En muskelgruppe pr. dag eller HST


Vesuvio
 Share

Recommended Posts

Hej er lidt forviret over hvad der er bedst

HST hvor man træner hele kroppen igennem hver dag, i mit tilfælde 3 gange om ugen. Eller træning hvor man træner 1 eller 2 muskelgrupper om dagen, altså en 3/4 øvelser pr. muskel fx.

Mandag: Bryst/skuldre

Onsdag: Biceps/triceps

Fredag: Ryg/Ben

(bare et eksempel)

Hvis der er nogen der har erfaringer med HST modtages de med glæde.. B)

Link to comment
Share on other sites

dbol: Har du fået en hjerneblødning??

Nej, jeg tror bare dbol er en 15 årig provo, som tænder på at få alle MOL brugerne op af stolen med hans latterlige indlæg. Det bedste ville nok være at ignorere den slags barnligheder som ikke hører hjemme i et seriøst forum.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej er lidt forviret over hvad der er bedst
Efter 4 svar på mit indlæg er jeg stadig ikke blevet klogere...  

Tror det er fordi, at det er svært at sige, hvad der er det bedste. Jeg er lige startet på HST, og ved derfor endnu ikke, hvor meget hypertrofi jeg vil få ud af det - men jeg kan rigtig godt lide at træne efter HST-principperne..

Jeg tror, at du skal prøve at kigge nogle af de gamle indlæg igennem, da der er meeeeget om HST, hvilket jeg tilgengæld tror du kunne blive meget klogere ved! Har selv læst HST-indlægene flere gange.. Try that mate! ;)

Link to comment
Share on other sites

Vesuvio>>> Det gode ved HST er, at man får trænet de samme muskelgrupper flere gange om ugen. Man laver altså et fullbody program hver gang og får derigennem stimuleret sine muskler til vækst hele tiden. Hvis man eks. kun træner biceps om mandagen, så går der en hel uge inden den bliver trænet igen, og der kan derfor være en potentiel mulighed for at dine muskler får så lang hvile at de nedbrydes igen (Dog er det svært at træne andre muskelgrupper så isoleret, at du ikke rammer biceps)

Men ellers så gør som Tiger siger, kig alle de gamle indlæg igennem, der er en del guldkorn om HST

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har før trænet et split program noget lignende det du snakker om, men er gået over til HST, og det kan jeg klart anbefale. Det er virkeligt godt at få trænet kroppen igennem så ofte. Hvis du ikke træner meget seriøst og stortset hver dag med et split program, så risikerer du at dine muskler er fuldt restituerede lang tid før du kommer til at træne dem igen, og derved går du glip af en masse masse :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share