Hjælp til bedre bænkpress


simonch90
 Share

Recommended Posts

hey

jeg er 16 år og kunne godt bruge hjælp til at forbedre min bænkpress. altså hvilke øvelser (andre end bænkpress, altså)og hvad som har virket for jer. alt hvad i kan bidrage med, skriv endelig.

har ikke helt holdt helt præcise rekorder, men her er de:

100kg seks gange

maksimalt bænkpress, hvor jeg kun tager en gang: ca. 110 kg

Link to comment
Share on other sites

1 x 6 x 100 er meget pænt som 16årig. Gid jeg havde kunnet det.

Hvis du vil være god til bænkpres, så skal du bænkpresse.

Du kan arbejde på dine svage sider ved feks at køre closegrip benchpres, CAT træning, bænkpres til klods osv.

Yderligere kan triceps øvelser, som dips, hjælpe dig til at få en stærkere triceps.

Jeg har trænet med dumbells en lang periode, og det holdte også godt liv i mit bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

hey

jeg er 16 år og kunne godt bruge hjælp til at forbedre min bænkpress. altså hvilke øvelser (andre end bænkpress, altså)og hvad som har virket for jer. alt hvad i kan bidrage med, skriv endelig.

:cool: Det kunne være en god ide at køre noget chin - up som er en perfekt

back - up øvelse til bænken. Når du kører din chin - up kan det være en fordel

at belastning følger din belastning i bænken..... altså tung dag i bænken så

også tung dag i chin - up. Nogen dage med tung bænkpres kan det være

bedre at køre noget pump i chin -up afhængig af hvor kvæstet du er. :smile:

Derudover er det som BLACKICE skriver, smal bænk og triceps.

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Hej. Rigtig flot, hvis du løfter 110 kg i en alder af 16 år.

Stærke triceps er vigtige for toppen af bænkpresset, øvelser til det kunne som fx være dips, closegrip bænkpres og http://www.exrx.net/Lists/ExList/ArmWt.html#anchor122387

Hvis du har mest problemer med stangen i bunden kan øvelser som Incline DB bench press og bænkpress (flad) med hånvægt være gode hjælpe øvelser. Da du ved bænkpres med håndvægte kan komme længere ned end med stang og derved gi dig en god bundstyrke. Derudover er det også vigtigt at træne en masse ryg da det kan optimere dit spænd og ligeledes hjælpe din bundstyrke.

Så find dine svagheder ved presset og suppler med hjælkpeøvelser der passer dertil.

Held og lykke med træningen.

Link to comment
Share on other sites

hey

jeg er 16 år og kunne godt bruge hjælp til at forbedre min bænkpress. altså hvilke øvelser (andre end bænkpress, altså)og hvad som har virket for jer. alt hvad i kan bidrage med, skriv endelig.

har ikke helt holdt helt præcise rekorder, men her er de:

100kg seks gange

maksimalt bænkpress, hvor jeg kun tager en gang: ca. 110 kg

Beklager, at jeg forholder mig kritisk til det, men hvorfor.. Hvad er pointen?

Link to comment
Share on other sites

Beklager, at jeg forholder mig kritisk til det, men hvorfor.. Hvad er pointen?

Tror såmænd bare vi skal antage, at Simonch90 ønsker at blive bedre! :wink:

Der findes rigtig mange mennesker, som træner eller øver sig på noget, fordi de ønsker at blive bedre til det de laver! Om man så ønsker at stille op til konkurrencer, er egentlig irrelevant!

110kg og som 16 årig - noget har du i hvert fald gjort rigtig! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror såmænd bare vi skal antage, at Simonch90 ønsker at blive bedre! :wink:

Der findes rigtig mange mennesker, som træner eller øver sig på noget, fordi de ønsker at blive bedre til det de laver! Om man så ønsker at stille op til konkurrencer, er egentlig irrelevant!

Det er et fint gæt, men jeg ved det ikke, så derfor spørger jeg fremfor at gætte!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg og min træningsmakker har kun været i gang med at træne et par måneder, men er blevet rigtig glade for det. Vi er imidlertid lidt i tvivl om et aspekt ved bænkpres: hvor langt ned skal man tage stangen? Vores træningsvejleder har fortalt os at man ikke skal tage den længere ned end til at overarmen er parallel med kroppen for ikke at skade skuldrene, men de fleste vi ser lave øvelsen sænker den noget længere ned, nogle gange helt til stangen rører brystkassen. Hvad er folks holdning til dette?

Edited by wichmann
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share