Danmark - Spanien


LaMotta
 Share

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er sjovt at se hvor længe en fodbold træner, som Morten Olsen for lov at blive trods manglende resultater.

Det er ikke ment, som et trash. Blot en sammenligne med andre sportsgrene. I håndbold på landsholdsniveau skal træneren sgu' ikke tabe mere end 3 kampe før han skal se sig efter en nyt arbejde. Hvor mange år har Olsen siddet på posten. 7 år?

Link to comment
Share on other sites

At Bendtner ikke er inde fra start er grotesk! Han er jo klart Danmarks bedste spiller. Morten Olsen er så langsom i optrækket. Ydermere syntes jeg ikke det er et overraskende resultat. Spanien er KLART bedre. De spillede ikke med deres bedste spillere, de spillede stille og roligt og havde hele tiden flere gear at køre på. Da Danmark fik scoret og optimismen var der, gik der 30 sekunder og Spanien kunne ubesværet score endnu et mål.

Link to comment
Share on other sites

At Bendtner ikke er inde fra start er grotesk! Han er jo klart Danmarks bedste spiller. Morten Olsen er så langsom i optrækket. Ydermere syntes jeg ikke det er et overraskende resultat. Spanien er KLART bedre. De spillede ikke med deres bedste spillere, de spillede stille og roligt og havde hele tiden flere gear at køre på. Da Danmark fik scoret og optimismen var der, gik der 30 sekunder og Spanien kunne ubesværet score endnu et mål.

Det er jo altid nemt at være bagklog. Bendtner var jo pivringe mod Irland og Sverige samtig med at han ikke spiller kampe for sit klubhold, så det lå jo ikke lige i kortene at Bendtner ville lave en så god præstation.

Link to comment
Share on other sites

Eneste positive ved aftenens kamp var, at den ikke varede mere end 90 minutter. Danskerne spillede ikke hverken godt eller dårligt, men som forventet. Og det er næsten værre end hvis de havde spillet skidt. Spanien var bare bedre, så det er helt fortjent, at Danmark ikke kommer videre til slutrunden.

Slut med at se landskampe i et års tid. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste, som synes, at Rommedahl er blevet fantastisk?

Damn, manden slår knivskarpe indlæg, har pludselig fået en lækker teknik, og har stadig sin hurtighed. Han var aftenens positive overraskelse for mig :smile:

Synes klart at rommedahl var holdets bedste spiller...

Men vi mangler ganske enkelt en der kan score i angrebet... Den mand hedder Tommy Bechmann! Forstår ganske enkelt ikke hvorfor Olsen vælger den ene sørgelig angrebs spiller efter den anden...

Thomas Sørensen stod også en håbløs kamp...

Jon Dahl har ikke lært at løbe imod en aflevering, han venter simpelthen til der kommer en ind foran og snupper den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også blande mig i koret af potentielle fodboldtrænere på MOL. :laugh:

At Bendtner ikke er med fra start viser blot at Morten Olsen har haft en gameplan, som ikke virkede...

Rommedahl har været landsholdets bedste i 2007. Imponerende. Alle danskere hadede ham for et-to år siden.

Alle de bulletiner, der har lydt fra landsholdslejren har gået på at Kenneth Perez stort set ikke har sat en fod forkert på hele træningslejren... Han får 14 minutter på banen i dag! Hvorfor sætte Kahlenberg ind, som spiller i en klub, som det ikke kører skidegodt for, når man har en mand som Perez, som trods alt minder lidt om ham i spillestil. Da kampen sluttede havde vi Rommedahl (som er en hurtig udgave af Perez og Kahlenberg efter han har lært at lægge bolden ind over!), Kahlenberg, Perez og Jon Dahl, som bliver næsten den samme type spiller når han falder ned i banen! Hvor var den hurtige angriber, der kunne danse med spanierne. Det er fint at Bendtner kan lægge den af, men til hvem?

Morten Olsens problem er at han er bange for at tage større chancer. Han har et firkløver, der består af Daniel Agger, Christian Poulsen, Jon Dahl Tomassen og Dennis Rommedahl. Kan han ikke have mindst tre af dem på banen samtidig, går han i panik.

Link to comment
Share on other sites

Åhhh hvor er jeg træt af at høre på Jon Dahls latterlige kommetarer, hvorfor spiller den mand på landsholdet? Han skaber stortset intet og scorer kun mål når bolden falder for fødder af ham. Der er angribere i superligaen der spiller bedre!

Danmark mangler iøvrigt bedre backs, Niclas Jensen og Thomas Helveg kan da virkelig ikke være DK's bedste backs vel?

Iøvrigt surt at banen i Århus var så god, det var kun til fordel for det flade spanske spil i forhold til det "flyende" danske spil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at se en ny landstræner samt et generationsskifte på det danske landshold så man kunne begynde at få spillet en ny flok sammen i god tid inden kval til vm 2010.

EDIT: De kan meget passende antage Laudrup når han får sparket i Getafe.

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

Vi har et back-problem. Som pkt. 1 må man sige, at stille med 3 SAS-ligaspillere i forsvaret KAN bare ikke være godt nok mod et hold som Spanien. Derudover, så har hverken Helveg på 36 år eller Jensen på 32 på landsholdsniveau det overskud, der gør at de kommer med frem over banen. Det gør de fortsat i superligaen, men på landsholdsniveau er de ved at være "sat". Det er Kaspar Bøgelund og Lars Jacobsen tilbage. Evt. kan en William Kvist med noget mere back-træning i FCK gå hen og blive en habil højreback også. Rent offensivt har han ligeledes potentiale.

Mht. Rommedahl er det rigtigt at han har været meget udskældt gennem årene. Men det, der gør Rommedahl til landsholdspiller er hans taktiske evner, bl.a. er hans defensive løbemønstre faktisk ret gode og hans evne til at se spillet er udmærket. Rommedahls store problem er dog fortsat, at han ikke er skarp nok til at udfordre direkte mand-mand, når han har bolden. Der er han for indirekte. Og i en kamp som i går synes jeg det er påfaldende, at Grønkjær spilles en del gange i dybden, mens Rommedahl, hvis stærkeste våben netop er når han bliver spillet dybt, stort set får bolden i fødderne hver gang. Det er IKKE den måde man udnytter Rommedahl bedst. Men han gør det godt.

Bendtner - jamen for pokker - manden kunne jo ligeså godt have lavet to kasser på hovedstødet og på langskuddet. Han er DK's farligste.

Olsen må afklare om Gravesen overhovedet VIL tilbage på holdet. Hvis ikke - så skal Leon Andreasen køres ind så hutigt som muligt. Han og Poulsen kan blive en fantastisk duo centralt.

Generationsskifte NU!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor gik der 78 minutter før Niklas Jensen blev skiftet ud? Han klottede totalt, og var involveret i begge mål mod Danmark.

Hvorfor starter Bendter ikke inde?? Han er tydeligvis Danmarks bedste spiller PT.

Spanien fik ALT for meget plads i dag. Hele tiden havde de 3-5 meter frem, det var først over midtbanen at danskere begyndte at presse dem. Når man er bagud 2-0, så skal der presses. Sløvt spil af danskerne i dag. :-(

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om jeg har set en anden kamp, men jeg synes da at Danmark havde mange chancer og pressede rigtigt godt på. Der var da både tvivlsomme dømmelser omkring straffe, oplagte muligheder og stolpeskud.

Jeg synes ikke man kan forvente meget mere mod et Spansk hold. Der var den hopper af imo er forsvaret.. det er der fejlene kommer under kampen og udstiller at en mand som Niklas Jensen kan bruge sin erfaring i Superligaen, men at han er alt for langsom til landsholdet. Helveg kan forsvares lidt bedre da jeg synes han bringer en del lederskab ind, men han burde stadig erstattes af en yngre spiller(hvilket han jo også ville blive hvis Lars Jacobsen var klar).

Midterforsvaret er også absurd at kritisere hvis man ser på DK i helhed - Agger, Gravgaard og Laursen er alle klassespillere som sagtens kan klare sig på det her niveau.

Jeg ved ikke om Morten Olsen burde gå, fordi jeg ved ikke om andre ville kunne gøre det bedre. Som kommentatorene også sagde, så skal vi måske bare ikke forvente at komme med til alle slutrunder, det er de færreste der gør.

Jeg synes DK spiller flot fodbold og jeg tror grunden til DBU har valgt at køre videre med Morten Olsen er, at de vil se ham gennenføre et generations skifte 100% og fortsætte den stil han har lagt for holdet.

Der er kommet nye spillere til, men der mangler stadig de sidste. Niklas Jensen, Thomas Helveg, Jon Dahl, Perez, Laursen og måske Thomas Sørensen - Deres fremtid på landsholdet er nok alle talte når vi ikke kvaler os til EM. Og så er det jo nok Morten Olsens sidste chance at få disse spillere slusset ud og nye unge ind.

Jeg synes spiller potentialet er der.

Og nu var der en der nævnte træner udskifter i klubber og at Morten har siddet længe, men der er også eks. på det modsatte - Tag en klub som Steeler i NFL, der sad der træner i sædet i 15 år og vandt til sidst Superbowl. Selvom det nok mere er undtagelsen end reglen, så er det bare for at minde på at det også nogle gange kan betale sig at havde en råd tråd og så tro på den fører et sted hen påtrods af modgang.

Link to comment
Share on other sites

Og hvem havde du tænkt dig skulle overtage de pladser, af danskere fra udenlandske klubber?

Skadesfri kunne en Kaspar Bøgelund gøre sig på højre, og jeg mener godt man kan prøve en Lars Jacobsen af på venstre backen. Men de er jo begge skadet. Det er formodentlig vores to bedste backs vi stillede med i kampen. Men de er ikke gode nok på topniveau længere. Derfor har vi et back-problem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skadesfri kunne en Kaspar Bøgelund gøre sig på højre, og jeg mener godt man kan prøve en Lars Jacobsen af på venstre backen. Men de er jo begge skadet. Det er formodentlig vores to bedste backs vi stillede med i kampen. Men de er ikke gode nok på topniveau længere. Derfor har vi et back-problem :smile:

Alternativt må nogle af de unge køres ind; Christoffer Poulsen, Jan Fredriksen og evt. Cagara.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste, som synes, at Rommedahl er blevet fantastisk?

Damn, manden slår knivskarpe indlæg, har pludselig fået en lækker teknik, og har stadig sin hurtighed. Han var aftenens positive overraskelse for mig :smile:

Sådan syns jeg der har været i de sidste landskampe :smile: Vildt at lære at spille fodbold som 30 årig, men al respekt, han er fandme blevet god!

Link to comment
Share on other sites

[...]Laursen[...] - Deres fremtid på landsholdet er nok alle talte når vi ikke kvaler os til EM. Og så er det jo nok Morten Olsens sidste chance at få disse spillere slusset ud og nye unge ind.

jeg synes laursen gjorde det ganske godt i går.

men ellers er jeg meget enige i dine betraktninger. en frisk agger, gravgaard og jacoksen ville måske have ændret kampen, men det er jo fortid nu. men vi havde bestemt vores chancer.

helveg havde en 100% chance, bendtner havde skud på stolpen, hovedstød på målmandens ståben, daniel jensen en 100% chance(hovedstød), grønkjær et soloridt der havde fortjent bedre skæbne. jeg synes ikke vi havde manglede chancer, vi skal måske bare være mere kyniske. om vi så skulle have haft straffe pga hands i første halvleg er vel egentlig irrelevant når vi ser på ovenstående chancer - og jeg har muligvis glemt en enkelt eller to...

danmark kunne godt have fået uafgjort hvis de bare havde været mere kyniske. men det er vel egentlig aldrig noget dansk fodbold har været særlig gode til?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share