2 ugers ferie !


Chris_2980
 Share

Recommended Posts

Jeg er i øjeblikket igang med et HST program og er på 5. uge. Det kører rigtig godt og har gainet meget overall !!

Mit problem ligger så bare i, at jeg i uge 5 og 6 skal til Tailand ! Hvordan mindsker jeg bedst muligt mine tab og får det tilpasset min HST træning ? Selvfølgelig vil jeg spise lige så fornuftigt, eller prøve på det, som herhjemme..

Er en god omgang armbøjninger, mavebøjninger osv. hver anden dag nok til lige at holde det ved lige til jeg kommer tilbage og kan komme igang med en ny cyklus ??

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg skal da selvfølgelig nok nyde min ferie, men er bare bange for at miste det jeg har kæmpet så hårdt for her på det sidste !

Og da jeg skal rejse rundt i hele Tailand bliver det meget besværligt at finde gyms de steder desværre.

Men der er vel ikke så meget andet for end fortsat at spise fornuftigt og så lige stimulere muskerne engang hver anden dag eller lign. ?

Link to comment
Share on other sites

Men der er vel ikke så meget andet for end fortsat at spise fornuftigt og så lige stimulere muskerne engang hver anden dag eller lign. ?

Næh - hvis du sørger for at få nok protein og fx kører Death by Bodyweight igennem hver anden dag, så er det nok ret minimalt hvad du mister af muskelmasse/styrke.

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg skal da selvfølgelig nok nyde min ferie, men er bare bange for at miste det jeg har kæmpet så hårdt for her på det sidste !

Og da jeg skal rejse rundt i hele Tailand bliver det meget besværligt at finde gyms de steder desværre.

Men der er vel ikke så meget andet for end fortsat at spise fornuftigt og så lige stimulere muskerne engang hver anden dag eller lign. ?

Du har fat i den lange ende. Sørg for at få rigeligt at spise, så minimerer du nedbrydningen af muskelvæv. Evt. kan du tage 14scoops proteinpulver med (et scoop om dagen), hvis du er bange for ikke at få nok protein.

Hvis du har en smule overskud så lav lidt dips, armbøjninger, chinups osv.. Men jeg hvis jeg var i dit sted ville jeg koncentrere mig om at nyde ferien, og få en god oplevelse.

Hvis du tager afsted med en forventning om du skal træne hver anden dag, så vil det (sandsynligvis) påvirke dit humør negativt hvis du ikke får gjort det. Så træn hvis du får lyst og overskud til det!

Jeg har selv været afsted en måned på interrail, hvor jeg nogen dage levede i toget udelukkende af nutellamadder og vand. Andre dage stod den på nudler og brød. Undervejs lavede jeg lidt chinups, dips squat med rygsæk, ca. 6 gange i alt.

Jeg tabte mig ikke synderligt af det, dog var min styrke gået en smule ned. Men det tog mig da ikke mere end 2-3uger at genvinde det tabte, så min pointe er at 2uger ikke betyder en skid i det lange løb.

Brug tiden på opleve landet istedet, og vend tilbage til træningen med ny energi og motivation

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tage 5 rep dagene, og virkeligt presse dig selv der, inden du tar afsted. Så vil det passe fint med 2 ugers pause i Thailand. Så når du kommer hjem kan du starte forfra godt dekonditioneret. 2 uger er ingen tid og du vil ikke miste nogen reel muskelmasse, især ikke hvis du spiser rimeligt fornuftigt med protein nok.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg tænkte nemlig også på bare at bruge de 2 uger som dekonditionerings perioden i mit program men det leder mig så hen på et spørgsmål til !

- Jeg går igang med 2 ugers excentrisk træning fra på mandag af og skulle så rigtigt holde de 9 dages pause efter det og så har jeg 2 uger udover det til jeg skal afsted. Dropper jeg de 9 dage efter ugerne med excentrisk træning og begynder forfra med Hst programmet og derved udskyder min pause til jeg skal afsted eller hvad gør jeg ??

Link to comment
Share on other sites

Ja det ville være lidt dumt at holde træningspause lige inden ferie. Hvor meget overskud har du i træningen pt? Er det sådan at du kan forlænge 5 rep perioden med øgede vægte inden du begynder negativer? I følge HST teorien* skulle du nemlig ikke få det store ud af at køre med lav vægt og høje gentagelser lige efter tung træning (negativer) uden decondition. Så jeg vil mene at det optimale må være at fortsætte med den tunge træning indtil du skal rejse.

Hvis du allerede er ved at være godt presset med vægtene, så ville jeg efter negativerne køre lidt blandet træning uden at lave alt for meget program over det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener godt at jeg kan køre videre...! Men skal jeg så også udskyde de to uger med excentrisk træning som jeg rigtigt skulle gå igang med her fra på mandag af ?

Så lige for at samle det hele så er vi ude i, at jeg fortsætter med 5 reps i to uger mere, så de to uger med excentrisk træning og så bruger jeg ferien som dekonditionerings periode? - lyder jo helt fornuftigt :)

Tak for hjælpen !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share