Danmark - Spanien


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Sådan syns jeg der har været i de sidste landskampe :smile: Vildt at lære at spille fodbold som 30 årig, men al respekt, han er fandme blevet god!

heh. ja de sidste landkampe har han fandme gjort det godt. lidt trist at han så har haft en "boing,boing" t-shirt på. men i den kamp(kan ikke huske hvem vi spillede imod) viste han virkelig klasse!

jeg synes faktisk han var lidt anonym, men vi må også kreditere det spanske hold for at sidde godt på de danske spillere. specielt på midtbanen hvor en poulsen selv ikke var spillestyrende som vi normalt ser ham.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mht. Rommedahl er det rigtigt at han har været meget udskældt gennem årene. Men det, der gør Rommedahl til landsholdspiller er hans taktiske evner, bl.a. er hans defensive løbemønstre faktisk ret gode og hans evne til at se spillet er udmærket. Rommedahls store problem er dog fortsat, at han ikke er skarp nok til at udfordre direkte mand-mand, når han har bolden. Der er han for indirekte. Og i en kamp som i går synes jeg det er påfaldende, at Grønkjær spilles en del gange i dybden, mens Rommedahl, hvis stærkeste våben netop er når han bliver spillet dybt, stort set får bolden i fødderne hver gang. Det er IKKE den måde man udnytter Rommedahl bedst. Men han gør det godt.

Det er fantastisk, at I allesammen melder jer til landstrænerposten...

Rommedahl bliver jo ikke markeret tæt, som Grønkjær... lagde du mærke til det..! Rommedahl kender de, og ved at hans stærke side er dybde løbene, derfor ligger deres venstreback bare 3-4 meter fra ham hele tiden, så er det ikke nemt med dybdeløb længere..! Hans forcere er jo ikke at trække ind i banen eller mand-mand situationerne...

Som jeg ser det, er vores problem områder i det spilsystem vi spiller nu... Top angriberen, venstre back, offensiv midt/hængende angriber og venstrekanten

Hverken Niklas J., Grønkjær, Bendter eller Daniel Jensen har de rette kvaliteter på deres pladser pt.

Ideal opstilling

Thomas sørensen

Lars JAkobsen - Laursen - Gravgaard - Agger

Andreasen - Poulsen

Rommedahl - Kahlenberg - ? simon poulsen eller Gtønkjær i mangel af bedre

Bendter i mangel af bedre skades fri Søren Larsen

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Olsen :sleeping:

Alternativet?

Er næsten ved at være ligeglad, forhåbentlig en med noget mere offensivt i tankerne...

jeg kunne godt tænke mig en combi at Brian Laudrup & Preben Elkjær. :superman:

Rommedahl er virkelig kommet efter det, nu er det ikke længere indlæg til hjørneflaget han sender afsted...

Jeg synes det er yderst sjældent at man ser Danmark have så mange chancer i en kamp, jeg fløj da op af sofaen noget mere end jeg plejer ved landskampe...

Spaniens mål, tja de ydnytter chancerne, det gjorde danmark ikke, damn nogle afbrændere. Jeg tror Helveg blev lidt overrasket over at han var så fri den ene gang, for han klokkede da gevaldigt i den afslutning...

Link to comment
Share on other sites

I det hele taget syntes jeg det er sørgeligt, at se hele denne folke stemning. Lige så snart tingene ikke går over al forventning.

Som Jon Dahl siger, får vi ikke en bedre landstræner end Morten. Og vi burde i den grad være taknemmelige over at Morten vælger med sit fædreland hjerte, og takker nej til div. storklubber og en løn som er mange gange højere end hvad DBU kan tilbyde...

At et lille land som Danmark kan have en sådan klassetræner som Morten burde vi i den grad være taknemmelige over..

Jeg skal ikke gøre mig til fodbold ekspert. Det lader jeg dem der har forstand på det være. I dette tilfælde spillerne..

Og blandt dem er der ingen tvivl..

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke den helte-dyrkelse der er opstået af Rommedahl. Det er rigtigt at han er 100x bedre end for et par år siden, men han kan stadig kun løb stærkt og skyde udefra. Indlæg og arbejdet inde i feltet er jo mildest talt mangelfuldt, og der går 4 kampe mellem hver gang han formår at drible sig til noget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke den helte-dyrkelse der er opstået af Rommedahl. Det er rigtigt at han er 100x bedre end for et par år siden, men han kan stadig kun løb stærkt og skyde udefra. Indlæg og arbejdet inde i feltet er jo mildest talt mangelfuldt, og der går 4 kampe mellem hver gang han formår at drible sig til noget.

I det mindste går der kun 4 kampe inden Rommedahl gør noget godt, i modsætning til de seneste 7 år hvor resten af holdet har snorksovet.

Morten Olsen jamrer og forlader interview :laugh:

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-8964703.html

Link to comment
Share on other sites

Og hvem havde du tænkt dig skulle overtage de pladser, af danskere fra udenlandske klubber?

Som nævnt scorer Beckmann mål i tyskland, og da han spillede i esbjerg lavede han endnu flere mål..

Men Olsen venter jo nok 5 år og sætter ham på landsholdet til den tid, når han ikke kan score mere.

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt scorer Beckmann mål i tyskland, og da han spillede i esbjerg lavede han endnu flere mål..

Men Olsen venter jo nok 5 år og sætter ham på landsholdet til den tid, når han ikke kan score mere.

Nu er Bechmann ikke back... som var de pladser der blev diskuteret i indlægget..

Det lyder som om han ikke vil tabe sin landsholdsplads :(

Ah,mon dog dette er grunden til hans udtalelse...

Link to comment
Share on other sites

TÅBER!!

Til alle jer i denne tråd som kræver Olsens afgang...

Sådan Jon Dahl.... :4thumbup:

Jeg har sku ikke noget i mod at beholde Olsen, hvis han da bare smider Jon Dahl på porten. Det er ufatteligt at den ukompetente bænkspiller kan blive ved med at spille på det danske landshold.

Link to comment
Share on other sites

"Klassetræner" er det noget man bliver kåret som, når man misser to slutrunder :wink:

Nu skal vi jo også være ærlige og indrømme at spillermaterialet ikke er noget at råbe hurra for. Derfor er det vel fint nok at Sverige og Spanien kommer til EM, de har mere at bidrage med end DK. Jeg er mere bange for fremtiden end om Morten Olsen bliver 1 eller 3 år mere, for der er IMO ikke de store stjerner på vej også er det lige meget om træneren hedder Capello eller Olsen.

Link to comment
Share on other sites

Du mener altså helt seriøst at Nordstrand er en bedre angriber ?

Hvad baserer du det på? og er du FCK-tilhænger?

Ja sgu da!!

Hurtigere, klart bedre teknik (men det har min mor jo egentlig også)

Har bevist sin effektivetet gennem 3-4år..

Ja Jon Dahl har scoret mange mål på landsholdet og ja det er ligegyldigt hvor dårlig man er hvis bare man scorer,

men for fanden hvor er Morten Nordstrand en bedre fodboldspiller end Jon Dahl...

Ja er FCK tilhænger..

Link to comment
Share on other sites

Ja sgu da!!

Hurtigere, klart bedre teknik (men det har min mor jo egentlig også)

Har bevist sin effektivetet gennem 3-4år..

Ja Jon Dahl har scoret mange mål på landsholdet og ja det er ligegyldigt hvor dårlig man er hvis bare man scorer,

men for fanden hvor er Morten Nordstrand en bedre fodboldspiller end Jon Dahl...

Ja er FCK tilhænger..

...jeg troede det bif'ere der sniffede lim - det er vi åbenbart ikke ene om. Det er fair nok at være bare en lille smule 'biased', men krafthelvede mand!!!

Jon Dahl er på ingen måde min favoritspiller, men:

Han er en gennemrutineret udenlandsprof.

Han er en af de allermest scorende spiller for landsholdet nogensinde - nr 3 tror jeg. Altså har han overgået Laudrup og Elkjær - og Ebbe Sand også for den sags skyld.

Han har scoret meget afgørende - og for såvidt også meget flotte mål ved slutrunder.

Han har scoret i - såvidt jeg ved - en uefacup-finale for Feyenoord.

Han har spillet for AC Milan. - Ja ja, det har Helveg også - Men ellers er det altså kun B Laudrup og M. Laursen.

Nuvel, han er i hans karrieres efterår - men han er nu stadig anfører og derfor også i sig selv en vigtig spiller for holdet som sådan.

Hvad har Nordstrand præsteret?

Han har scoret FCN og FCK i SASLigaen - som tæller for Bo Diddley i en international sammenhæng - hvori Nordstrand stadig er noget tyndbenet.

Han har scoret 2 gange mod et decideret badehold i den forrige landskamp! Det siger jo ikke noget.... De chancer han scorede på i den kamp, de opstår jo slet ikke i en kamp mod fx. Swe el. Esp.

Nordstrand er god - ingen tvivl om det. Og selvfølgelig kan han blive bedre - og det bliver han også. Men bedre udviklingsmuligheder..... come on.... Nordstrand er hvad 22 nu? Jon røg til Heerenven som 18 og høvlede kasser ind - som 21 årig - tror jeg - var han solgt til Newcastle.... Prøv nu lige at spænde hjelmen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share