Nyt center - Skal bruge et par nye øvelser til bryst og biceps


rhodos
 Share

Recommended Posts

Ikke interesseret? Hvad snakker du om? Jeg gad bare ikke gå ind i en diskution om hvorvidt jeg syntes at det i dette center med DERES skiver var holdbart at lave en "hjemmelavet" decline bænk! Sætter tingene i perspektiv? Gu gør du da ej!? Og ja er sgu da udemærket klar over jeg ikke træner særlig meget lower body men det kunne jo være fordi jeg løber meget/ Cykler mange kilometer næsten hver dag! Og nej det er sgu ikke det samme som bodybuilding... Det da fuldstændig rigtig, men det fungere for mig, og så er jeg i og for sig pisse ligeglad med hvad der er teoretisk rigtigt at gøre!

Hvis du er pisse ligeglad med teorien hvorfor prøver du dig så ikke frem og finder ud af hvad der virker for lige præcis dig?

Finder det derudover ret patetisk at du føler du må springe ind og "hjælpe" Thorhauge ved at svine mit program... Jeg kunne ikke hører manden brokke sig over noget før... og er sikker på han godt kan snakke for sig selv uden din hjælp.. Men det kan selvfølgelig sagtens være at jeg har fejl analyseret det hele....

Jeg svinede ikke dit program fordi du ikke bad om kritik til det, derudover er der mange kritikpunkter der kunne tages fat på.

Jeg prøvede faktisk i bund og grund bare at give dig en udvej til hvordan du kunne køre dit faste 'program' som du hele tiden har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er pisse ligeglad med teorien hvorfor prøver du dig så ikke frem og finder ud af hvad der virker for lige præcis dig?

Jeg svinede ikke dit program fordi du ikke bad om kritik til det, derudover er der mange kritikpunkter der kunne tages fat på.

Jeg prøvede faktisk i bund og grund bare at give dig en udvej til hvordan du kunne køre dit faste 'program' som du hele tiden har gjort.

Så fordi jeg ikke vil høre om hvilken sammensætning det er bedst at have mellem lower og upper body (teoretisk set) så må jeg ikke spørge efter gode tredje øvelser til bryst og biceps er det det du siger? Det svarer vel lidt til man går ned i elgiganten fordi man gerne vil have noget information og råd omkring køb af et fladskærms tv men at sælgeren nægter at vejlede dig fordi du ikke vil hører om hvordan man bedst vedligeholder en blender....

Har ikke rettet noget kritik mod dig så forstår ikke hvorfor du nu igen vælger at skrive negativt tilbage til mig, men det er da tydeligt at i 2 mener det er vigtigt at i står sammen om den her...

Link to comment
Share on other sites

Som man råber i skoven får man svar.

Jeg kan ikke se, hvad David ville opnå ved, at svare så bestemt. Hvis det virkelig var hjælp han ville give, kunne han istedet have givet nogle konstruktive løsningsforslag, og ikke bare sagt EOD.

Og så er jeg egentlig enig i, at budskabet kunne præsenteres på en pænere måde, selvom jeg ikke tror det ville få trådstarteren til at lytte efter hvad der bliver sagt alligevel. Thorhauge giver jo nogle gode løsningsforslag. Og pointerer desuden, at der er et misforhold, både imellem trække/presse bevægelser, men også lower/upper body. Der er næsten ingen øvelser der rammer din posterior chain. Hvis du ikke forstår vigtigheden i de problemstillinger der bliver nævnt, burde du måske lytte lidt nærmere.

Ellers en favorit hos mig selv, er decline dumbell bench press. Og jo, det er med skiver under en bænk. Og jo, der er "huller" og "fordybninger" i de skiver. Men smider to 20'ere i hver side, og når man først sidder på bænken, og musikken spiller så kører det sgu bare derudaf.

Link to comment
Share on other sites

Så fordi jeg ikke vil høre om hvilken sammensætning det er bedst at have mellem lower og upper body (teoretisk set) så må jeg ikke spørge efter gode tredje øvelser til bryst og biceps er det det du siger? Det svarer vel lidt til man går ned i elgiganten fordi man gerne vil have noget information og råd omkring køb af et fladskærms tv men at sælgeren nægter at vejlede dig fordi du ikke vil hører om hvordan man bedst vedligeholder en blender....

Og så burde du måske huske, at folk der skriver herinde og giver (i nogle tilfælde) gode råd og vejledning gør det af interesse og for et felt de brænder for. Det er ikke ansatte i el-giganten, der hopper og danser og spørger hvor højt de skal hoppe, når tilfældige kræver at få de svar de gerne vil høre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sgu da gerne lytte og gerne lave om... man bliver aldrig for gammel/klog/trænet til at lære eller ændre. Gider bare ikke hører på at det er et udueligt program der ligeså godt kan skrottes. Dette vidner om uvidenhed og en eller anden form for fustration der åbenbart skulle ud i dette forum. For jeg ved at jeg har opnået alle de delmål jeg har haft med dette program hvad enten vi så snakker styrke eller masse!

Vil da gerne vide hvilke øvelser jeg bør smide ind og hvilke jeg bør smide ud så længe der bliver holdt fast i 2 split program og så længe der ikke kommer mange flere øvelser på da dette er hvad tiden er til.

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jeg du 100% misforstår hvor jeg ville hen med det eksempel... men seriøst orker virkeligt ikke diskutere mere idag. Hvad er der skrevet i det her forum nu? 22 svar? og jeg har stadig ikke fået noget konkret og brugbart svar udover jeg kan prøve og se om de vægte kan stables under en bænk...

Link to comment
Share on other sites

Så fordi jeg ikke vil høre om hvilken sammensætning det er bedst at have mellem lower og upper body (teoretisk set) så må jeg ikke spørge efter gode tredje øvelser til bryst og biceps er det det du siger? Det svarer vel lidt til man går ned i elgiganten fordi man gerne vil have noget information og råd omkring køb af et fladskærms tv men at sælgeren nægter at vejlede dig fordi du ikke vil hører om hvordan man bedst vedligeholder en blender....

Har ikke rettet noget kritik mod dig så forstår ikke hvorfor du nu igen vælger at skrive negativt tilbage til mig, men det er da tydeligt at i 2 mener det er vigtigt at i står sammen om den her...

Det har intet som helst at gøre med at stå sammen om noget.

Tonen har måske været hård, men vi har givet dig løsningsmodeller og samtidig har vi belyst andre problemer i dit 'program'.

Ydermere er din sammenligning med elgiganten latterlig og overflødig, kroppen er en helhed og fungerer som en sådan. Hvis der opstår stor asymmetri i kroppen kan det være skidt for æstetikken og funktionaliteten.

I virkeligheden svarer det vel mere til at gå i Elgiganten og sige at man gerne vil have råd omkring køb af et fladskærms tv og at man i øvrigt helst ikke vil have nogen tips eller gode råd om hvordan man kan opbygge en god home cinema løsning fordi man kun er interesseret i at vide noget om lige præcis et fladskærms tv.

Link to comment
Share on other sites

Jamen for h... da... Hvis jeg nu syntes mit "home cinema system" fungere fint. Og at det ville være totalt overkill for mine ben at styrketræne mere oveni alt det cardio træning... Og nej det er ikke en latterlig og overflødelig sammenligning men derimod en udemærket måde at illustrere på hvorledes svarene har været drejet. Dette er kun blevet en diskution om hvorvidt mit program er ordentligt og om hvorvidt det var iorden at jeg sagde jeg ikke ville fortsætte diskutionen omkring om det var muligt at stable vægte under bænkene hvilket så er resulteret i at jeg ikke er modtagelig over for råd og kritik osv osv osv...

Link to comment
Share on other sites

Og når du nu snakker i vi form vil du så også mene at denne sætning er en måde at "give løsningsmodeller og belyse om problemer i mit program?

"Dit program er lige til at skrotte. EOD!

Alt andet snak er irrelevant, det det alligevel ikke ændre på det faktum at din måde at træne på er lige til at åbne op og skide!"

Link to comment
Share on other sites

Til biceps ville jeg foreslå du kørte nogle tunge rows, suppleret med nogle chin-ups. Istedet for den øvelse du ikke vil/kan træne mere.

Til bryst har jeg forstået, at du nu kun er interesseret i styrke, hvorfor jeg ikke ser nogen grund til, at have flere øvelser til brystet. Du kan køre bænkpres med klods, alm. DB bænkpres, gironda-dips, elelr dips med bred håndstand (hvilket måske er den bedre løsning mht. udskiftning med decline bænk), en anden rep-range, lege med volumen etc.

Link to comment
Share on other sites

mit program er følgende

dag 1: Bryst og triceps

Bryst : står allerede

Triceps:

Barbell Lying Triceps Extension "Skull Crusher"

Barbell Incline Triceps Extension

Dumbbell Lying Triceps Extension

Dumbbell One Arm Triceps Extension

Sidste tre øvelser kommer i rap uden pause. Altså 1 sæt af hver og derefter 1 minuts pause.

Dag 2: Ben, Skulder, Ryg og Biceps

Skulder:

Dumbbell Shoulder Press

Dumbbell Front Raise

Ben:

Squat

Lever Leg Extension

Ryg:

Cable Close Grip Pulldown

Cable Seated Row

Og så en øvelse til Lend...

Biceps:

Står der også..

Alle øvelser bliver kørt i 4 sæt * 6 gentagelser som udgangspunkt. Er der kræfter til 8 gentagelser bliver der selvfølgelig taget det.

Thats the program.... Mave ryger ind de dage der er tid...

Her kommer lidt konstruktiv kritik:

Du har alt for mange efter min bedste overbevisning alt for mange isolationsøvelser (alt for mange øvelser generelt).

Hvis du meget gerne vil beholde din fordeling af muskelgrupper intakt (hvilket jeg nok ikke ville have gjort), så kunne du bruge disse øvelser:

Dag 1: Bryst og Triceps

Barbell Bænkpres

Incline Dumbbell Press

Dips

Closegrip bænkpres

Dag 2: Ben, Skulder, Ryg og Biceps

Squat

Dødløft

Yates Rows

Shoulder Press / Military Press

Laterals / Scarecrows / Facepulls

Hammercurls / BB Curls / DB Curls

Meget mere er ikke nødvendigt, få gode øvelser.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det rows ser ud? Og ved chinups skal jeg vel bare holde relativt smalt? Og skal der skiver mellem benene for at kører 4*6 eller er 4* "det man nu engang kan" bedst? Og vil disse øvelser have fokus på masse?

Og til det med at det mest er styrke til bryst jeg går efter så er det fordi jeg indtil for et år siden kørte 4 øvelser til bryst hvilket jeg syntes har givet mig et pænt bryst, men vil helst heller ikke have en alt for stor brystkasse. Skal gerne være symmetrisk pænt :P

Link to comment
Share on other sites

Der er mange øvelser der er skiftet ud ved bla. triceps... er det fordi du mener de giver et bedre resultat?

Hvis du meget gerne vil beholde din fordeling af muskelgrupper intakt <- ikke nødvendigvis. Vil bare helst ikke kører mere til ben da jeg syntes jeg kører dem hårdt... Vil helst ikke have knæene sætter ud eller at jeg får skinnebensbetændelse igen :/

Når du siger jeg har for mange øvelser er det så fordi du mener det er overkill og at kroppen egentligt ikke er modtagelig over for alt det, og mener du jeg ville få mere ud af at køre mindre? Eller blot det samme ud af at køre mindre?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det rows ser ud? Og ved chinups skal jeg vel bare holde relativt smalt? Og skal der skiver mellem benene for at kører 4*6 eller er 4* "det man nu engang kan" bedst? Og vil disse øvelser have fokus på masse?

Og til det med at det mest er styrke til bryst jeg går efter så er det fordi jeg indtil for et år siden kørte 4 øvelser til bryst hvilket jeg syntes har givet mig et pænt bryst, men vil helst heller ikke have en alt for stor brystkasse. Skal gerne være symmetrisk pænt :P

http://www.bodybuilding.com/fun/exercises....ver+Barbell+Row en version af rows. yates rows er bent over med reverse grip.

Chinups med et smalt greb er en fænomenal øvelse. Og jo, du smider selvfølgelig vægt på, så du kører den rep-range du vil.

Link to comment
Share on other sites

Når du siger jeg har for mange øvelser er det så fordi du mener det er overkill og at kroppen egentligt ikke er modtagelig over for alt det, og mener du jeg ville få mere ud af at køre mindre? Eller blot det samme ud af at køre mindre?

Hvis du har rekrutteret og udmattet alle dine muskelfibre, ser jeg ingen grund til, at fyre yderlige volumen af. Det kan måske forlænge restitutionstiden.

Det er ikke altid, more is better.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg ved det godt.. Har tit fået at vide jeg har lidt for mange øvelser. Men har det bare mega godt når jeg kommer hjem efter virkelig at have trænet igennem, også selvom jeg ved at 2-4 af øvelserne måske var overkill... Syntes bare man får det noget "federe" når man virkelig presser sig selv

Link to comment
Share on other sites

Der er mange øvelser der er skiftet ud ved bla. triceps... er det fordi du mener de giver et bedre resultat?

Hvis du meget gerne vil beholde din fordeling af muskelgrupper intakt <- ikke nødvendigvis. Vil bare helst ikke kører mere til ben da jeg syntes jeg kører dem hårdt... Vil helst ikke have knæene sætter ud eller at jeg får skinnebensbetændelse igen :/

Når du siger jeg har for mange øvelser er det så fordi du mener det er overkill og at kroppen egentligt ikke er modtagelig over for alt det, og mener du jeg ville få mere ud af at køre mindre? Eller blot det samme ud af at køre mindre?

Sceneskedehindebetændelse kommer oftest af stød (løb osv.), jeg har endnu aldrig hørt om nogen der har fået det af at køre squat. Ydermere styrker squat knæene, men hvis du dyrker meget cardio kan jeg godt forstå at du er betænkelig ved at køre meget ben.

Når jeg mener at du har for mange øvelser er det dels fordi at jeg ikke mener at man bør bruge mere end 1 (max 2) øvelse for at ramme en given muskelgruppe. Det du får ud af det (hvis noget overhovedet) svarer simpelthen ikke mål med den ekstra tid du bruger på det. Yderligere var kvaliteten af øvelserne ikke særligt høj, det var mest isolationsøvelser hvor jeg personligt mener at flerledsøvelser er klart at foretrække i hoveddelen af et solidtprogram. Dermed er det ikke sagt at man ikke kan supplere med små øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Jeg troede at Iso øvelser var at foretrække hvis man gerne vil bruge tiden på det... Derudover er jeg nok også rendt ind i en af mange myter der siger min. 3 bryst øvelser hvis der virkelig skal ske noget... I det foreslag du har forelagt mig kan jeg se at du har fjernet skull crusher? Personligt synte jeg det er den øvelse der har gjort mest for min triceps, men du mener at de andre øvelser vil gøre det bedre? Har aldrig rigtig kørt close grip bench press men har kørt dips hvilket jeg også mener er en fremragende øvelse...

Edited by rhodos
Link to comment
Share on other sites

Okay. Jeg troede at Iso øvelser var at foretrække hvis man gerne vil bruge tiden på det... Derudover er jeg nok også rendt ind i en af mange myter der siger min. 3 bryst øvelser hvis der virkelig skal ske noget... I det foreslag du har forelagt mig kan jeg se at du har fjernet skull crusher? Personligt synte jeg det er den øvelse der har gjort mest for min triceps, men du mener at de andre øvelser vil gøre det bedre? Har aldrig rigtig kørt close grip bench press men har kørt dips hvilket jeg også mener er en fremragende øvelse...

Skullcrushers er som sådan også fin nok, det var mere for at vise at man ikke bare skal fylde øvelse på øvelse på øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share