Joes Training


JoeA
 Share

Recommended Posts

Ville egentlig have lavet noget cardio/circuit træning, men havde lige spist et 3 retters måltid så det var kroppen ikke i humør til. Ellers lette doms fra træningen igår. Valgte dog at køre med rimelig lav volumen idag, og istedet få smidt en masse støtte øvelser ind. Øvelserne blev kørt som et langt superset på gefûhl

A1 60 partial pistols, til bænk lige under knæet, easy peasy, men jo også lange pauser.

A2 20 pullups i sæt af 1-2

A3 Standing russian twist, 3x30x25pund, 1x15x45 pund ikke strict form på det sidste sæt

sluttede af med lidt bb

B1 low row

B2 hammer curls

Derudover seated db power cleans, scarecrows, leg swings, og froskelligt stræk

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er rykket videre til Singapore, der er blevet trænet et par gange siden sidst mest bare repwork(Partial pistols,pullups og pushups) uden den store intensitet og så udstrækning. Ik godt nok med intensitet, så derfor stod den på metcon idag.

Opvarmning - led rotation, legswings, strakt frontspark, side lungees og lidt pushups

21-15-9-5 = 50 reps of

Burpees

Squats

Pushups

Tid: 6.50min

Rauw godt at få tryk på igen, burpees er altså bare en bitch så flere af dem. Helt utroligt så hårde de gjorde mine pushups.

tror de har et gym , vil jeg prøve at låne i morgen

Link to comment
Share on other sites

De har sådan en skumstang til poolen hernede, som jeg fik kørt noget ganske udemærket foamroalling med igår, improvisation FTW

Ellers har jeg været ret øm i lænden, tror det må komme fra manglende opspænd i burpees når jeg bliver træt. Derfor lod jeg lænden vile idag og tog en upper body session forsøgte at køre en WS4SB runde ud fra hukommelsen, gik vidst også meget fint selvom rækkefølgen roder lidt. Gymmet var ikke noget prangende, men der var en bænk og db's op til 25 kg, så for en gangs skyld er det godt jeg ikke er stærkere :blush: . Var også et par maskiner, hvem kan træne uden at lave cabel preachercurls.

Opvarmning: led rotation og 400m jog

A1 Max effort db bench press: 6x15lg, 6x17,5kg, 6x20kg, 6x22,5kg, 6x25kg

A2 scarecrows 4x10x2,5kg

B Pushups: 30,20

C1 Db rows: 3x10/10x25kg

C2 alternating db curls 3x8/8x12,5kg

D1 Db shrugs: 3x12x25kg

Link to comment
Share on other sites

Let træning idag. Jeg har kraftedeme fået begyndende skinnebensbetændelse af de 400m jog igår, men jeg får det også notorisk let hvilket også delvist er grunden til jeg aldrig har fået løbet særligt meget. Med hensyn til igår tror jeg også at det skyldes at jeg løb i bare tæer. Nu får benene og resten af kroppen ro de næste par dage, vi skal alligevel brugde dagen i morgen på at flyve til Phuket. Hvis det ikke er forsvundet i morgen, får skinnebenene også noget antiinflammations-creme. Ellers er planen at jeg bare må bide i det sure æble og starte ultra ultra let op og så langsomt øge. Jeg skal jo træne Thaiboksning i en måned engang i april,og i den camp hvor jeg skal træne løber de hver morgen, så benern skal bare være i orden. Ellers har lænden det lidt bedre, men stadig ikke perfekt.

Hurtig opvarmning mest led rotation og lidt let stræk

Db shoulderpress: 5x12,5, 5x15, 5x17,5 - bare helt lav volumen, og det gik da også ret let.

Lateral raises: 2x10x5kg

Lying legraises: 2x10

Medball sjov

500m blandet svømning i pool, mest bryst, men også lidt crawl. Min rytme er ikke specielt god

Aftenudstrækning her om lidt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er netop komme tilbage til Singaphore efter at have holdt jul og nytår på Phuket med familien. Selve byen vi boede i var mega turistet, men lækkert nok hotel og strand. Jeg får simpelthen creeps når menukortet står på svensk etc. uhhh. Heædigvis fik vi lavet nogle rigtig fede ture hvor vi red på elefanter, sejlede i kajak og snorklede. Den ene kajaktur vi var på var med overnatning på en ø hvor vi stod op og så solopgangen, rigtig fed oplevelse. Det var vildt fedt at opleve en så anderledes natur helt tæt på. Vi sejlede imellem de øer hvor The Man With the Golden Gun er optaget. Vi så aber, varaner, flagermuse og alle mulige fisk og fugle. Det fedeste var at vi sejlede ind i en masse forskellige laguner inde midt i øerne. Øerne var dækket af høje klipper og på nogle af dem kunne man sejle ind under hvor vandet have slidt sig vej og havne i helt øde billedskønne laguner.

Jeg har trænet næsten hver dag siden sidst mest styrke, men er også blevet til en metcon eller to. Derudover har jeg kørt Grease The groove med pullups og partial one arm push ups.

Træning 1. Januar

Magic 50

5 rounds of:

db snatch 5/5x17,5kg

db swings 5/5x17,5 kg

10 Burpees

Kan ikke hsuke om jeg holdt 45 eller 60 seks pause.

db windmills: 3x3/3x17,5kg

Træning: 2. Januar:

A1 Db bench press: 8x15kg, 8x17,5kg, 4x8x20kg

B1 Db rows: 3x12/12x25kg

B2 Scarecrows 3x10x4kg

One leg deadlift: 3x8/8x15kg

Lowbox pistols(30cm): 4x2/2

Defranco abcircuit 3 runder 10 reps, 45 sekunders pause

De næste par dage byder blandt andet på en omgang ross og noget farmerwalk

Link to comment
Share on other sites

Ville egentlig have lavet noget metcon, men røg ned på noget feber og tynd mave i forgårs så det var kroppen ikke klar til. Holdt en dags pause og startede let op igår, idag blev det så til en større omgang, i morgen er det nok sidste gang jeg træner i et gym i lang lang tid. Det bliver sku spændene.

Træning d. 4/1

Opvarmning....

A1 One arm db press: 4x(1,2)x20kg

A2 Db snatch: 3x(2,1)x22,5kg

et sæt Woodchoppers fra et pulldown tårn, det fungerede ikke optimalt så skiftede til med ball slams

Medball slams: 2x10x3kg

Træning d. 5/1

Opvarmning+10 min med skiftevis let løb og gang

Db bench press: 7x17,5kg, 7x20kg, 7x22,5kg, 3x7x25kg

3 sæt Pulldowns

scarecrows m. 5kg håndvægte i pauserne

DB TGU: 2x1/1x20kg, 1/1x22,5kg, 1/1x25kg

ss'et med

Pistols: 4x1/1, 2x2/2

lidt curls, partial dragonflags og shrugs til sidst

Link to comment
Share on other sites

Er ankommet til Kuala LUmpur nu og har fudnet et udemaerket sted at bo, og endda en gut at rejse videre med saa det fjong. Gik id for at finde hvad der lignede en park paa kortet i gaar saa jeg kunne traene i den. Det viste sig dog at vaere taetbevokset og fyldt med myg, saa jeg fandt et lille sted uden foran et hus hvor jeg slog mig loes.

Traening d. 7/1

Led rotation

10 min skyggeboksning

en smule dynamisk og statisk straek og mobilitetsoevelser.

Metcon> 21-15-9-5:

Burpees

Squats

Pushups

tid:6.57

kan se det faktisk er 7 sekunder daarligere end sidst jeg koerte den, det selvfoelgelig ikke godt nok. Jeg maa lave nogle flere burpees, og ellers bare piske mig selv noget mere.

Ellers var det godt at faa bevaeget sig rundt i en kampstilling igen, selvom jeg synes jeg var noget rusten i det. Speacielt cirkelsparkne var ikke saerligt koenne.

Link to comment
Share on other sites

Fik koert lidt pushups, partial OAPU og pistols igaar spredt ud over dagen ,men ikke noget stort.

I dag blev det til et styrkepas:

Opvarmning

7 runder af:

5/5 pushups med den ene haand eleveretcirka 30cm

1/1 pistols

Towel-door-rows

Udemaerket runde, jeg skal proeve at eksperimentere lidt med at klemme et haandklaede fast i doerne saa jeg kan lave pullups ogssa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En lille update traeningen koerer stadig regelmaessigt, dog blev den afbrudt af en 3 dages trecking tur ind i den malaysiske jungle. Super fed oplevelse, helt utroligt saa langsomt man bevaeger sig naar der er fyldt med skranter og mudder, vi var nede under 2km i timen nogle gange. Blev ogsaa til vandpassage tror jeg det hedder, vi krydsede ihvertfald en flod ved hjaelp af et reb i vand til livet. Rent dyremaessigt blev det desvaerre i det smaa, det stoerste vi saa var et egern. Der var dog fyldt med termitter, kaempemyrer og edderkopper og selvfoelig igler. Satans smaa baester, jeg har saar over det hele paa mine ankler, men ikke noget der goer nogen skade.

Sidste traening saa saadan her ud:

8 runder af:

1,2,1 pullups

2x1/1 pistols

2x1/1 OAPU paa stol i knaehoejde

Har ogsaa faaet loebet lidt og koert et spil kort igennem med roed som pushups og sort som squats

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

21/01/09

Kort morgen traening:

defranco abcircuit 3 runder 10 reps

3x20 superman

door pinch grip

= diverse prehab oevelser

22/01/09

1 km jog

8x10 burpees starttid 1.00min - stoppede her, ikke godt nok

one arm plank

L-sit

23/01/09

10 min sjip

5 runder af:

1,2,2 towel PU

1,2 pistols

2,2 one hand elevated PU

3x4 langsomme negative dragon flags

24/01/09

AM 10.00

1200mjog

2000m loeb - 9 min

800m jog

PM 18.00

doedleoft: 5x60kg, 3x90kg, 2x110kg, 2x115kg, 2x120kg, 1x136kg(PR!)

AB wheel on knees: 4x5

ss'et med

OA db press ca. 20 kg

goodmornings

woodchoppers

curls

25-28/01/09

Trecking i Mulu national park, koerte to traeninger med lav volumen towel PU, pistols og typewriter pushups

29/01/09

AM 9.00

4x15 pushups

3 runder 10 rep Defranco abcircuit

20 backextensions

PM

6 burpees

Zercher walk med sten

20 squats

zercherwalk med sten tilbage

starttid 1.30min

Fik en splint fra en musling op i foden i 8. runde saa stoppede der grrrr

Link to comment
Share on other sites

Traenede ogsaa den foerste, men fik det ikke lige skrevet ned.

Training 03/02/09

A1 Pullups: 4x1,2,3

A2 Pistols: 4X1,2,3

B1 negative dragon flags 3x5

B2 typewritwer pushups 3x8

Finisher

10 burpees

sprint, one soccerfield length 70m perhaps?

10 pushups

5 rounds

badr for en omgang til sidst tempoet roeg ogsaa ned paa burpees'ne til sidst, men jeg kom dog igennem. Ellers foeltes styrkedelen rigtig godt, men der var ogsaa rimelig lange pauser pga. kaeve med random kineser.

Link to comment
Share on other sites

Traening 08/02/09

Pullups maxtest: 8 styks, roeg faktisk paa grebet, koerte med tommelfingrene over stangen. Stadig ikke prangende, men ok fremskridt.

Squat: 5x60kg, 2x80kg, 2x70kg, 2x90kg, 5x80kg

Military: 5x40kg, 3x45kg, 3x50kg

Doedloeft: 8x60kg, 3x3x95kg

Dips: 10xbw, 2x4xbw+20kg

+ lidt blandet til sidst

Ikke den store energi idag, nok pga. lidt daarlig mave de sidste par dage. Ellers udemaerket center, var saadan lidt country club agtigt.

Ps. Asiatiske har stramme numser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share