HST!


Ethan Hunt
 Share

  

89 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej alle!

Det ser ud til at HST er det store hit på MOL, så hvorfor ikke lave en lille poll... Om hvad i der ude bag den svagt lysende skærm, synes om HST!

Klar... parat... POLL LØS! :computertype:

Mvh Ethan Hunt

ps. Der er sikkert mange derude som har små endringsforslag, så det er derfor jeg ikke har lavet det som en POLL mulighed, da den sikkert ville suge alle stemmerne, og gøre pollen overflødig. Men kort sagt: HST, godt - skidt - ved ikke - HST??

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Det er et kanon program hvis man ikke har særlig meget tid. Men personligt foretrækker jeg et mere alm. program.

I starten synes jeg det virkede rigtig godt - men så var det ligesom det hele dampede af igen. Synes ikke det stimulerer mere hypertrofi end så meget andet.

I øvrigt er træningsvolumen alt for lille, rent psykologisk. Jeg elsker følelsen af at løfte vægte, og så er 3 gange 50-60 min om ugen bare alt for lidt.

Så set i forhold til "løfterne" på Bryan Haycocks side - så er det noget opreklameret lort.

Man burde måske have været lidt skeptisk når man på hans side læser udtalelser fra andre som:

"There is only one word to describe the effectiveness of this training program -REVOLUTIONARY.
og:
Total bodyweight went up 10 pounds, with 7-8 being LBM.

Jeg er i hvert fald IKKE enig i ovenstående udtalelser. Og jeg havde selv en uge med Strategic Deconditioning forinden starten på programmet, så det er ikke derfor at mine egne resultater ikke blev større end med alle mulige andre træningssystemer.

Men dermed ikke sagt at andre ikke kan få fantastiske resultater - vi er alle forskellige. Og jeg tror at til især begyndere er det her et virkelig godt program.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Det skulle det vel heller ikke gerne. HYPOtrofi betyder faktisk sprogligt det samme som atrofi. Tror du mener HYPERTROFI :D

Ups - lille stavefejl. :lol: Det skal omgående rettes. :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Men det skal lige passe at jeg har rendt rundt her på boardet og skrevet hyPOtrofi de sidste 2 måneder

Du har nemlig skrevet det før. Men jeg ventede med at sige det til du havde postede det på kryds og tværs af hele MOL :D

Men jeg vidste jo godt du mente det modsatte. Så no probs ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svaret det sidste, at det er noget lort... Det er nu ikke så slemt ment, men der er jo ingen moderate nej'er i poll'en ;)

Men hvad jeg kan læse mig til her, så skulle de give god hypertrofi men ringe styrke. De ni dages pause er (hvis jeg har forstået TJ ret) vist netop for at miste styrke <_< og masse uden styrke, er det vist kun cheat_freak, som synes er fedt :lol:

Jeg synes heller ikke, at jeg har hørt om nævneværdige resultater på MOL, hvor der ellers er mange HST'ere :unsure:

Så det er ikke højt på listen over mine ønsker :)

Men jeg har ikke prøvet det, så det er kun min umiddelbare holdning :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv prøvet HST, men har tidligere trænet et fullbodyprogram der minder lidt om det.

Det jeg trænede efter fungerede vel egentlig ok, men det adskiller sig fra HST ved at opdele ugen i 3 forskellige repdage.

Mandag 1-6 reps, onsdag 7-10 reps og fredag 10+reps.

Øvelserne blev så inddelt efter hvad der passer bedts til rep-rammen, således at basisøvelserne blev trænet om mandagen, blandede øvelser om onsdagen og mest isolationsøvelser om fredagen.

1 øvelse per muskelgruppe.

Link to comment
Share on other sites

vrøvl... din styrke bliver normalt målt ud fra din 1rm, mens workcapacity er hvor meget træningsstres dine muskler skal blive påført for at inducere en fremgang. Ved træning i en længere periode øges din workcapacity, og der kræves større vægte eller mere volume for at opnå nok stimuli til en fremgang...

Link to comment
Share on other sites

Min styrke gik temlig godt opad, jeg estimerede mine 5 RM, og var ikke sikker på at jeg kunne tage så meget på mange af dem, men jeg sku jeg stige hver gang ifølge principperne, og det sku jo passe med min 8RM som jeg kendte.

Min gamle rekord på DB Press var 36kg for 6 tunge reps til 44kg for 5 lette reps.

Sidste gang jeg squattede lavede jeg 4 tuuunge reps med 95kg, nu laver jeg 10reps med 100kg uden problemer. For mig er det lidt af en revolution. ;)

Det smarte med at der sat i system, er at man kan ikke brokke sig, man kan ik sige "Nej det kan jeg ik!" Du har udregnet nogen løft, det står på papiret at du skal, du kan ikke rende fra det, det skal bare GØRES, slutprut!!! :devil:

Glæder mig til at komme igang igen! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ok det lyder til, at jeg har undervurderet HST lidt, jeg synes bare aldrig, at jeg hører særlig meget om styrkefremgange i HST, men måske tester BB'ere bare ikke 1RM så tit.

>Anyone jeg troede egentligt at du med dine skader og slankekure ikke gik det store frem, men det lyder da som en udmærket fremgang :)

Link to comment
Share on other sites

Ok det lyder til, at jeg har undervurderet HST lidt, jeg synes bare aldrig, at jeg hører særlig meget om styrkefremgange i HST, men måske tester BB'ere bare ikke 1RM så tit.

Man kunne jo også bare tilpasse HST modellen og gøre den mere power-bodybuilding orienteret. Der er ingen som siger at 15-10-5-5neg. modellen er skrevet i sten. Hvis jeg selv skulle prøve HST modellen, så ville jeg måske holde mig til lavere reps. F.eks kunne man prøve med en 10-8-6-3 model, hvor alle sæt laves med maksimal acceleration. På den måde ville styrkeudbyttet blive større, på bekostning af en teoretisk nedgang i hypertrofi responset (det er nemlig ikke sikkert at det nødvendigvis betyder mindre masse).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klart positiv over HST, lige nu er pause, men starter med at måle rm i næste uge, og kan slet ikke vente B)

Kan først give ordentlig info om styrkeøgelse når jeg tester mine nye rm værdier, men føler at der er sket noget både med styrke og størrelse :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg selv skulle prøve HST modellen, så ville jeg måske holde mig til lavere reps. F.eks kunne man prøve med en 10-8-6-3 model, hvor alle sæt laves med maksimal acceleration. På den måde ville styrkeudbyttet blive større, på bekostning af en teoretisk nedgang i hypertrofi responset (det er nemlig ikke sikkert at det nødvendigvis betyder mindre masse).

Yep, jeg har netop valgt, at køre HST noget ala det TJ skriver der. Jeg startede med 10 reps, og har netop afsluttet min første 14-dages cyklus. I morgen går jeg så igang, med en ny 14 dg-cyklus på 8 reps.. osv...

Jeg kan godt lide at træne efter HST-principperne, men kan ikke allerede nu sige, om det er bedre end andre eller hvor meget det er bedre. Jeg regner med, at tage nogle cykluser endnu - måske i et halvår - , da jeg tror det er et godt system, men jeg tror ikke, at det er nok blot at køre en cyklus på 8 uger og så konkludere det allerede der... :) Dernæst kunne jeg godt tænke mig, at prøve TJ´s WSB/BB/hybrid....

Jeg skal nok komme med nogle stats senere.. Det bliver jo spænede, at se folks resultater :)

Tiger :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share