heldet med os i nogle afgørende situationer, er så en anden sag..

Well, 'heldet' skal netop være med en træner i de afgørende situationer. Nu har Morten Olsen været træner i syv år - og jeg synes, at det må være på tide at skifte ud.

Når Danmark spiller bedst, er vi klart blandt de 10 bedste hold i verden, men vores bundniveau på det seneste har været så lavt, at det er uhyggeligt.

Link to comment
Share on other sites

Well, 'heldet' skal netop være med en træner i de afgørende situationer. Nu har Morten Olsen været træner i syv år - og jeg synes, at det må være på tide at skifte ud.

Når Danmark spiller bedst, er vi klart blandt de 10 bedste hold i verden, men vores bundniveau på det seneste har været så lavt, at det er uhyggeligt.

Nu er "held" jo en faktor som ingen er herre over.. måske er vi heldige de næste 10 landskampe.. Hvem ved!

Det handler da på ingen måde om at man har haft en træner så og så mange år, og derfor skal skifte ud..

Det er jo ikke fordi Morten Olsen virker træt og umotiveret. Tværtigmod!

Man skal nok lede længe efter en træner, som er så top motiveret, som Morten.

Jeg er også uenig med dig i at vores bundniveau har været uhyggelig lavt, på det seneste.

Sådan er det nu engang med fodbold, og selv de bedste hold, kan ikke konstant holde højt niveau.

Alt i alt, mener jeg, at det er flot at et land med 5 mill. indbyggere, kan gøre det så godt, i en så stor international sportsgren, som tilfældet er..

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Det var vel på alle poster, der blev svigtet og ikke kun de taktiske dispositioner af træneren.

Værst så det ud for vores reservemålmand med tre ret dårlige optrædner ved de første 3 mål (ved 1. mål ville den være let klaret, hvis han blot var blevet stående, 2. mål lidt uheldigt at spille bande på modstanderen og 3. mål ved halvklaringen direkte ud til en 100%-chance).

Det kan være Thomas Sørensen ikke får meget spilletid, men det kan vel ikke blive meget ringere end Christiansens indgriben. Måske skal vi snart have unge Schmeichel mellem målstængerne på landsholdet.

Link to comment
Share on other sites

Hvad enten Morten Olsen er en god træner eller ej, så må det erkendes, at spillerniveauet er elendigt. Den danske liga er tredierangs, og de danske klubben kan ikke klae sig i Europa. Samtidig spiller de danske udenlandsprofessionelle i andenrangsklubber eller sidder permanent på bænken (eller både og).

Det er simpelthen svært at finde en dansk spiller som er indestarter i en storklub, selv vores topscorer Jon Dahl kan ikke finde et klubhold, som vil have ham på banen... eller have ham i det hele taget.

Set i det lys er det naivt at forvente noget som helst af landsholdet.

Link to comment
Share on other sites

Olsens sidste chance må blive i Sverige. Vinder vi ikke der, er det ud !

Én ting er, at vi måske ikke kvalificerer os til hver eneste slutrunde, det er til at leve med. Men, nu bliver det ssv. nummer to i træk, og derudover spiller vores hold langt under evne. Når man så oven i købet kan krydre det hele med, at vi i løbet af to kva-kampe har indkasseret 3 røde kort og diverse karantæner, så må bægeret være fyldt. Vi trænger til en ny træner og et nyt spillesystem. Olsen er givet vis en kæmpe fodboldbegavelse, men hans system og filosofi er så højt anlagt at kun ganske få hold i verden vil kunne magte det.

At vi ikke har spillematerialet er simpelthen lodret forkert. Selvfølgelig har vi ikke et hold, der kan vinde hverken VM eller EM, men vi har absolut spillerne til at kvalificere os. Der er rigeligt med hold, der har ringere materiale men som klarer sig meget bedre. Spillere som Agger, Thomasson, Jørgensen, Bendtner, Rommedahl, Poulsen, Laursen, Sørensen spiller alle for stærke internationale klubber og gør det fornuftigt.

FCK har præseret større resultater end nogen anden klub i lang tid, og har en fast stamme af spillere med international erfaring og et niveau der også er internationalt.

Når man ser på, hvilket materiale Grækenland vandt EM med, så bør vi kunne kvalificere os til en slutrunde med ovenstående spillere. Forskellen er ikke selve holdet, men træneren.

Link to comment
Share on other sites

Min pointe var såmænd bare, at Olsen havde kontraktudløb i forbindelse med den sidste kvalifikation der gik galt. I ethvert andet land havde man valgt, at skifte træneren i den situation. At jeg så mener, at Olsen er fastlåst i et spillesystem som han også brugte i Brøndby, Køln og Ajax er en anden sag. Og jeg mener ikke, at Danmark har spillemateriale til at forsøge at spille efter Olsen´s filosofi.

Link to comment
Share on other sites

Min pointe var såmænd bare, at Olsen havde kontraktudløb i forbindelse med den sidste kvalifikation der gik galt. I ethvert andet land havde man valgt, at skifte træneren i den situation. At jeg så mener, at Olsen er fastlåst i et spillesystem som han også brugte i Brøndby, Køln og Ajax er en anden sag. Og jeg mener ikke, at Danmark har spillemateriale til at forsøge at spille efter Olsen´s filosofi.

Enig

Link to comment
Share on other sites

Olsens sidste chance må blive i Sverige. Vinder vi ikke der, er det ud !

Én ting er, at vi måske ikke kvalificerer os til hver eneste slutrunde, det er til at leve med. Men, nu bliver det ssv. nummer to i træk, og derudover spiller vores hold langt under evne. Når man så oven i købet kan krydre det hele med, at vi i løbet af to kva-kampe har indkasseret 3 røde kort og diverse karantæner, så må bægeret være fyldt. Vi trænger til en ny træner og et nyt spillesystem.

Olsen er givet vis en kæmpe fodboldbegavelse, men hans system og filosofi er så højt anlagt at kun ganske få hold i verden vil kunne magte det.

Jeg må sige, at jeg mener det er en dybt fejlagtig måde at anskue tingene på...

Der er ingen der siger at vi er færdige i denne slutrunde endnu! Hvis det er den holdning man har, kommer man næppe langt..

Man kan næppe heller drage Morten Olsen til ansvar, for hverken Poulsens dumme handling, eller det efterflg. scenarie..

Tingene havde unægteligt, også set noget anderledes ud hvis ikke netop disse uheldigheder havde indtruffet.

Så havde der næppe været brug for denne diskussion.

Danmark havde netop lavet det vildeste, og flotteste comeback længe set.

Jeg syntes simpelthen, det er så unuanceret, at ligeså snart alt ikke kører på skinner, "så skal der en ny træner til".

Sandheden er at det danske landshold nok aldrig har spillet så flot fodbold, som under Morten Olsen.

At vi ikke har spillematerialet er simpelthen lodret forkert. Selvfølgelig har vi ikke et hold, der kan vinde hverken VM eller EM, men vi har absolut spillerne til at kvalificere os. Der er rigeligt med hold, der har ringere materiale men som klarer sig meget bedre. Spillere som Agger, Thomasson, Jørgensen, Bendtner, Rommedahl, Poulsen, Laursen, Sørensen spiller alle for stærke internationale klubber og gør det fornuftigt.

Igen mener jeg du har en dybt fejagtigt vurdering af tingenes tilstand..

Laursen, har har været skadet i ualmindeligt lange tider, og er først netop igen blevet aktuel.

Agger, har uden tvivl stor succes i Liverpool. Han er dog trods alt en temmelig ung spiller med manglende erfaring.

Bendtner, kommer lige fra den engelske 2. division, Og er langt fra sikker på en fast plads i Arsenal.

Rommedahl kommer fra Charlton, bundholdet i premier league. Man kan næppe heller sige, at han havde stor succes i Charlton. (Rommedahl har desuden i mange år været udsat for massiv unuanceret kritik i den danske offentlighed, en slags "ynglings-syndebuk".. Mange har ment at han på ingen måde var berettiget til det danske landshold. Rommedahl har vel i denne kvallifikation været den spiller som har været impliceret i flest mål)

Tomasson, gør det lige nu ok i Villareal. Han kan dog siden skiftet til Stutgaart i 2005 ikke siges, at have haft nogen stor succes i klubsammenhæng.

Thomas sørensen, ser lige nu ud til at kunne blive fortrængt til 2. valg i Aston villa efter tilgangen af Scott Carson.

Poulsen, er nok den spiller, som i momentet nyder størst international succes.

Desværre kan vi jo af gode grunde ikke gøre brug af ham, de næste kampe..

Jeg syntes også du har et noget forkvaklet syn på sværhedsforholdet, mellem at kvalificere sig til en slutrunde, og gøre det godt i en slutrunde..

At kvallificere sig til en slutrunde er langt fra en ren walkover, man er i en gruppe hvor man skal ende helt i top kvallifikation.

Det er absolut ikke nogen selvfølge.

Em 92 var vist også et levende bevis på dette forhold!

Ricardo var desuden før slutrunden 92, udsat for massiv kritik i befolknigen.

FCK har præseret større resultater end nogen anden klub i lang tid

Ja, end nogen anden dansk klub... :blink:

Når man ser på, hvilket materiale Grækenland vandt EM med, så bør vi kunne kvalificere os til en slutrunde med ovenstående spillere. Forskellen er ikke selve holdet, men træneren.

Det var da en underlig måde at drage konklussioner på...

Der var vist også mange hold der burde kvalificere sig efter em 92, så, hvis de skulle bruge den retorik...

Men alt i alt, er det jo godt at se at der er så mange fodboldbegavede hoveder i Danmark, der selv ved bedre end både træner og spillere, hvordan tingene skal gøres....

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Jeg må sige, at jeg mener det er en dybt fejlagtig måde at anskue tingene på...

Der er ingen der siger at vi er færdige i denne slutrunde endnu! Hvis det er den holdning man har, kommer man næppe langt..

Nu er det jo ikke mig, der går på grønsværen - så hvilken holdning jeg har er nok uinteressant ifht. selve resultatet.

Man kan næppe heller drage Morten Olsen til ansvar, for hverken Poulsens dumme handling, eller det efterflg. scenarie..

Tingene havde unægteligt, også set noget anderledes ud hvis ikke netop disse uheldigheder havde indtruffet.

Så havde der næppe været brug for denne diskussion.

Danmark havde netop lavet det vildeste, og flotteste comeback længe set.

At Poulsen får en hjerneblødning kan ikke lægges Olsen til last. Men, når et hold opnår tre røde kort i løbet af to kampe, så er der tale om generelt problem som nødvendigvis må være trænerens ansvar. At Olsen vil have svært ved at løse lige netop det problem, er næsten indlysende, eftersom han selv fik det ene af dem. Efterfølgende udtalte han, at han ville gøre det samme igen - så meget for at være forbillede hvad angår respekt for dommerne.

At vi havde haft et flot comeback er utvivlsomt. Men, det var også nødvendigt efter en periode, hvor vi spillede som en sæk lort.

Jeg syntes simpelthen, det er så unuanceret, at ligeså snart alt ikke kører på skinner, "så skal der en ny træner til".

Det giver vel ikke megen mening at forlange det, når det går godt :wink:

Men, efter to kiksede kvalifikationer og det største hjemmebanenederlag i næsten 50år, så må det vel være rimeligt at rejse spørgsmålet ?

Sandheden er at det danske landshold nok aldrig har spillet så flot fodbold, som under Morten Olsen.

Tænk sig, den holdning sad jeg ikke med igår. Eller, da Poulsen blev vist ud, eller da Olsen gjorde, eller da Jensen gjorde, eller da vi kiksede sidste kvalifikation

Igen mener jeg du har en dybt fejagtigt vurdering af tingenes tilstand..

Laursen, har har været skadet i ualmindeligt lange tider, og er først netop igen blevet aktuel.

Agger, har uden tvivl stor succes i Liverpool. Han er dog trods alt en temmelig ung spiller med manglende erfaring.

Bendtner, kommer lige fra den engelske 2. division, Og er langt fra sikker på en fast plads i Arsenal.

Rommedahl kommer fra Charlton, bundholdet i premier league. Man kan næppe heller sige, at han havde stor succes i Charlton. (Rommedahl har desuden i mange år været udsat for massiv unuanceret kritik i den danske offentlighed, en slags "ynglings-syndebuk".. Mange har ment at han på ingen måde var berettiget til det danske landshold. Rommedahl har vel i denne kvallifikation været den spiller som har været impliceret i flest mål)

Tomasson, gør det lige nu ok i Villareal. Han kan dog siden skiftet til Stutgaart i 2005 ikke siges, at have haft nogen stor succes i klubsammenhæng.

Thomas sørensen, ser lige nu ud til at kunne blive fortrængt til 2. valg i Aston villa efter tilgangen af Scott Carson.

Poulsen, er nok den spiller, som i momentet nyder størst international succes.

Desværre kan vi jo af gode grunde ikke gøre brug af ham, de næste kampe..

Den del, bliver vi jo nok ikke enig om.

Jeg syntes også du har et noget forkvaklet syn på sværhedsforholdet, mellem at kvalificere sig til en slutrunde, og gøre det godt i en slutrunde..

At kvallificere sig til en slutrunde er langt fra en ren walkover, man er i en gruppe hvor man skal ende helt i top kvallifikation.

Det er absolut ikke nogen selvfølge.

Og jeg synes du har et noget forkvaklet syn på, hvad man kan forlange af landsholdet.

Men alt i alt, er det jo godt at se at der er så mange fodboldbegavede hoveder i Danmark, der selv ved bedre end både træner og spillere, hvordan tingene skal gøres....

Ja, det kan man da se på dit indlæg.....

Læs aviserne - jeg er jo ikke den eneste der påpeger ovenstående problemer.

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Olsens sidste chance må blive i Sverige. Vinder vi ikke der, er det ud !

Én ting er, at vi måske ikke kvalificerer os til hver eneste slutrunde, det er til at leve med. Men, nu bliver det ssv. nummer to i træk, og derudover spiller vores hold langt under evne. Når man så oven i købet kan krydre det hele med, at vi i løbet af to kva-kampe har indkasseret 3 røde kort og diverse karantæner, så må bægeret være fyldt. Vi trænger til en ny træner og et nyt spillesystem. Olsen er givet vis en kæmpe fodboldbegavelse, men hans system og filosofi er så højt anlagt at kun ganske få hold i verden vil kunne magte det.

At vi ikke har spillematerialet er simpelthen lodret forkert. Selvfølgelig har vi ikke et hold, der kan vinde hverken VM eller EM, men vi har absolut spillerne til at kvalificere os. Der er rigeligt med hold, der har ringere materiale men som klarer sig meget bedre. Spillere som Agger, Thomasson, Jørgensen, Bendtner, Rommedahl, Poulsen, Laursen, Sørensen spiller alle for stærke internationale klubber og gør det fornuftigt.

FCK har præseret større resultater end nogen anden klub i lang tid, og har en fast stamme af spillere med international erfaring og et niveau der også er internationalt.

Når man ser på, hvilket materiale Grækenland vandt EM med, så bør vi kunne kvalificere os til en slutrunde med ovenstående spillere. Forskellen er ikke selve holdet, men træneren.

Det har pioneer kommenteret for mig.

Bendtner fik 20min i sidste kamp, Thomassen var uønsket i Stuttgart og jeg tvivler generelt på at nogen danskere kommer i top 50 til kåringen af årets spiller i Europa (selvom Agger og Christian Poulsen har succes på deres klubhold).

At FCK er den bedste danske klub siger ikke så meget, hvis de andre hold er dårlige. De kvalificerer sig måske hvert 5 til puljespillet i CL, det er ikke internationalt topniveau.

Link to comment
Share on other sites

Men eeeh - hvem har også påstået det :smile:

Det har du.

FCK har præseret større resultater end nogen anden klub i lang tid, og har en fast stamme af spillere med international erfaring og et niveau der også er internationalt.

Større resultater end nogen anden klub, det lyder da som topniveau.

Der skulle muligvis have stået 'nogen anden dansk klub', men så er det jo ikke interessant til at vurdere niveauet i forhold til andre lande, for en klub skal jo være den bedste danske klub. Der er også en klub, som er bedst i Luxembourg.

Link to comment
Share on other sites

Det har du.

Større resultater end nogen anden klub, det lyder da som topniveau.

Der skulle muligvis have stået 'nogen anden dansk klub', men så er det jo ikke interessant til at vurdere niveauet i forhold til andre lande, for en klub skal jo være den bedste danske klub. Der er også en klub, som er bedst i Luxembourg.

Nu har du jo selv åbnet for flueknepperiet, så lad os da tage det.

Der er stor forskel på internationalt niveau, og så internationalt topniveau. Sidstnævnte omfatter de bedste ca 10% af klubberne. Hertil hører FCK selvsagt ikke. Men, under dem har du også en gruppe af klubber, der mere eller mindre regelmæssigt er med i eks. CL, men som du sjældent vil se i fra semifinalerne og fremefter. Jeg mener FCK hører med i den gruppe. De har alle niveauet til at kunne kvalificere sig til CL, men ikke til at vinde den.

Hvis du kigger i min post, vil du se at jeg skriver at FCK har internationalt niveau - ikke internationalt topniveau. Det er stadig min opfattelse.

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med Pioneer, det er ikke træneren der er noget galt med men kvaliteten af spillerne. Vi har bare ikke offensive talenter idag, som Elkjær, Laudrup brødrene osv. Istedet har vi nogen fra superligaen eller mellem klubber fra de Europæiske ligaer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share