HST!


Ethan Hunt
 Share

  

89 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

PPS. Med hensyn til den 15 reps. cyklus, mener jeg også, at BH selv siger, at man kan springe den over. Det er vel også mere principperne i HST der er vigtige. De 15-reps. kunne jo ligeså godt være taget med fra BH´s side for, at begyndere måske nemmere kunne komme igang med at træne - uden at skulle løfte så tunge vægte til at starte med..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Voravong

I øvrigt er træningsvolumen alt for lille, rent psykologisk. Jeg elsker følelsen af at løfte vægte, og så er 3 gange 50-60 min om ugen bare alt for lidt.

Det kommer vel bare an på hvor mange øvelser du har med. Min makker træner også hst og det tager omkring 1,5 time. Så igen, det er vel bare et spørgsmål om hvor mange øvelser man træner.

Alfa Beta

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt tage stilling til hvad jeg mener om HST da jeg kun har gennemført en "cyklus".

Men mine ben svarede godt på HST og især mine lats fik et ordentlig boost!

Er for tiden i gang med 2. runde og kan godt mærke at jeg er steget i styrke i en del øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner hst ligenu og jeg er meget tilfreds med systemet. Jeg ville helt sikkert have kunnet stige mere i styrke med et andet program, men jeg har fået et bedre fundament og udholdenhed, som også vil komme mig tilgode når jeg skal køre med højere intensitet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Det kommer vel bare an på hvor mange øvelser du har med. Min makker træner også hst og det tager omkring 1,5 time. Så igen, det er vel bare et spørgsmål om hvor mange øvelser man træner.

Det har du selvfølgelig ret i. Men det er stadig kun 3 gange om ugen, og nogen dage er det så submaksimalt at jeg ikke rigtig føler jeg træner.

For mig er det bare en temperamentsag. Kan sagtens finde på at køre en cyklus mere, hvis arbejde kommer i vejen i en periode. Og så vil jeg også helt klart køre flere øvelser.

Men, forestækker nu stadig en anden type program. :)

Link to comment
Share on other sites

Alt over 3 reps er aerobic!
Så bliver jeg da en mandlig Jane Fonda efter den Sheiko jeg vil køre efter HST! B)
Anyone jeg troede egentligt at du med dine skader og slankekure ikke gik det store frem, men det lyder da som en udmærket fremgang

Det har været et rigtig trist år, derfor er jeg også xtremt glad for den fremgang jeg har haft på HST. Der kommer meget mer på næste cyklus, da får jeg nemlig både 15 reps og de negative med… :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm

Jeg har kun kørt de første 14 dage, men jeg syntes da at jeg ser STORE resultater, det kan selvfølgelig godt skyldes at det er i opstartsfacen... :huh:

Det jeg syntes er fedt ved HST er at man kan tilpasse det så man kører de muskelgrupper som helst ser vokse mest, meget mens dem man "har" kan man bare køre et par enkelte øvelser af.

HST HOLDER (indtil videre)

Link to comment
Share on other sites

Indtil videre er jeg meget tilfreds med HST, og det går rigtig meget frem af.

Det skal lige siges at jeg ikke har trænet i 5 år, og er startet ud med HST, så derfor vil en del af fremgangen nok også skyldes det, meeen

Jeg har ikke fulgt programmet helt slavisk, jeg har kørt 15-10-5 men jeg har ikke altid nået at træne de tre gange om ugen (snit 2,5), og så har næsten i samtlige øvelser taget de kilo på, som jeg følte passede. Dvs. jeg har ikke fulgt programmets vægt anvisninger, men i de fleste tilfælde overkredet dem.

Faktisk tager jeg mere i næsten alle øverlser end jeg skulle ifølge programmet. Fx. er jeg 10 Kg over i bænk, her ved udgangen af uge 6, og de sidste 3 gange er jeg steget 2,5 kg hver gang, og det er jeg mægtig tilfreds med.

Så indtil videre er jeg mægtig tilfreds, specielt fordi jeg når at træne hele kroppen hver gang. Jeg synes det er sjovt at se nogle stå omkring bænkpræs, og bruge 20 min. på at køre deres 4 sæt. På den tid har jeg kørt 1/3 del af mit program, he he. Så mit bud er at HST giver et rigtig godt udbytte set iforhold til indsatsen. Men ingen tvivl om at de som træner 6-7 timer om ugen mod mine 3-4 får mere ud af det, meeen det er sikkert ikke det dobbelte B)

Men lad os nu se, når jeg går i gang med næste periode, om jeg kan fortsætte fremgangen. Jeg mener at kan huske at den kraftige fremgang man har i starten klinger af efter 1-2 mdr. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share