Danmark - Spanien


LaMotta
 Share

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nordstrand er to år ældre end Duncan og desuden er de to fuldstændigt forskellige spillere.

alder har ikke noget med udviklingspotentiale at gøre... ja de er to helt forskellige spillere det kan vi sagtens blive enige om, men jeg synes der er bedre alternativer til duncan som har noget nær samme spillestil. derimod synes jeg nordstrand er rigtig god i forhold til hans fysik og tekniske kunnen.

nb. jeg er også fc fan, men det har nu ikke noget med landsholdet at gøre. selvom følgende [meget] tænkte situation skulle opstå, at halvdelen af landsholdet bestod at brøndbyspillere, ville det ikke ændre på min nationalfølelse eller hvor entusiastisk jeg ville følge dem.

Morten Rasmussen er en fed retard!

man må ikke bedømme mennesker på deres udseende, selvom det unægteligt kan være svært engang i mellem at censurrere fra :laugh:

Link to comment
Share on other sites

...jeg troede det bif'ere der sniffede lim - det er vi åbenbart ikke ene om. Det er fair nok at være bare en lille smule 'biased', men krafthelvede mand!!!

Jon Dahl er på ingen måde min favoritspiller, men:

Han er en gennemrutineret udenlandsprof.

Han er en af de allermest scorende spiller for landsholdet nogensinde - nr 3 tror jeg. Altså har han overgået Laudrup og Elkjær - og Ebbe Sand også for den sags skyld.

Han har scoret meget afgørende - og for såvidt også meget flotte mål ved slutrunder.

Han har scoret i - såvidt jeg ved - en uefacup-finale for Feyenoord.

Han har spillet for AC Milan. - Ja ja, det har Helveg også - Men ellers er det altså kun B Laudrup og M. Laursen.

Nuvel, han er i hans karrieres efterår - men han er nu stadig anfører og derfor også i sig selv en vigtig spiller for holdet som sådan.

Hvad har Nordstrand præsteret?

Han har scoret FCN og FCK i SASLigaen - som tæller for Bo Diddley i en international sammenhæng - hvori Nordstrand stadig er noget tyndbenet.

Han har scoret 2 gange mod et decideret badehold i den forrige landskamp! Det siger jo ikke noget.... De chancer han scorede på i den kamp, de opstår jo slet ikke i en kamp mod fx. Swe el. Esp.

Nordstrand er god - ingen tvivl om det. Og selvfølgelig kan han blive bedre - og det bliver han også. Men bedre udviklingsmuligheder..... come on.... Nordstrand er hvad 22 nu? Jon røg til Heerenven som 18 og høvlede kasser ind - som 21 årig - tror jeg - var han solgt til Newcastle.... Prøv nu lige at spænde hjelmen.

Hørt om udtrykket "has-been"???

Link to comment
Share on other sites

Indikerer jeg ikke også det???

Anyways, hvis vi går et år tilbage, så har DK spillet 11 kampe - i disse kampe har han scoret 7 mål fordelt henover 5 kampe hvor 4 af disse var kval.kampe.

Nej, du indikerer at Jon Dahl var det bedre valg. Man vælger sku da ikke folk i fodbold fordi de har været noget, nej man vælger folk fordi de er noget.

1 mål mod Island til 2-0 (endte 2-0)

2 mål mod Liechtenstein til 3-0 og 4-0 (endte 4-0)

1 mål mod Sverige til 2-3 (endte 0-3, men ville nok have været endt 4-3 til Sverige hvis straffesparket var blevet taget).

1 mål mod Liechtenstein igen til 3-0 (endte 3-0)

Også målet mod Spanien hvor Danmark tabte 1-3.

Faktum er at han skulle have været sat af til fordel for yngre og bedre kræfter på Centerforward pladsen efter vi røg ud af vm-kval 2006...

Link to comment
Share on other sites

Nej, du indikerer at Jon Dahl var det bedre valg. Man vælger sku da ikke folk i fodbold fordi de har været noget, nej man vælger folk fordi de er noget.

1 mål mod Island til 2-0 (endte 2-0)

2 mål mod Liechtenstein til 3-0 og 4-0 (endte 4-0)

1 mål mod Sverige til 2-3 (endte 0-3, men ville nok have været endt 4-3 til Sverige hvis straffesparket var blevet taget).

1 mål mod Liechtenstein igen til 3-0 (endte 3-0)

Også målet mod Spanien hvor Danmark tabte 1-3.

Faktum er at han skulle have været sat af til fordel for yngre og bedre kræfter på Centerforward pladsen efter vi røg ud af vm-kval 2006...

What ever... det kan du jo diskutere med M. Olsen. Jeg har skrevet at manden er i hans karrieres efterår, enten så forstår du ikke hvad jeg skriver - eller også har du overset det. Hvem er det så der er bedre? I.ø. synes jeg optimalt set ikke at han bør ligge som forreste mand. Men det gør han jo nok også kun fordi at der ikke har været nogen siden Sand.

Link to comment
Share on other sites

Er der ingen som har tænkt på at det evnt. er spillernes skyld og ikke trænerens?

Søg så den landsholdstrænerpost hvis i er så gode, hillbillies :)

Til din første kommentar vil jeg bare lige gøre dig opmærksom på, at det er træneren der udtager spillerne. deraf følger jo, at vi skal have en anden træner, hvis vi skal have udtaget nogle andre spillere.

Jeg skal nok søge stillingen hvis den bliver slået op :cool:

Link to comment
Share on other sites

Til din første kommentar vil jeg bare lige gøre dig opmærksom på, at det er træneren der udtager spillerne. deraf følger jo, at vi skal have en anden træner, hvis vi skal have udtaget nogle andre spillere.

Nu er det jo bare sådan at træneren er stærkt begrænset i sit valg af spillere, i forhold til så mange andre nationer.

I og med at han kun kan vælge spillere med dansk statsborgerskab..

Og spillere med international klasse, hænger altså ikke på træerne, i et lille land som Danmark..

Link to comment
Share on other sites

Mærkelig liste. Hvor gammel skal man være for ikke at blive betegnet som et talent? Nordstrand er 24 år!!! Til sammenligning er Higuain 20 år begyndt at få spilletid for Real Madrid, men han er ikke på listen. Man kan selvølgelig blive ved, hvor er Pato fra Brasilien eller Nasri fra Frankrig? Den liste har IMO ikke den store værdi.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Mærkelig liste. Hvor gammel skal man være for ikke at blive betegnet som et talent? Nordstrand er 24 år!!! Til sammenligning er Higuain 20 år begyndt at få spilletid for Real Madrid, men han er ikke på listen. Man kan selvølgelig blive ved, hvor er Pato fra Brasilien eller Nasri fra Frankrig? Den liste har IMO ikke den store værdi.

Du mener INGEN værdi.... håbløst!

Link to comment
Share on other sites

De 50 største talenter, der står på spring til et internationalt gennembrud.

Der er jo ingen tvivl om at det der IKKE er listen over de 50 største talenter - hvor er fx fabregas, messi, dos santos, rooney, walcott, christiano ronaldo and the list goes on.. Det ser ud til at være en fin liste imo.

Link to comment
Share on other sites

De 50 største talenter, der står på spring til et internationalt gennembrud.

Der er jo ingen tvivl om at det der IKKE er listen over de 50 største talenter - hvor er fx fabregas, messi, dos santos, rooney, walcott, christiano ronaldo and the list goes on.. Det ser ud til at være en fin liste imo.

Det er jeg udemærket klar over og det er derfor jeg fx ikke nævner Messi og Rooney. Nordstrand har i modsætning til Higuain og Pato fået debut på A-landsholdet.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg udemærket klar over og det er derfor jeg fx ikke nævner Messi og Rooney. Nordstrand har i modsætning til Higuain og Pato fået debut på A-landsholdet.

har du overvejet om det er nemmere at komme på et landshold i et land med 6mil indbyggere end et med 60mil*(frankrig) eller 170mil*(brasilien)?

* tallene er taget fra min sløve hukommelse, men passer nok nogenlunde...

Link to comment
Share on other sites

har du overvejet om det er nemmere at komme på et landshold i et land med 6mil indbyggere end et med 60mil*(frankrig) eller 170mil*(brasilien)?

* tallene er taget fra min sløve hukommelse, men passer nok nogenlunde...

Okay så listen burde kun indeholde spillere fra små lande :smile: De spillere jeg har nævnt har endnu ikke tilspillet sig en fast plads på deres klubhold, men har dog klaret sig fint på deres U21-landshold. Hvis det er at have fået sit internationale gennembrud efter din smag, så har vi bare forskellige menninger om den sag.

Link to comment
Share on other sites

Okay så listen burde kun indeholde spillere fra små lande :smile: De spillere jeg har nævnt har endnu ikke tilspillet sig en fast plads på deres klubhold, men har dog klaret sig fint på deres U21-landshold. Hvis det er at have fået sit internationale gennembrud efter din smag, så har vi bare forskellige menninger om den sag.

Vil mene det er et internationalt gennembrud at spille på Real Madrids førstehold - pato kan dog diskuteres, men han er kommet til en storklub..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share