Det bedste danske fodboldlandshold gennem tiderne.


KKGaucho
 Share

Recommended Posts

Var det ikke sådan at førhen måtte man kun have to udlændinge på holdet (eller var det på banen). Dette har jo så betydet at man skulle vælge sine 2 udlændinge med større omhu end i dag da hele holdet kan bestå af udlændinge. Se bare Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke sådan at førhen måtte man kun have to udlændinge på holdet (eller var det på banen). Dette har jo så betydet at man skulle vælge sine 2 udlændinge med større omhu end i dag da hele holdet kan bestå af udlændinge. Se bare Chelsea.

Jeg mener, det var 2 på banen, men jeg er langt fra sikker. Men det var noget i den dur, der var problemet, da Laudrup spillede i Barca. De havde Romario, Koeman og Laudrup.

Men hele holdet i dag kan ikke bestå af udlændinge, der er maks 3 ikke-euspillere. Eller jo, det kan det godt, naturligvis, men der er en art kvote.

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Var det ikke sådan at førhen måtte man kun have to udlændinge på holdet (eller var det på banen). Dette har jo så betydet at man skulle vælge sine 2 udlændinge med større omhu end i dag da hele holdet kan bestå af udlændinge. Se bare Chelsea.

Det var enten max 2 mand på banen eller udtaget til kampen (kan ikke huske det præcist). I hvert fald måtte man have mere end 2 udlændinge i sin bruttotrup. Dette var bla. Laudrups problem i Juventus de første år han var der. De havde Platini og Boniek, og valgte typisk dem på banen.

Link to comment
Share on other sites

Mit all-time top 25: (Jeg er for ubeslutsom til at sætte et hold)

25. Zubizaretta

24. Toni Schumacher

23. Franco Baresi

22. Marcel Desailly

21. Roberto Carlos

20. Peter Schmeichel

19. Hristo Stoichkov

18. Ferenc Puskas

17. Lothar Matthäus

16. Allan Simonsen

15. Bebeto

14. Karl-Heinz Rumenigge

13. Ryan Giggs

12. Gerd Müller

11. Michael Laudrup

10. Cristiano Ronaldo

9. Romario de Souza Faria

8. Johan Cruyff

7. Zinedine Zidane

6. Frank Rijkaard

5. Ruud Gullit

4. Marco van Basten

3. Michel Platini

2. Pelé

1. Diego Armando Maradona

Link to comment
Share on other sites

Mit all-time top 25: (Jeg er for ubeslutsom til at sætte et hold)

25. Zubizaretta

24. Toni Schumacher

23. Franco Baresi

22. Marcel Desailly

21. Roberto Carlos

20. Peter Schmeichel

19. Hristo Stoichkov

18. Ferenc Puskas

17. Lothar Matthäus

16. Allan Simonsen

15. Bebeto

14. Karl-Heinz Rumenigge

13. Ryan Giggs

12. Gerd Müller

11. Michael Laudrup

10. Cristiano Ronaldo

9. Romario de Souza Faria

8. Johan Cruyff

7. Zinedine Zidane

6. Frank Rijkaard

5. Ruud Gullit

4. Marco van Basten

3. Michel Platini

2. Pelé

1. Diego Armando Maradona

Spændende top 25. Jeg er selvfølgelig ikke enig. Tjek bare mit drømmehold. De 3 hollændere er gode, men vurderet for højt og højere end den bedste hollænder nogensinde, Cruyff. Ronaldo skal ikke på en top 25. Hertil skal man bevise sit værd over mange år. Puskas og Matthäus ligger ikke højt nok og hvor i alverden er Beckenbauer og Lev Yashin (især når du har 3 andre målmænd på er det underligt at verdens bedste målmand gennem tiderne ikke er på) osv., men bestemt interessant liste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share