Syretræning og statiskeøvelser


Olymp
 Share

Recommended Posts

Hej

For et stykke tid siden fik jeg at vide fra en instruktør, at det vil være godt at lave syretræning en gang imellem, det skulle gøre noget ved musklerne.

Er det bare fis eller har det noget på sig???

En anden ting jeg er lidt interesseret i, er hvad statiske øvelser gør ved kroppen, giver disse øvelser evt. muskelvægst eller styrke?

Mvh

Olymp

Link to comment
Share on other sites

Syre træning kan/vil danne flere kapilære, derud over kan det altid betale sig at veksle mellem set/reps/RM osv.

Statisk træning skulle hvis jeg husker rigtigt afgive væsenligt flere pps end f.eks 303 tempo, faktisk kun overgået af plymetriske bw øvelser som kan afgive op til 400 pps.

Super langsom eccentrisk træning skulle iøvrigt afgive mellem 2-4 pps.. så vidt jeg husker.

Nogen mener der er et direkte link mellem pps og hypertrofi.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Syre træning kan/vil danne flere kapilære, derud over kan det altid betale sig at veksle mellem set/reps/RM osv.

Statisk træning skulle hvis jeg husker rigtigt afgive væsenligt flere pps end f.eks 303 tempo, faktisk kun overgået af plymetriske bw øvelser som kan afgive op til 400 pps.

Super langsom eccentrisk træning skulle iøvrigt afgive mellem 2-4 pps.. så vidt jeg husker.

Nogen mener der er et direkte link mellem pps og hypertrofi.

pps?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share